wie kan ons helpen.
mijn 5 je doet inhouden als de motor warm is , en hij lage toeren draait.maar, als je hem smorgens of zo gestart hebt, en je rijd er een stuk mee en zet m dan uit, ligt er aan de linkerkant (voorkant) van de auto een plasje vocht. het is geen benzine, geen koelvloeistof en ook geen olie. het lijkt een waterachtige vloeistof met een vettig laagje.ik weet het niet? verder draait ie ook wel slecht stationair(hij moet afgesteld worden) zal wel proberen wat er in het vorige topic aan is gewijd( benzinefilter is al vervangen) bobine, bougies enz. op de snelweg als ie warm is wil hij soms ook niet harder dan 90, loopt nu zn top 130, wat eerst gemakkelijk 150 was.
wie heet er tips.
R5 inhouden en meer
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Als hij ook al slecht stationair loopt, zou ik toch eens beginnen met de boel goed afstellen.
Overigens, voor mensen zoals ik, die niet uit hun hoofd weten wat voor 5je jij hebt...is het misschien wel handig dat je even het type erbij zet
Overigens, voor mensen zoals ik, die niet uit hun hoofd weten wat voor 5je jij hebt...is het misschien wel handig dat je even het type erbij zet

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Zoek eerst eens waar die vloeistof weg komt. Oliepijl daalt niet?
Koelvloeistof pijl ook niet?
stinkt je koelvloeistof naar uitlaat gassen??
Wanneer heeft hij voor het laatst een grote/kleine beurt gehad?? hoeveel km geleden?
check de bougies eerst eens.. zijn ze versleten? zijn ze vies?? of zijn ze gewoon zwart/bruin of wit?
Koelvloeistof pijl ook niet?
stinkt je koelvloeistof naar uitlaat gassen??
Wanneer heeft hij voor het laatst een grote/kleine beurt gehad?? hoeveel km geleden?
check de bougies eerst eens.. zijn ze versleten? zijn ze vies?? of zijn ze gewoon zwart/bruin of wit?
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ik heb zoiets ooit ook wel eens gehad.
Stotteren op de snelweg, niet vooruit te branden enzo.
Bleek gewoon een vuiltje in de carburateur (sproeier) te zijn.
Stotteren op de snelweg, niet vooruit te branden enzo.
Bleek gewoon een vuiltje in de carburateur (sproeier) te zijn.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Bak olie is wel te herkennen aan de zeer specifieke geur.
(Alleen..hoe omschrijf je die?????)
(Alleen..hoe omschrijf je die?????)
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Oja? Vind ik niet, nou ja..... dik of dun...Abel schreef:Bak olie is juist DIKMrtn schreef:Die lekkage kan wel eens bakolie zijn, is erg dun.
Maar wat voor motortje ligt erin?
mijn bakolie is anders best vloeibaar, zeker geen dikke drap o.i.d.
Mrtn = Maarten
nou, het is een 1.1 tlletje, 156 duiz. km gelopen, 2 jr geleden voetpakking carburateur vervangen, (en schoongemaakt) goed luchtfiler erop, als je die eraf haalt is de ingang van de carburateur schoon (dus geen bezineresten enz.) benzinefilter pas vervangen, bougies ook.zal ze nog eens nakijken. het probleem is dat je dus niet ziet waar dat spul vandaan komt! als je de motorkap opentrekt, valt er niets te zien. condens van de motor kan het ook niet zijn, daarvoor is het teveel.de geur van het spul is idd moeilijk te omschrijven, beetje roestgeur achtig, heel raar.
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Als ik het zo hoor, lijkt me bakolie het meest logische.
Alleen, dat verklaart volgens mij de rest van je problemen niet
Alleen, dat verklaart volgens mij de rest van je problemen niet

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ehmmmm....op de krik en dan eronder kruipen, bedoel je dat letterlijk ???lisa schreef:zal m eens op de krik gooien en eronder kruipen.. then we shall see....:-*
tnx..
Ik kan/ga je niet tegenhouden, maar echt verstandig is dat niet he.
Zoek/leen liever ergens een paar steunen.
Je zou niet de eerste zijn die een auto op zn nek krijgt......
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Voor mij ook vanzelfsprekend, maar sinds ik een Toyota Corolla van een krik zo'n beetje op een vriend van me heb zien vallen....schrik ik altijd van dit soort uitspraken.lisa schreef:zo bedoelde ik dat niethij gaat zowieso op de hydraulische krik, en er gaan ook een paar blokken en stenen onder natuurlijk.... :)voor mij vanzelf sprekend..
moet ik alles uitleggen![]()
Gelukkig ben jij slimmer dan die maat van me...haha

Laatst gewijzigd door Hans (-=Sleepie=-) op wo 5 mar 2003 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kheb gisteren nog onder mn 19 gelegen die alleen maar op de renault krik stond! Alleen isie niet verlaagd en met 15 inch velgjes, dus mocht ie vallen dan moet ik ff mn buik inhouden en wachten tot iemand hem weer omhoogkrikt, hahahaha nee tis idd wel gevaarlijk, maar op zich staat zo'n krik vrij stevig...ligt er ook aan wat je aan het doen bent onder de auto natuurlijk.Hans (-=Sleepie=-) schreef:Ehmmmm....op de krik en dan eronder kruipen, bedoel je dat letterlijk ???lisa schreef:zal m eens op de krik gooien en eronder kruipen.. then we shall see....:-*
tnx..
Ik kan/ga je niet tegenhouden, maar echt verstandig is dat niet he.
Zoek/leen liever ergens een paar steunen.
Je zou niet de eerste zijn die een auto op zn nek krijgt......

-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Klopt. Ik ken minder gevaarlijke manieren om je buikspieren te trainen hoorjeroen.k schreef:Kheb gisteren nog onder mn 19 gelegen die alleen maar op de renault krik stond! Alleen isie niet verlaagd en met 15 inch velgjes, dus mocht ie vallen dan moet ik ff mn buik inhouden en wachten tot iemand hem weer omhoogkrikt, hahahaha nee tis idd wel gevaarlijk, maar op zich staat zo'n krik vrij stevig...ligt er ook aan wat je aan het doen bent onder de auto natuurlijk.Hans (-=Sleepie=-) schreef:Ehmmmm....op de krik en dan eronder kruipen, bedoel je dat letterlijk ???lisa schreef:zal m eens op de krik gooien en eronder kruipen.. then we shall see....:-*
tnx..
Ik kan/ga je niet tegenhouden, maar echt verstandig is dat niet he.
Zoek/leen liever ergens een paar steunen.
Je zou niet de eerste zijn die een auto op zn nek krijgt......

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
heel vaak bij 1.1 motoren is de ontsteking niet goed meer
d.w.z. contactpunten ingebrand of niet meer de juiste
afstand er tussen.
moet 0.4 mm zijn .
ook de vacuum vervroeger werkt vaak slecht.
te testen door even aan de slang te zuigen
succes!!!!!!!!1
d.w.z. contactpunten ingebrand of niet meer de juiste
afstand er tussen.
moet 0.4 mm zijn .
ook de vacuum vervroeger werkt vaak slecht.
te testen door even aan de slang te zuigen

succes!!!!!!!!1
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
bah :-* vies ventjuh zegmark 5t schreef:heel vaak bij 1.1 motoren is de ontsteking niet goed meer
d.w.z. contactpunten ingebrand of niet meer de juiste
afstand er tussen.
moet 0.4 mm zijn .
ook de vacuum vervroeger werkt vaak slecht.
te testen door even aan de slang te zuigen![]()
succes!!!!!!!!1
