Electronisch geregelde turbodruk + "bleedvalve"???
Ik zou graag mijn turbodruk variabel willen maken. De druk wordt dmv een electronisch aangestuurd klepje geregeld. De maximale druk is nu +/- 1,6 Bar en zou em graag willen regelen van 1 Bar- 1,6Bar. Weet iemand of dat mogelijk is bij een electr geregelde turbodruk???
You tell me, ik heb geen idee. Hoorde zo her en der van onze oosterburen dat het niet mogelijk is met een simpele bleedvalve... RO heb je misschien websites beshcikbaar? Bij 2750 toeren breekt er zo'n brok geweld los dat het echt lastig is om rustig te rijden zeg maar. Ben bang als het meisje moet gaan rijden, ze regelrecht tegen de lantaarnpalen oprijdt...
Ik weet het niet helemaal zeker maar moet je hier maar eens tussen zoeken.
http://www.apexi-usa.com/
http://www.greddy.com/
http://www.hksusa.com/
Ik heb sinds kort een R33 GTR en daar zit een turbotimer en een boost controller van Blitz (bijna allemaal hetzelfde) in en daarmee kan ik ook de druk hoger of lager zetten.
Anders kan je ook eens informeren bij:
http://www.dahlbackracing.se/
http://www.digi-tec.net/index.php?shopi ... dd9189927f
Anders zou ik het niet weten.
http://www.apexi-usa.com/
http://www.greddy.com/
http://www.hksusa.com/
Ik heb sinds kort een R33 GTR en daar zit een turbotimer en een boost controller van Blitz (bijna allemaal hetzelfde) in en daarmee kan ik ook de druk hoger of lager zetten.
Anders kan je ook eens informeren bij:
http://www.dahlbackracing.se/
http://www.digi-tec.net/index.php?shopi ... dd9189927f
Anders zou ik het niet weten.
Laatst gewijzigd door RO 16v op do 13 mar 2003 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Wreed...heb je al nl kenteken?? Rechts gestuurd neem ik aan?? Geeft/gaf het geen prob's bij de RDW met typegoedkeuring???
De auto is niet in NL maar in Nieuw-Zeeland omdat ik daar een woning heb gekocht en daar ook vervoer nodig heb er staan een paar foto's in het algemeen chat topic. http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... start=1050
Voor hier in NL ga/ben ik op zoek naar een R34.
Hij is gewoon in te voeren zonder problemen als hij maar op kenteken heeft gestaan.
@Jasper, standaard is het inderdaad 280pk.
Voor hier in NL ga/ben ik op zoek naar een R34.
Hij is gewoon in te voeren zonder problemen als hij maar op kenteken heeft gestaan.
@Jasper, standaard is het inderdaad 280pk.
potverdorie, das nie verkeerd man. Hoe staat het met projectje Clio? Je was toch bezig met een turbo?
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Er zijn vast wel electrisch pneumatische stelkleppen te krijgen die je met een potmeter (oid) kunt instellen. Een beetje vergelijkbaar met wat ik heb, alleen dan electrisch verstelbaar.
Maar ja, wel voordeel heeft dit boven een handmatig verstelbare? Je zult zowieso aan een knop moeten draaien oid.
Overigens: voor je je een ongeluk zoekt moet je even nadenken of je wel traploos instelbare druk wil hebben, en niet gewoon standaard en voldruk (dus 2 of 3 standen oid.)
Maar ja, wel voordeel heeft dit boven een handmatig verstelbare? Je zult zowieso aan een knop moeten draaien oid.
Overigens: voor je je een ongeluk zoekt moet je even nadenken of je wel traploos instelbare druk wil hebben, en niet gewoon standaard en voldruk (dus 2 of 3 standen oid.)
2 standen is prima, ofwel 0,8Bar ofwel 1,6Bar. Weet alleen niet hoe ik dat kan realiseren.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Lijkt op een van de dingen waar ik voor de integrale mee bezig ben. Er passen chips met meer 'geheugen' bij de compu, wat ik dan ook wil gaan doen. We gaan twee soorten management schrijven op een chip. De ene voor het rustige rijden en de andere voor het blaffen. Hier kun je met een simpele knop tussen kiezen voor het rijden. Zeker wel fijn als alle mods eenmaal klaar zijn, dan wil ik het graag heel houden...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."