ACT: Simracing

Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, iRacing is behoorlijk prijzig. Ook als je een volle competitie wil doen betekent dit dat je een tiental tracks zal moeten kopen. Ik sla zo nu en dan wel eens over.

De maandelijke bijdrage is even slikken, maar voor wat ik ervoor krijg... het is dan ook wel erg goed, ook achter de schermen. De ratings zijn sterk, zodat je van 'crashers' en ander online gespuis eigenlijk geen last hebt. Je rijdt in mensen met een gelijke rating als jezelf, dus je hebt altijd 'competitie'. Daarbij is het online racen gewoon erg smooth en lag-vrij. LFS heeft hier nogal eens moeite mee.

Overigens krijg je bij de aanmelding wel 3 auto's en 7 tracks, dus die 15 euro per auto en per track geldt voor daarná.

Het is behoorlijk serieus en gewoon lastig om onder de knie te krijgen. Geen pick-up racing, zelfs de instapper Solstice vergt nogal wat oefening en een fluwelen voet om hard te gaan ondanks zijn lage vermogen. Zo bouw je je eigen skills op naar snellere auto's.

Ik vind het wel jammer dat je geen 'month free' krijgt om het te proberen. Aan de andere kant, de echte fun begint pas na een maand of 2, 3 als je jezelf wat omhoog gereden hebt.

http://rm-rf.ca/blog/iracing-review
Laatst gewijzigd door Riël op ma 25 okt 2010 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Worden de competities door de makers van het spel georganiseerd of wordt dat gedaan door iRacers?

Op zich vind ik 15 dollar per maand nog wel meevallen, als je veel gebruik maakt van de online diensten. Maar dan mag de basisgame toch wel uitgebreid zijn! En als ik je zo hoor, dan heb je amper auto's of circuits.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dit is op zich wel een leuke actie:

http://www.iracing.com/buy-1-get-2/
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Post geedit, zitten wel auto's en tracks bij :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het lijkt me wel vet maar zitgewoon te weinig achter de pc om het te spelen...

Speel gt4 ook maar 2x in de maand ofzo :~
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik was eigenlijk niet echt van plan om die-hard competitie te gaan rijden met iRacing, ten eerste ik dat het geld net even niet waard en ten tweede heb ik daar gewoon de tijd even niet voor. :) Ik vind het boeiender om af en toe savonds even een paar ronden Zandvoort o.i.d. te doen en m'n tijden wat te verbeteren zo nu en dan.

En tja, wat is realistisch.. als je een rijbewijs hebt en af en toe een rondje rijd en je gaat Gran Turismo spelen dan lijkt het heel wat. maar ik kan me nog niet echt een spel voorstellen die het bijna net zo realistisch maakt als de werkelijkheid tijdens het racen. er komt toch wel even een stukje gevoel bij kijken tijdens het racen en dat gevoel is er dus gewoon niet tijdens een computerspelletje.

Om maar wat te noemen... Aanremmen voor een bocht, je komt volgas aanblaffen in iRacing, aangezien ik met de 19 op 100 a 125 meter rem bij de Tarzanbocht probeer ik dat maar aan te houden door de borden te bekijken die links over m'n beeldscherm suizen, dan rem je.. zie je de teller wat teruglopen.. rem je wat bij.. hoor je een berg gepiep van wat wielen die blokkeren.. laat je de rem los, stuur je in.. je voelt door de force-feedback wel dat je wat onderstuur hebt, je probeerd wat minder scherp in te sturen en nog ga je rechtdoor de bak in.. owja, nu ging ik te hard.. straks toch iets eerder remmen. :lol:

Maargoed, om niets af te kraken.. het blijft een simulatie en naar mijn idee is iRacing de beste op dit moment, ik las bedragen over 15dollar per maand. Ik heb een maandabbo'tje om even te proberen voor €8,53 (huidige koers) neem je 3 maanden dan betaal je €7,15 p/m en ga je het voor je een jaar aan dan betaal je €5,90 p/m en voor de echte die-hards kun je er 2 jaar aan vast zitten voor €5,33 p/m.. maargoed, da's net een beetje hetzelfde principe als m'n 19, ik plan met circuitdagen nooit verder dan 2 maand, heb geen idee of ie het dan nog doet. :D

Maargoed, ik heb nu dus een maandje voor 8euro, Circuit Zandvoort er bij geregeld voor een tientje, en ik heb de VW Jetta Cup-TDI ook maar binnen gehaald voor iets meer dan 8 euro.. kortom, voor een ruime 25 euro in ieder geval een maand knallen. en als ik over 3 weken nog geen ruk er mee gedaan heb laat ik de rommel gewoon verlopen en neem ik wel weer een maandabbo'tje ofzo als ik er weer schik van heb. vanzelfsprekend raak je de auto's en circuits niet kwijt dus kun je zo weer verder. :)

Ik ben ook een echte hollander en heb totaal geen moeite met het uitgeven van geld, te veel betalen heb ik wel moeite mee maargoed, zeg nou zelf.. ik ben al 25 euro benzine kwijt voor ik in Zandvoort ben met de 19.. dan moet ik het circuit nog op. :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je hebt helemaal gelijk! Maar.... Ik heb de ring nu zo'n 2000 keer gereden in gt4 en kan de baan dromen! Maar toen ging ik in het echt rijden....

Daar komt toch echt wel een stuk gevoel kennis en lef bij kijken....
Waar ik in gt4 met 180 door de bocht ging heb ik het zelf wss met 80 gedaan ofzo :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Je hebt helemaal gelijk! Maar.... Ik heb de ring nu zo'n 2000 keer gereden in gt4 en kan de baan dromen! Maar toen ging ik in het echt rijden....

Daar komt toch echt wel een stuk gevoel kennis en lef bij kijken....
Waar ik in gt4 met 180 door de bocht ging heb ik het zelf wss met 80 gedaan ofzo :lol:
Naja, ik heb ook wel eens wat Ringronden in GT4 gereden maar na een paar ronden was ik er zo flauw van, dat lijkt niet eens op de werkelijkheid hoe mooi het er ook uit ziet. :)

Ik kan juist dat klereding in GT4 niet op de baan houden, in het echt lukt me dat een stuk beter (ff afkloppen. :wink: :lol: )

Net nog even 22 ronden Zandvoort gedaan en toch nog een 2:03.130 neergezet met de Cup-Jetta TDI :) eigenlijk geen schade gereden, maar wel een paar keer rond op het Scheivlak en bij de Audi S rechtdoor.. :lol:
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ronald1916V schreef:
tutuur schreef:Je hebt helemaal gelijk! Maar.... Ik heb de ring nu zo'n 2000 keer gereden in gt4 en kan de baan dromen! Maar toen ging ik in het echt rijden....

Daar komt toch echt wel een stuk gevoel kennis en lef bij kijken....
Waar ik in gt4 met 180 door de bocht ging heb ik het zelf wss met 80 gedaan ofzo :lol:
Naja, ik heb ook wel eens wat Ringronden in GT4 gereden maar na een paar ronden was ik er zo flauw van, dat lijkt niet eens op de werkelijkheid hoe mooi het er ook uit ziet. :)

Ik kan juist dat klereding in GT4 niet op de baan houden, in het echt lukt me dat een stuk beter (ff afkloppen. :wink: :lol: )

Net nog even 22 ronden Zandvoort gedaan en toch nog een 2:03.130 neergezet met de Cup-Jetta TDI :) eigenlijk geen schade gereden, maar wel een paar keer rond op het Scheivlak en bij de Audi S rechtdoor.. :lol:
kunnen we geen race tegen elkaar doen ? :P
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven(stk) schreef:
Ronald1916V schreef:
tutuur schreef:Je hebt helemaal gelijk! Maar.... Ik heb de ring nu zo'n 2000 keer gereden in gt4 en kan de baan dromen! Maar toen ging ik in het echt rijden....

Daar komt toch echt wel een stuk gevoel kennis en lef bij kijken....
Waar ik in gt4 met 180 door de bocht ging heb ik het zelf wss met 80 gedaan ofzo :lol:
Naja, ik heb ook wel eens wat Ringronden in GT4 gereden maar na een paar ronden was ik er zo flauw van, dat lijkt niet eens op de werkelijkheid hoe mooi het er ook uit ziet. :)

Ik kan juist dat klereding in GT4 niet op de baan houden, in het echt lukt me dat een stuk beter (ff afkloppen. :wink: :lol: )

Net nog even 22 ronden Zandvoort gedaan en toch nog een 2:03.130 neergezet met de Cup-Jetta TDI :) eigenlijk geen schade gereden, maar wel een paar keer rond op het Scheivlak en bij de Audi S rechtdoor.. :lol:
kunnen we geen race tegen elkaar doen ? :P
Ga die 5 van je nou eens ff aftimmeren, dan gaan we weer real-life bumperen @ CPZ. :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ronald1916V schreef:
tutuur schreef:Je hebt helemaal gelijk! Maar.... Ik heb de ring nu zo'n 2000 keer gereden in gt4 en kan de baan dromen! Maar toen ging ik in het echt rijden....

Daar komt toch echt wel een stuk gevoel kennis en lef bij kijken....
Waar ik in gt4 met 180 door de bocht ging heb ik het zelf wss met 80 gedaan ofzo :lol:
Naja, ik heb ook wel eens wat Ringronden in GT4 gereden maar na een paar ronden was ik er zo flauw van, dat lijkt niet eens op de werkelijkheid hoe mooi het er ook uit ziet. :)

Ik kan juist dat klereding in GT4 niet op de baan houden, in het echt lukt me dat een stuk beter (ff afkloppen. :wink: :lol: )

Net nog even 22 ronden Zandvoort gedaan en toch nog een 2:03.130 neergezet met de Cup-Jetta TDI :) eigenlijk geen schade gereden, maar wel een paar keer rond op het Scheivlak en bij de Audi S rechtdoor.. :lol:
ligt er maar net aan waar je mee rijd, met een clio rs kan ik toch mooie rondetijden rijden, terwijl met een supra me snelste ronde degene is waar ik er niet uit vloog :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dat mischien wel, maar die baan klopt voor geen meter eigenlijk.. met als grootste ergenis de ontbrekende klinkertjes achter de curb bij Hatzenbach II.. pak je voor de juiste lijn de curb mee en spin je omdat je door het gras gaat.

Ach, mischien eis ik wat te veel van een game.. 't is leuk om af en toe een rondje te knallen, maar er is maar 1 echte Ring en da's dat ding bij Nürburg. :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Achja, het is dan ook niet het nieuwste spel he :D

Ben benieuwd wat gt5 gaat brengen. Mocht ie ooit nog uitkomen (U)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nieuw betekent alleen mooier. En een mooie game moet ook inhoud hebben. Ik vind realisme belangrijk. In iRacing kost het me letterlijk weken voordat ik een beetje mee kan, daarna komt het finetunen van de baan.

Geen trackmap, geen rempunten, alles zelf uitvinden. I like that :)
Want dan denk je dat je de limiet hebt, en dan kom je bij een paar echte freaks, en die doen het gewoon simpelweg een dikke seconde sneller. Heh, gaaf.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nieuw betekent zeker niet alleen mooier! Weet je zelf ook wel...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ok zo zwart wit bedoel ik het niet, maar de meeste vernieuwing zitten hem in de graphics en de mogelijkheden bij nieuwere hardware :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is waar!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

2.02.266 met de Jetta TDI op Zandvoort met iRacing. :D

Net de Mazda MX5 ook gedownload, was gratis dus ja.. je bent een hollander of je bent het niet. :D Ding stuurt wel serieus goed trouwens! na 30 ronden achter elkaar met de Jetta ging ik met de MX5 ineens over de curbstone op het scheivlak in de binnenbocht. :lol: toch nog even een 2.04 gereden in 4 ronden. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die MX5 is leuk he. We moeten ons eens samen in een practice sessie stoppen, die kun je vrij goed kiezen.

Maar heb gisteren toch een paar rondjes met de nieuwe Williams gedaan op zandvoort. Kom niet onder de 1:18 uit, terwijl er al gasten zijn die 1:15.5 rijden... niet normaal, ik kan het al niet meer volgen... Elke bocht moet je op de milliseconde timen. Echt aan te raden hoor... wow!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Echt jammer dat het zo duur is voor af en toe :~
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Echt jammer dat het zo duur is voor af en toe :~
Voor 8 euro kun je een maand knallen, tja... wat is duur he. :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je bent wel online. Als je een practice session doet van de MX5 kan ik je wel vinden :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat staat gelijk aan 0,36 rondje Nordschleife. :P
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

GT ook al veel on-line gespeeld....

Vind het eerlijk gezegd te makkelijk :lol:

Op een gegeven moment rijd elke Sjaak daar met een clio RS op een bepaalde baan.
Puur omdat het de snelste auto waarbij je met die klasse mee mag deelnemen.

En dan kwam ik met een Audi R8 tussendoor zeilen die compleet anders afgesteld was en 3x harder de bocht door knalde :lol:
R19 16V '91
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zou toch eens die 8 euro wagen en binnen een maand die mx5 onder de knie krijgen in iRacing. Hij is toch wel nice, net even wat rondjes gemaakt maar met 30 man is dat écht leuk racen. Wat stuurt dat ding lekker.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jeff rsi schreef:GT ook al veel on-line gespeeld....

Vind het eerlijk gezegd te makkelijk :lol:

Op een gegeven moment rijd elke Sjaak daar met een clio RS op een bepaalde baan.
Puur omdat het de snelste auto waarbij je met die klasse mee mag deelnemen.

En dan kwam ik met een Audi R8 tussendoor zeilen die compleet anders afgesteld was en 3x harder de bocht door knalde :lol:
Je kan het jezelf natuurlijk ook te makkelijk maken...
Kom maar eens tegen mij racen met vergelijkbare wagens :beer:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

zat eens naar zo g25/g27 stuur te kijken, maar 200euro?! wtf

Wat voor stuur gebruik jij Riel?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

G25.
Steekt met kop en schouders boven de andere stuurtjes uit (in de niet-professionele markt... als ik die echte simracer-diehards zie die hebben setjes van duizenden euro's ...)

Hier video van Spa in iRacing, tot het fijnste detail nagemaakt en elk hobbeltje zit erin. Kan niet wachten, morgen komt de track uit.

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik gebruik de driving force gt van logitech.

Is alleen niet met koppeling en h-patroon schakelpook...
70 euro via marktplaats nieuw in doos...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat is wel nice, maar verschillen zijn groter (prijs moet wel rechtvaardigd worden :P):

900 graden sturen (realisme!)
Metalen stuur en pedalen (= absoluut geen plastic gevoel)
Echt lederen stuurwiel
2 motoren, trekken je arm er ongeveer af
Progressivere veren in pedalen
H-shift óf sequentieel met pookje


De GT is een fijn stuurtje, maar de G25 doet zijn prijs zeker eer aan :). OVerigens, de G27 is iets beter wat motoren betreft, maar mist een mogelijkheid tot sequentieel schakelen met de H-shifter.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Sluit mij aan bij Riel.
Heb nu een aantal jaar een G25 en dat is het beste stuurtje dat ik tot nu toe heb gehad.
Was het op een gegeven moment stinkend zat dat die goedkope plastic troep telkens kapot ging.
Je zit soms namelijk behoorlijk te raggen op die dingen. Als alles dan goedkoop in elkaar zit dan is het wachten tot het kapot gaat. (vooral Colin McRae spellen hebben me flink wat stuurtjes gekost... :D )
- forcefeedback motoren die de geest geven
- pedalen waar de potmeters kapot van gaan
- flippers die afbreken

Ook het gevoel is erg goed (materialen/forcefeedback).
Vooral de pedalen! Mooi stevig pedaalgevoel dat in alle drie de pedalen anders is (rem is heerlijk hard vergeleken met gas)
H-patroon schakelen gebruik ik persoonlijk niet altijd (flippers vind ik sneller), maar is wel erg leuk.
En die 900 graden bullshit gebruik je dus never nooit niet... (ik niet iig)
Welke raceauto heeft zoveel stuuruitslag?
Maar goed. Wel leuk dat het kAn!

Het hele ding voelt gewoon solid aan. Veel meer gebruik van degelijke materialen.
Idd het beste stuurtje in de <500 prijsklasse.


Tot zover deze Logitech reclame.... :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb al jaren de Momo Force, wat toendertijd echt wel 1 van de beste stuurtjes was. Nog steeds ben ik er tevreden over. Hij doet het nog als de eerste keer dat ik 'm uit de doos trok en da's echt al jaren geleden. De pedalen hebben alleen geen verschillende druk op de pedalen en dat is wel vervelend. :(

Ik zit er echt over te twijfelen of ik een G27 zal kopen. Is toch een hoop geld! Is het het geld waard, ten opzichte van mijn Momo Force?

[img]http://www.techzine.nl/uploaded/22529_c6ff8947.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het stuur is stukken beter in gevoel, power en feedback. Maar of je dat nodig hebt is eigenlijk jouw keuze. Ik geloof niet dat je er sneller mee gaat, maar het zal wel bijdragen aan het realisme en gevoel. En of dat die euro's extra waard is... ?

Overigens had ik mijn g25 wel doorgebrand o.i.d. na 1,5 jaar. Ik heb toen wel van logitech zonder mokken een nieuw exemplaar ontvangen. Deze lijkt het erg goed te doen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Sneller zal ik er waarschijnlijk niet mee zijn... Al is het aanremmen erg moeilijk met deze pedalen, in GT5 zonder ABS (ABS is voor pussies!). Misschien toch maar eens een keer testen ergens. 260 euro vind ik toch best wat geld voor een stuurtje.
Plaats reactie