[R5GTT]Iemand een foto van zijn koelsysteem ???
Heeft er iemand een duidelijke foto van zijn koelsysteem en slangen en hoe ze precies lopen, want zoals waarschijnlijk bij jullie bekend heeft mijn gele 5 (evo) problemen met koelen, nu heb ik dus bij een vriend van mij onder de kap gekeken en zie ik dat bij hem het koelsysteem COMPLEET anders loopt.
Bij mij gaan er b.v. twee dunne slangen van mijn waterpomp direct naar de kachelradiateur en dat klopt volgens mij al niet ?????
Andere info in de vorm van text zonder foto mag ook.
Groet jordy
Bij mij gaan er b.v. twee dunne slangen van mijn waterpomp direct naar de kachelradiateur en dat klopt volgens mij al niet ?????
Andere info in de vorm van text zonder foto mag ook.
Groet jordy
Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
ik kan vanavond wel even een scan voor je maken. alleen als ik tijd heb 
anders morgen.

anders morgen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Weet iemand de site van die jongen die die schema's online heeft? Ze staan ergens, kun je zo opzoeken hoe het moet lopen.
Ik heb twee fotootjes voor je. Ik hoop dat je er iets aan hebt. (Het zijn zoals je ziet twee verschillende GTŽs dus kijk maar wat je het beste uitkomt
)
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UADcAv0X ... 6815340045[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UADeAv4X ... 6824561499[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UADcAv0X ... 6815340045[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UADeAv4X ... 6824561499[/img]
Laatst gewijzigd door Rudo op za 1 mar 2003 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hehe, zoek de verschillenplaatje ofzo?Rudo schreef:Ik heb twee fotootjes voor je. Ik hoop dat je er iets aan hebt. (Het zijn zoals je ziet twee verschillende GTŽs dus kijk maar wat je het beste uitkomt)

Nu wel, ik had net per abuis twee keer dezelfde foto geplaatstRiël schreef:Hehe, zoek de verschillenplaatje ofzo?Rudo schreef:Ik heb twee fotootjes voor je. Ik hoop dat je er iets aan hebt. (Het zijn zoals je ziet twee verschillende GTŽs dus kijk maar wat je het beste uitkomt)


Ok ik mag dus aannemen dat het er zo uit hoort te zien ???
Bij mij dus totaal NIET!!!! Ik heb bijv. dat zwarte reservoir'tje naast de waterpomp NIET
, en als het goed is loopt er een waterslang van de kachelradiateur naar de vloeistoftank (Expansievat) en van de vloeistoftank naar de waterpomp ???
Bij mij dus ook weer NIET
!!!!!!
Uhm misschien iemand in de buurt van Prov. Zeeland die nog een paar (liefts compleet
) slangen kan missen ????? Want als mijn halve koelsysteem niet klopt vindt ik het niet gek dat ie zo snel warm loopt.Iig Thanx
Bij mij dus totaal NIET!!!! Ik heb bijv. dat zwarte reservoir'tje naast de waterpomp NIET

Bij mij dus ook weer NIET

Uhm misschien iemand in de buurt van Prov. Zeeland die nog een paar (liefts compleet

Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kan maarten hendricks (of hoe heet ie) je niet helpen er mee?? Ik weet alleen niet of ie ook in een gtt thuis is?? Of PM Jeroen Lubking eens, die zou het zeker moeten weten = rotterdam. dus ook redelijk in de buurt.
Gr. Frits
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
In het werkplaatshandboek staan diverse versies van het koelsysteem. Als ik morgen tijd heb zal ik het ff op de scanner gooien en online zetten.
dat het anders is dan bij iemand anders is in ieder geval geen reden voor paniek. De plaats van het expansievaatje in het systeem is door de jaren heen nogal eens veranderd.
En dat zwarte potje bij de waterpomp is de olieafscheider va nde carterontluchting. Heeft dus niets met het koelsysteem te maken. Bovendien zit dit potje er bij carterontluchting volgens cup er niet meer op, dus dat kan goed kloppen.
dat het anders is dan bij iemand anders is in ieder geval geen reden voor paniek. De plaats van het expansievaatje in het systeem is door de jaren heen nogal eens veranderd.
En dat zwarte potje bij de waterpomp is de olieafscheider va nde carterontluchting. Heeft dus niets met het koelsysteem te maken. Bovendien zit dit potje er bij carterontluchting volgens cup er niet meer op, dus dat kan goed kloppen.
Oww. Wist ik niet. Ben meer van de Ph.1 
Ik ga het morgen ff allemaal uitzoeken.
Ik ga het morgen ff allemaal uitzoeken.
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/01(2).jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/02.jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/03(1).jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/04.jpg[/img]
Tada phase1 koelsysteem. Let niet op de olie en roest. Het is en blijft een renault
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/02.jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/03(1).jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/04.jpg[/img]
Tada phase1 koelsysteem. Let niet op de olie en roest. Het is en blijft een renault

There will be plenty of time to rest when your dead
Ja, dat lijkt er al meer op..
Maar toch vreemd dat ie steeds maar warm loopt zelfs als de de fan met de hand aan zet loopt de temp aardig op en vloeistof zit er genoeg in??? Als het weer vanmiddag goed is zal ik na mijn werk de vloeistof verversen en kijken wat ie dan doet.
Iig
Thnx for tha pics
Maar toch vreemd dat ie steeds maar warm loopt zelfs als de de fan met de hand aan zet loopt de temp aardig op en vloeistof zit er genoeg in??? Als het weer vanmiddag goed is zal ik na mijn werk de vloeistof verversen en kijken wat ie dan doet.
Iig
Thnx for tha pics
Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
Mijn phase1 werd ook steeds te warm. Toen ik mijn koppakking eruit had gereden heb ik het hele koelsysteem schoongespoelt. Zat namelijk allemaal roest in omdat de vorige eigenaar met water rond reed i.p.v. koelvloeistof. Geen wonder dat de mijne slecht koelde met een nieuwe radiateur. Er zat erg veel roest in. Nadat ik alles had schoongespoeld heb ik er koelvloeistof in gedaan en toen is hij nog een week hoog in temperatuur geweest en daarna bleef hij mooi op het 2e streepje staan.
There will be plenty of time to rest when your dead
haha weer een temp discussie... wat bedoel jij met het tweede streepje?? bij mij is de horizontale 0, dan 1, 2 en vertikaal (het rode gebied) 3.
mijn GT staat dus constant op het 1e streepje.
mijn GT staat dus constant op het 1e streepje.

Immer wieder die verdammte Holländer
Dit maakt het wel duikelijker:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_dashb.jpg[/img]
1= 30 graden
2= 60 graden
3= 90 graden
4= 120 graden
Zo was het dacht ik. Maar kan er naast zitten.
S
nder
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_dashb.jpg[/img]
1= 30 graden
2= 60 graden
3= 90 graden
4= 120 graden
Zo was het dacht ik. Maar kan er naast zitten.
S

je thermocontact schakelt rond de 90 graden dacht ik??? ligt er aan wat voor je hebt. dan klopt het wel aardig.
Immer wieder die verdammte Holländer
Bij mij [gtt] staat hij normaal net voor 3e streep. (als ik rijd). Ik de stad loopt hij iets op en als hij net over de 3de streep heen is springt de ventilator aan. Dit is de normale gang van zaken!
S
nder
S

Even in de boeken gedoken, en zoals beloofd de plaatjes:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Vroege Phase 1 met lucht(olie)gekoelde turbo
Oja, 14 is een 3,5 mm calibertje
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Latere Phase 1 met lucht(olie)gekoelde turbo
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Phase 1 met watergekoelde turbo
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Phase 2
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Vroege Phase 1 met lucht(olie)gekoelde turbo
Oja, 14 is een 3,5 mm calibertje
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Latere Phase 1 met lucht(olie)gekoelde turbo
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Phase 1 met watergekoelde turbo
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Koelsys ... _small.jpg[/img]
Phase 2
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Bij de mijne hing hij eerst op het 3e streepje na een tijdje rijden, maar sinds ik zo'n schakelaar heb om handmatig de fan aan te zetten komt hij niet verder als het 2e streepje 

some people are alive only because it's illegal to kill them
Die schakelaar zit er bij mij dus ook in, maar als ik in de stad rij, lekker langzaam dus, dan ziet dat gekke ding toch kans om op te lopen met fan aan, en goed warm te worden
. Maar ik zal van de week als het weer een beetje mee zit de kop er afhalen ff mijn kanaaltjes checken en er meteen een nieuwe pakking op gooien en nieuwe vloeistof er in doen.
Groet Jordy

Groet Jordy
Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
Ik reed naar zuidfrankrijk van de zomer en de fan heeft continu aangestaan, ik heb namelijk de fan aangesloten op een lampje op het instrumentenpaneel, ik kan dus zien wanneer ie aangaat/staat.
Dan staat ie dus continu op streepje 3, zoals het plaatje eerder vermeld staat.
Dan staat ie dus continu op streepje 3, zoals het plaatje eerder vermeld staat.
Mrtn = Maarten
Ok dan, heb net olie en koelvloeistof ververst en alles netjes opgevangen (beter milieu begint bij jezelf, schone voortuin ook) en wat blijk..... Gooi ik de koelvloeistof die uit de motor komt in een Jerrycan is het maar 2 liter !!!!!! Geen wonder dat ie steeds warm liep en dat de fan nooit aan sloeg, als er meer lucht dan water in zit, heb meteen alles goed doorgespoelt en nu gaat de Fan ook weer gewoon aan bij het 3e streepje.
Dus eind goed al goed..
Greetz Jordy
Dus eind goed al goed..
Greetz Jordy
Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Probeer wel even te achterhalen waarom het nog maar 2 liter was ?==jordy== schreef:Ok dan, heb net olie en koelvloeistof ververst en alles netjes opgevangen (beter milieu begint bij jezelf, schone voortuin ook) en wat blijk..... Gooi ik de koelvloeistof die uit de motor komt in een Jerrycan is het maar 2 liter !!!!!! Geen wonder dat ie steeds warm liep en dat de fan nooit aan sloeg, als er meer lucht dan water in zit, heb meteen alles goed doorgespoelt en nu gaat de Fan ook weer gewoon aan bij het 3e streepje.
Dus eind goed al goed..
Greetz Jordy
Ergens een lekje misschien?
Anders zit je over een paar dagen weer met hetzelfde probleem.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Was een lekje, kachelrad. was lek maar nooit bij stil gestaan dat er nog zo weining in zat omdat er altijd voldoende in het resevoir zat. Maar nu alles weer goed net ff 190 over de snelweg gevlogen (yummy)
en alles bleef goed.
P.s heeft een 5GTT standaard en olie koeler ??
Die van mij n.l wel.
Groet Jordy
en alles bleef goed.
P.s heeft een 5GTT standaard en olie koeler ??
Die van mij n.l wel.
Groet Jordy
Of je neemt een auto die ouder is dan jij zelf...