Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Als ik men motor tussen de 1500 en de 2500 tr/min laat draaien, dan voel ik dat de motor stotterd. Je hoort dit in de uitlaat als een onregelmatig draaien. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de ontsteking. Heb vandaag men onstekingskabels allemaal vervangen, maar nog steeds het zelfde probleem. Weet iemand wat dit nog kan zijn.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

BougiesBougiesBougies.
rev it like a rental
Anonymous

Alle 4 slechts 2000 km mee gereden.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Mijn 11 turbo deed dat toen mijn verdeelkap vochtig was.
Anonymous

mmmmmmmm, maar die kan toch niet vochtig blijven, als je een lange tijd hebt gereden moet het vocht toch verdampen. Zou het mischien kunnen dat deze verdeelkap versleten, beschdigd is ofzo?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Dat kan ook. Als er vocht in heeft gezeten kan er corrosie optreden. FF van binnen goed schoonmaken en opschuren.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

ik denk dat het een gescheurde verdeelkap is. Fr3ak heeft dit ook gehad en mij hier voor gewaarschuwd. Hij gaat dan volop stoteren in bochten en weet ik veel wat. Dus effe een nieuw verdeelkappie er op en klaar...
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Het kan zijn dat jou ontstekingsmodule te warm is geworden waardoor het membraam niet helemaal meer werkt zoals het hoort.
Een andere oorzaak kan zijn dat er ergens een lek zit tussen je uitlaatspruitstuk en de turbo.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dan zou ik toch eerder denken aan een lekkend inlaatspruitstuk. Zeker bij lichte belastingen kan dat 't mengsel van een of meerdere cilinders dusdanig verarmen dat ie gaat misfire'en. Meestal kan je dit stationair draaiend al herkennen, aan plopjes in de uitlaat, en een iets onregelmatig draaiende motor.

Lekkende uitlaatspruitstukken kunnen zorgen voor slechte respons van de turbo, maar hebben eigenlijk nooit veel invloed op 't glad draaien van de motor.
rev it like a rental
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

mhhh. misschien heb ik dan ook een lek inlaatpstuitstuk...

dat is dus precies wat de mijne ook deed (toen het veertje nog in de carb zat...)
Anonymous

Wel de beschrijving bij het lekkend inlaatspruitstuk klopt wel met het geen ik merk.
Hoe kan ik dit nu zeker weten dat het dit is? Wat is de controle procedure hiervoor, en natuurlijk, wat gaat me dit wer kosten?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik heb wel eens gehoord dat je het spruitstuk (bij de pakking) in moet spuiten met WD40. Dit werkt dan heel even als tijdelijke afdichting. Dan kun je in ieder geval horen of de motor beter gaat lopen. Is dat het geval: pakking vervangen.

Zijn er meer mensen die dit wel eens gehoord hebben (de wd40 truc) ?
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

hm.... eerlijk gezegd nooit van gehoord.

Op zich kan het natuurlijk wel helpen als het je pakking is, maar voor hetzelfde geld zijn het onzichtbare haarscheurtjes in het gietwerk, dan zal je hem er echt af moeten halen en onder de uv lamp moeten leggen om het te tsjekken.
Anonymous

verdelerkap ingebrand ????
Anonymous

of de carb. verstopt kwestie van schoonmaken en oppassen voor de pakkingen dat ze niet kapot gaan
Anonymous

OKI, bedankt voor de tipes, ga seves eens kijken. Zou volgens de garage ook het leiding circuit kunnen zijn dat niet goed is aangesloten. Ik heb de indruk dat het mindert als de motor goed warm is gereden.
-----------------
Greetz
Leonardo Di GTT Cabrio
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 18 jul 2001 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Er is een mooie truuk om lekkende inlaatpakkingen te vinden, je moet dan wel beschikking hebben over een uitlaatgastester:
Op de plekken waar je lekkage verwacht spuit je, met draaiende motor, fors met carburateur cleaner of remmenreiniger, oid. Als er een lekje zit, wordt dit naar binnen gezogen en zie je gegarandeert op de uitlaatgastester een forse HC-piek voorbij komen.
rev it like a rental
Anonymous

Ik heb net men verdelerkap der af gehad, dat ding zag er voor mij nog goed uit, behalve dat dunne plastikje dat als dichting moet dienen was een de blok kant wat aangetast. Heb er effe met een schuurpapiertje opgeruist, mar noppes, nog altijd stottereeeeeee. Hoe bepaal je of dat rotortje nog voldoet?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Hij moet in ieder geval niet gecorrodeerd zijn.

Daarnaast moet je kijken of 't koperen uiteinde nog een beetje z'n originele hoekige vorm heeft, en niet half is weggevreten of dat er een dikke koollaag overheen zit.

Kijk ook ff of de plek waar ie vonken trekt, (te zien aan de kleur/aanslag) een beetje in 't midden zit, en niet helemaal aan de rand, dan staat je verdeler niet goed.
rev it like a rental
Anonymous

Hoekigevorm???????? Het roto uiteinde is rond, de 4 pennetjes zijn nog wel hoekkig, enkel aan de onderzijde zijn ze gecorodeerd, waarschijnlijk omdat juist de rotor daar boven gaat. Iemand die ik ken zei me: gewoon vervangen, is een ziekte van R5, als de pennetjes zijn aangetast wil dit zeggen dat er vocht is ingedrongen.
Plaats reactie