ACT: Simracing

Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Spiral, de street legal cars bij iracing of live for speed hebben echt 720 of 900 graden uitslag. 900 is de max, Maar veel stuurtjes gaan maar 360. En dat is echt weinig voor realisme. En precisie!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gt heeft wel plastic pedalen maar ik heb nergens last van.
Als je serieus aan het rijden bent rag je juist niet!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Echt, Arthur, ook de G25 krijgt ze soms goed op zijn dak. Als je voelt dat je achter weg schuift met de Star Mazda bijvoorbeeld, moet je héél snel zijn om te corrigeren. Je geeft dan een beste ruk aan het stuur, tegen de FFB in. Na een race heb ik verzuurde armen en pijnlijke polsen. Dat stuur fokt er behoorlijk aan.

En die pedalen meot je op kunnen schoppen. De rempedaal van de g25 krijg je met de hand moeilijk ingedrukt. Dat is erg belangrijk met nauwkeurig remmen. Een plastic pedaal zou op de g25 in no-time afbreken.

Enige nadeeltje is dat de rem en gaspedaal wat ver zitten zodat heel-and-toe voor mij niet mogelijk is met mijn kleine voetjes. Ik rem overigens met mijn linkervoet.

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik doe remmen wel met rechts juist voor het gevoel.

okey, nadeel van de gt is dan dat die amper kracht tegen geeft op de pedalen. stuur krijgt idd wel veel te verduren en vind eigenlijk de ffb wel te sterk vergeleken met real time.

okey in een dikke circuitbak snap ik het maar met een straat auto stuurt het net zo zwaar.....

reden dat ik de gt heb gekocht is de prijs maar ook omdat ik las dat bij g25 de voetpedalen vaak stuk gaan. dit zal dus de reden zijn(tegenkracht)

overigens vind ik zelf schakelen in een spel ruk omdat je niks voelt mbt trekkracht afremmen op motor etc. dus speel gewoon altijd lekker op automaat :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat kan allemaal wel zijn, maar het zorgt er 100% zeker voor dat je sneller bent, als je zelf schakelt. Het schakelmoment is echt heel belangrijk en kan echt 10den van seconden schelen! Vooral bij het aanremmen van bochten en het uitaccellereren ervan. Daar kan geen automaat tegenop.

Ik ga maar eens een G27 bestellen... Kan het niet laten! Als niemand me een kerstcadeau geeft, moet ik het zelf maar doen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb je wel een punt merijn. echter compenseer ik dat wel met me stuurkunsten :D

toevallig zaterdag op verjaardag van een maat van me een jongen leren kennen die op zandvoort werkt.

geeft rijcursussen voor rijkelui in aston's lambo's etc. hele grote verhalen maar die werden wel wat minder toen we ff een rondje gingen rijden met gt5 :lol:

i know, heeft niks met echt racen te maken maar de verhalen die hij had gingen over hoe goed hij was met gt5 :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou met automatisch schakelen blijf je echt nergens :lol: Sorry maar dat is toch echt amateur racen? Dacht dat je minimaal zelf schakelt, dat is zo belangrijk.

Met iRacing moet je bij bepaalde auto's ook op het juiste moment gas lossen en koppelen, dan schakelen (anders haakt de bak) zeker in die formuleautotjes komt dat echt bij het realisme. Misschakelen gebeurt dan ook nogal es en kost je meteen 2 tienden of meer als je net voor het lange rechte misschakelt.

Nee, als je dan automaat rijdt, plankt en stuurt dan is het vergelijk met écht simracen héééél ver te zoeken :)

Overigens heb ik nog nooit iets gelezen of gemerkt van kapotte pedalen. Hoogstens dat er eens met een busje lucht langs die pedalen gespoten moet worden om stof eruit te halen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:Dat kan allemaal wel zijn, maar het zorgt er 100% zeker voor dat je sneller bent, als je zelf schakelt. Het schakelmoment is echt heel belangrijk en kan echt 10den van seconden schelen! Vooral bij het aanremmen van bochten en het uitaccellereren ervan. Daar kan geen automaat tegenop.

Ik ga maar eens een G27 bestellen... Kan het niet laten! Als niemand me een kerstcadeau geeft, moet ik het zelf maar doen.
Kijk toch ook eens voor een G25? De G27 biedt niet echt veel meer... je hebt zelfs niet de mogelijkheid om op- of omlaag te schakelen met het pookje. Bij sommige formuleauto's hoort dat vind ik.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

het gaat hier over simracen en dan speel je auto-shift???
hmmm.... :~

Merijn, ga je volgens mij geen spijt van krijgen als je veel speelt.

En raggen.... misschien met circuit racen niet eens zo heel veel, Maar met rally zit je toch echt wel te beuken met zo'n stuur hoor. Helemaal als je vol tegen de force feedback in 'opposite lock' geeft.

Riel: 900 graden, dan pak je dus ook over, toch? wanneer doe je dat nou tijdens het racen op een circuit? ik nog nooit iig.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Niet gauw inderdaad, maar denk eens aan de nauwkeurigheid. Ik kan veel preciezer sturen. Dat scheelt het dubbele tov andere stuurtjes. En je stuur beweegt altijd evenveel als je stuur op het beeldscherm, dus het stuur in de sim. dat is ook niet altijd mogelijk met een stuur met minder omwentelingen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

toch is de uitslag dan toch anders, minder realistisch dus..

en voor de goede orde, ik lul hier mee omdat het over stuurtjes gaat en ik met een ander type ervaring heb dan hier al uitgelegd worden.

simracing heb ik niks mee te maken, speel gt5 :wink:

gt5 gaat overigens niet zo ver denk ik..... heb af en toe het idee dat het zelfs iets meer arcade is geworden....met gt4 was het echt werken om een zetje opzij met de kont te corrigeren, dit is bij gt5 veel makkelijker....

toch lijkt het me super om snel eens een nbr cup op de zetten met clio's megane's etc :smile:

lijkt me leuk om lekker tegen rtc'ers te battleen :smile:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

spir@l schreef:het gaat hier over simracen en dan speel je auto-shift???
hmmm.... :~

Merijn, ga je volgens mij geen spijt van krijgen als je veel speelt.

En raggen.... misschien met circuit racen niet eens zo heel veel, Maar met rally zit je toch echt wel te beuken met zo'n stuur hoor. Helemaal als je vol tegen de force feedback in 'opposite lock' geeft.

Riel: 900 graden, dan pak je dus ook over, toch? wanneer doe je dat nou tijdens het racen op een circuit? ik nog nooit iig.
als er in beeld staat "wrong way", dan moet je keren, en dan heb je de volle uitslag doorgaans wel nodig :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Begin allereerst eens met het uitzetten van traction control en ABS, Tuur... En alle andere hulpmiddelen. Dan nog valt het wel mee met het uitbreken, maar het is wel realistischer. En je bent VEEL sneller zonder die hulpmiddelen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

tutuur schreef:toch is de uitslag dan toch anders, minder realistisch dus..
?? |:

Ik weet niet zo goed wat je wil beweren eigenlijk? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

G27 is besteld trouwens... :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Merijn schreef:Begin allereerst eens met het uitzetten van traction control en ABS, Tuur... En alle andere hulpmiddelen. Dan nog valt het wel mee met het uitbreken, maar het is wel realistischer. En je bent VEEL sneller zonder die hulpmiddelen.
die staan vanaf gt1 al uit merijn :D dat vind ik toch wel zo pussy!!!
vind het juist mooi om met rwd met het vermogen te kunnen spelen, kan in veel bochten zelfs je redding zijn!

riel: dat sloeg nog op spiral z'n post, je had gepost tijdens dat ik aan het typen was :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oow :p

Nice Merijn :)

:worship:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan is het goed... :P

Ik vind vooral zonder ABS rijden met pedalen die geen tegendruk geven moeilijk... Blokkeert heel makkelijk en doseren is bijna niet te doen, vind ik.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

top Merijn!
Ik heb die knoop op een gegeven moment ook gewoon maar doorgehakt.
Tot nog toe geen spijt van.
Mooi speelgoed.
:D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb je gelijk in merijn! geluid hard en goed luisteren werkt bij mij goed :) speel nu overigens gewoon met controller, geen ruimte om een playseat in me huis te zetten :-(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb ik ook niet, daarom heb ik de Wheelstand Pro ( http://www.wheelstandpro.com ) gekocht.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat is wel een mooi ding! bedankt voor de tip :smile:

kost wat maar dan heb je wel wat!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als jullie dat geld nou eens in een echte auto gooien.

dan komt er nog is wat van :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:Dit is ook wel een idee...

http://www.teambrd.co.uk/speed7-pedals.html
Ja maar heeft ie abs-rumble in rempedaal? :D

ABS voel je trouwens heel goed in de G25
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Riël schreef:Ik twijfel hierover...

http://www.fanatec.de/html/index.php?id=293

:)
Kennis van mij heeft afgelopen weekend deze besteld : http://www.fanatec.de/html/index.php?id=230&lang= :worship: :worship:

Zelf heb ik de G25, ook heel erg tevreden over. Heb nu eigenlijk even niet de ruimte in de woonkamer voor mijn Playseat, maar denk dat ik zo de boel eens ga omgooien en toch de Playseat weer in elkaar zet :smile:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Erg nice, dat stuurtje! Die pedalen die daarbij zitten zijn wel tof. Ik bouw denk ik mijn G25 rempedaal om naar load-cell. Dan heb je niet alleen bij 'afgelegde indrukking' van het rempedaal een uitslag, maar daarna ook bij de kracht die je uitoefent.

http://www.apelectrix.com/index.html
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

kennen jullie dit spul ook?
Sim-racers natte droom.....

http://www.frex.com/gp/
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hey simracer, wat speel jij dan? Geen iRacing? Nu goedkoop proberen en als je je via mij aanmeldt krijg ik weer extra $$ :D


Trouwens ik heb eens in zo'n motion simulator gezeten en het is niet veel soeps. Je kunt alleen de laterale of de zijwaartse g-krachten simuleren, bovendien voel je de transitie veel harder dan het eigenlijke g-waarden (de acceleratie van dat ding gaat hard van links naar rechts, terwijl dát gevoel net weg moet). Dus erg onlogisch.

Zelfs Mercedes' simulatoren bij hun ontwikkelingsafdeling kunnen ofwel optrekken of afremmen simuleren, ofwel bochtenwerk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kanonne, dat spul van Fanatec is wel erg mooi hoor ... :worship:

(toch maar op zoek naar een huisje met een 3de slaapkamer :p of een woonkamer die iets groter is ... O-) )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

doelde niet echt op die motion-dinges...
Maar meer op het "gewone" spul dat ze maken.
Geen idee of het in real life wat is maar het ziet er echt extreem goed uit.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, die pedalen zijn erg goed/de beste op consumentenmarkt.

In die prijsklasse is het een goede concurrent voor de G25/27, al heeft laatstgenoemde op veel fora toch de voorkeur door zijn robuustheid.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als ik net meldt dat ik F1 2010 voor de PC heb aangeschaft.... wordt ik dan met de nek aangekeken? :~
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

die speel ik ook hoor. Laat ze maar lekker met de nek kijken. :D
Heerlijk intensief spelletje.
Plaats reactie