Gevraagd: revisie-setje voor turbo.
Aangezien het me allemaal te langzaam gaat, omdat ik te weinig financiele middelen heb, heb ik mn turbo zelf uit elkaar gedraaid en volgens mij heb ik het probleem gevonden.
Nu heb ik een revisie-setje nodig, zodat ik de speling in het as'je eruit kan halen. Weet iemand of dat te koop is en zo ja, waar en voor hoeveel?
Nu heb ik een revisie-setje nodig, zodat ik de speling in het as'je eruit kan halen. Weet iemand of dat te koop is en zo ja, waar en voor hoeveel?
Bel eens met Turbo's Hoet...maurice schreef:Aangezien het me allemaal te langzaam gaat, omdat ik te weinig financiele middelen heb, heb ik mn turbo zelf uit elkaar gedraaid en volgens mij heb ik het probleem gevonden.
Nu heb ik een revisie-setje nodig, zodat ik de speling in het as'je eruit kan halen. Weet iemand of dat te koop is en zo ja, waar en voor hoeveel?
Ben benieuwd naar hun reactie...

Deze bedrijven leveren geen onderdelen aan derden en zeker geen revisie sets omdat deze simpelweg niet bestaan.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22
Revisie-sets die niet bestaan?
Ik dacht het wel: bel maar eens met C&E Turbo's in Amersfoort. Zij leveren revisiesets voor bijna alle soorten turbo's.
Een ding is echter wel heel belangrijk: laat na de revisie de boel dynamisch balanceren.
Dat is dus iets waar je gespecialiseerde apparatuur voor nodig hebt, en helaas niet zelf kunt doen. Ik geloof dat ze voor het balanceren bij C&E zo'n 75 euro vragen (ex BTW).
Wat ik er wel bij moet vermelden: De kosten van zo'n set liegen er niet om, en het scheelt niet zoveel als je het laat doen (...enige vorm van garantie) of dat je het zelf doet en daarna laat balanceren.
Veel succes met de revisie.
Ik dacht het wel: bel maar eens met C&E Turbo's in Amersfoort. Zij leveren revisiesets voor bijna alle soorten turbo's.
Een ding is echter wel heel belangrijk: laat na de revisie de boel dynamisch balanceren.
Dat is dus iets waar je gespecialiseerde apparatuur voor nodig hebt, en helaas niet zelf kunt doen. Ik geloof dat ze voor het balanceren bij C&E zo'n 75 euro vragen (ex BTW).
Wat ik er wel bij moet vermelden: De kosten van zo'n set liegen er niet om, en het scheelt niet zoveel als je het laat doen (...enige vorm van garantie) of dat je het zelf doet en daarna laat balanceren.
Veel succes met de revisie.
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
ok, bedankt. Maar ik ga toch eens bellen, want ik hoef maar een paar onderdeeltjes te hebben. En ik wil het ook wel eens zelf proberen, niet geschoten is altijd mis. P.s. @ JL heb jij geen ervaring met het eigenhandig reviseren van turbo's??
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Het enige wat ik aan "revisie" van een turbo doe is
Het evt vervangen van een gescheurd turbinehuis als de turbo zelf nog goed is.
Verder haal ik hem nooit verder uit elkaar,dit moet je gewoon aan de mensen overlaten die weten wat ze doen en daar ook de spullen en het gereedschap voor hebben.
Ieder ze vak!!!
Het laten reviseren van een turbo is vaak net zo duur als een nieuwe,voor prijzen kan je me evt mailen.
Succes met je "revisie"
Het evt vervangen van een gescheurd turbinehuis als de turbo zelf nog goed is.
Verder haal ik hem nooit verder uit elkaar,dit moet je gewoon aan de mensen overlaten die weten wat ze doen en daar ook de spullen en het gereedschap voor hebben.
Ieder ze vak!!!
Het laten reviseren van een turbo is vaak net zo duur als een nieuwe,voor prijzen kan je me evt mailen.
Succes met je "revisie"

Ik blijf het volhouden. Er is geen revisie set voor een bepaald type turbo. Er kunnen zoveel verschillende onderdelen defect zijn dat het niet logisch is om een standaard revisieset samen te stellen zoals we die bijvoorbeeld voor een remklauw kennen.Blue Thunder schreef:Revisie-sets die niet bestaan?
Ik dacht het wel: bel maar eens met C&E Turbo's in Amersfoort. Zij leveren revisiesets voor bijna alle soorten turbo's.
Een turbocompressor behoort eerst gedemonteerd te worden, daarna industrieel gereinigd en dan zorgvuldig geinspecteerd. Daarna kan men bepalen wat er defect is en wat er vervangen dient te worden. Ook komen hier nog de voorschriften van de fabrikant bij op het gebied van levensduur van bepaalde onderdelen of het verplicht vernieuwen van onderdelen. Het op hoge toerentallen onder last balanceren is ook een must voor een betrouwbare turbo.
En ik ben van mening dat fouten bij behandeling van een turbo erg dure gevolgschade aan de motor kan veroorzaken. Dus zoek het lekker uit zou ik zeggen.
vr./gr.
Ik snap niet echt waarom het zo grappig is??? Moet ik dan net als elke boerenlul gelijk gaan betalen als iets kapot is...Ik kan toch op zn minst eens kijken of er nog iets zelf aan te doen is. Spaart me geld en kan ik er ook nog eens wat van leren.Succes met je "revisie"
Ik snap je verontwaardiging wel maar heb je enig idee waar je naar moet kijken ? Hoe je haarscheuren moet ontdekken en hoe die te beoordelen ? Hoe je de slijtage van de lagers moet beoordelen ? Hoe je het ashuis inwendig goed moet reinigen ? En ga zo maar door !maurice schreef:Ik snap niet echt waarom het zo grappig is??? Moet ik dan net als elke boerenlul gelijk gaan betalen als iets kapot is...Ik kan toch op zn minst eens kijken of er nog iets zelf aan te doen is. Spaart me geld en kan ik er ook nog eens wat van leren.Succes met je "revisie"
Ik heb daar ernstige twijfels over. Tenzij je bij een turborevisie bedrijf werkt, en dat doe je niet want anders had je deze vraag niet gesteld, is er geen manier waarop je dit tot een goed einde gaat brengen. Je krijgt geen 100% gereviseerde turbo op deze manier.
En ik zal de eerste zijn die zal zeggen om iets zelf onder handen te nemen maar dit is zulke fijne techniek. Dat moet je overlaten aan vakmensen.
vr./gr.
ok ik, en de anderen denk ik ook, snappen je punt, maar laat die jongen zelf prutsen, houd hem ook weer van de straat en heb ik ook geen last van hem op school



Ik snap ook wel dat de kans niet groot is dat het goed gaat aflopen, maar ik ga het zeker proberen. Waarom ook niet, heb ik dat ook weer eens gedaan in mn leven. En veel te verliezen heb ik ook niet, hij werkt nu helemaal niet.
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Dat is de juiste instelling.maurice schreef:Ik snap ook wel dat de kans niet groot is dat het goed gaat aflopen, maar ik ga het zeker proberen. Waarom ook niet, heb ik dat ook weer eens gedaan in mn leven. En veel te verliezen heb ik ook niet, hij werkt nu helemaal niet.
.:: TurboPowerr ::.
niet veel te verliezen? en wat kost het revisiesetje dan?maurice schreef:En veel te verliezen heb ik ook niet, hij werkt nu helemaal niet.
there is no spoon.
Gewoon lekker proberen. Die gevolgschade aan de motor waar Speedline het over heeft zie ik niet zo. Als er al iets stuk zou gaan, dan zal dit waarschijnlijk aan de uitlaatkant gebeuren, en dan kan de motor daar toch moeilijk stuk aan gaan (tenzij de hele auto affikt ofzo
).
Gewoon lekker doen. In ieder geval open maken en eens kijken wat je tegenkomt. Wegbrengen kan altijd nog.

Gewoon lekker doen. In ieder geval open maken en eens kijken wat je tegenkomt. Wegbrengen kan altijd nog.
gevolgschade?
onbalans -> schoepje breekt af -> motor vreet schoepje op -> weg motor
onbalans -> schoepje breekt af -> motor vreet schoepje op -> weg motor
there is no spoon.
Als er al schoepjes af gaan breken zal dat eerder aan de uitlaatkant zijn, en bovendien gaat zo'n schoepje aan de inlaatkant niet zomaar door de intercooler heen.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Olielekkage in turbo.............olie gaat door de uitlaat naar buiten.............motor komt zonder olie.............dag motor!
en ik heb het meegemaakt..............
en ik heb het meegemaakt..............
Jah, dat is wel realistisch. Maarja daar heb je dan weer een oliedrukmeter voor (er vanuit gaande dat die het doet). Bovendien heb je dan wel al de halve provincie onder de blauw rook liggen
Ik zie het allemaal nog niet zo gebeuren.
Ik zie het allemaal nog niet zo gebeuren.
Als gevolg van onbalans na het afbreken van een schoepje vreet de turbo het zachte aluminium van het compressorhuis op. Het gruis wordt meegenomen de verbrandingskamer in waar het gaat gloeien en evt voor pingelen zorgt. Het resultaat is wel te raden.
Ook is gruis niet zo bevorderlijk voor de smering als het tussen zuigerwand en cilinderwand terecht komt. Vreters als gevolg.
Ook is gruis niet zo bevorderlijk voor de smering als het tussen zuigerwand en cilinderwand terecht komt. Vreters als gevolg.
nou succes dan.
over die stukjes sc hoepen in de motor, ik ken zat gevallen waarin dit gewoon ook echt gebeurt, intercooler of niet. denk je dat als de schoep de wand raakt dat hij in 1 stuk naar buiten komt zetten zodat hij netjes klem blijft zitten in je intercooler? nee, er komt een hele lading gruis vrij van de schoep en het compressorhuis en dat gaat gewoon je motor in hoor.
over die stukjes sc hoepen in de motor, ik ken zat gevallen waarin dit gewoon ook echt gebeurt, intercooler of niet. denk je dat als de schoep de wand raakt dat hij in 1 stuk naar buiten komt zetten zodat hij netjes klem blijft zitten in je intercooler? nee, er komt een hele lading gruis vrij van de schoep en het compressorhuis en dat gaat gewoon je motor in hoor.
there is no spoon.
Mja, ik denk nog steeds dat er genoeg spul niet door de intercooler heen komt, maar goed. Het is natuurlijk duidelijk dat je het zelf nooit zo goed kan als de pro, maar als iemand lekker ff zelf z'n turbo uit elkaar wil halen en benieuwd is hoe dat nou eigenlijk allemaal in elkaar zit... Moet je mijns inziens alleen maar aanmoedigen. Beter dan van die mensen die nog niet eens weten waar de olie erin moet 

Matijs, ik ben het helemaal met je eens, laat mij lekker.
Voor de rest: over de gevolgen heb ik natuurlijk ook wel nagedacht, ik ben niet helemaal achterlijk. Het zou vervelend zijn als er daadwerkelijk rotzooi door de int-cooler heenkomt, maar wat denken jullie, dat ik de turbo erin hang en meteen volgas door de buurt ga?? Ik zal eerst een rustig luisteren of het allemaal een beetje wil en als het dan toch kapot gaat dan ben ik er snel genoeg bij.
Voor de rest: over de gevolgen heb ik natuurlijk ook wel nagedacht, ik ben niet helemaal achterlijk. Het zou vervelend zijn als er daadwerkelijk rotzooi door de int-cooler heenkomt, maar wat denken jullie, dat ik de turbo erin hang en meteen volgas door de buurt ga?? Ik zal eerst een rustig luisteren of het allemaal een beetje wil en als het dan toch kapot gaat dan ben ik er snel genoeg bij.
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Gewoon proberen, als het niet lukt dan heb je weer wat geleerd. En dan doe je het in ieder geval de volgende keer zeker goed.
Vroeger werd er ook altijd gezegd dat je zelf niks in je computer moest bijzetten want anders werd alles opgeblazen. JAJAJA
Dit is dus de grootste bull-shit!!
Je kan zeker wel wat kapot maken, maar je bent natuurlijk ook niet gek en je kan neem ik aan wel met auto's omgaan.
Veel SUC6
Vroeger werd er ook altijd gezegd dat je zelf niks in je computer moest bijzetten want anders werd alles opgeblazen. JAJAJA


Dit is dus de grootste bull-shit!!
Je kan zeker wel wat kapot maken, maar je bent natuurlijk ook niet gek en je kan neem ik aan wel met auto's omgaan.
Veel SUC6

Wat denk je... dat die schoepjes van rubber zijn? een goede tik en ze breken af.
Jij hoord iets gek stopt de auto, luistert nog ff weer en dat was het dan.
Dag motor.... tenminste 1 cylinder en de kop. + turbo die nu niet meer valt te refiseren.
Doe het nu niet. iedereen waarschuwt je. sorrie als ik zeg dat je nu eigenwijs overkomt.
And you know curiosity killed the car.(cat)...
Jij hoord iets gek stopt de auto, luistert nog ff weer en dat was het dan.
Dag motor.... tenminste 1 cylinder en de kop. + turbo die nu niet meer valt te refiseren.
Doe het nu niet. iedereen waarschuwt je. sorrie als ik zeg dat je nu eigenwijs overkomt.
And you know curiosity killed the car.(cat)...

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22
In principe ben ik het wel eens met speedline: er kunnen veel meer onderdelen stuk gaan dan de onderdelen die in een standaardrevisieset voorkomen.
Echter is het wel leerzaam om de boel zelf eens uit elkaar te halen.
Kijk in iedergeval naar de volgende punten:
Uitlaathuis: check voor scheurtjes (met name rond de wastegate)
Lagerhuis: check de speling t.o.v. de lagertjes en kijk naar groeven e.d. in het loopvlak.
Verwijder roetafzetting e.d. grondig.
Turbine-as: check voor groeven/beschadigingen
Turbine-wiel: check voor verbogen schoepen (met name de buitenste puntjes)
Compressorwiel: idem
Compressorhuis: check voor sporen van het compressorwiel: een goede indicatie of die een keer is vastgelopen.
Maak alles zeer goed schoon.
Als alles er goed uitziet en je kan geen sporen vinden van een vastloper o.i.d. is het wel mogelijk om zelf een revisiesetje te monteren.
Als je dit doet, is het van cruciaal belang dat je de boel laat balanceren met behulp van een V.S.R.
(vibration sorting rig) cq balanceermachine.
Ik herhaal dit nog een keertje omdat dit cruciaal is voor de levensduur en de prestaties van de turbo.
Dit is iets wat je absoluut niet zelf kan (of je moet een bijzonder prijzige balanceermachine in je schuurtje hebben staan
Zelf de boel open halen is zeker de moeite waard: je leert er gewoon een hoop van en als je er niet uitkomt kan je hem altijd nog wegbrengen.
Succes met de revisie (dit is positief bedoeld)
grt.
Echter is het wel leerzaam om de boel zelf eens uit elkaar te halen.
Kijk in iedergeval naar de volgende punten:
Uitlaathuis: check voor scheurtjes (met name rond de wastegate)
Lagerhuis: check de speling t.o.v. de lagertjes en kijk naar groeven e.d. in het loopvlak.
Verwijder roetafzetting e.d. grondig.
Turbine-as: check voor groeven/beschadigingen
Turbine-wiel: check voor verbogen schoepen (met name de buitenste puntjes)
Compressorwiel: idem
Compressorhuis: check voor sporen van het compressorwiel: een goede indicatie of die een keer is vastgelopen.
Maak alles zeer goed schoon.
Als alles er goed uitziet en je kan geen sporen vinden van een vastloper o.i.d. is het wel mogelijk om zelf een revisiesetje te monteren.
Als je dit doet, is het van cruciaal belang dat je de boel laat balanceren met behulp van een V.S.R.
(vibration sorting rig) cq balanceermachine.
Ik herhaal dit nog een keertje omdat dit cruciaal is voor de levensduur en de prestaties van de turbo.
Dit is iets wat je absoluut niet zelf kan (of je moet een bijzonder prijzige balanceermachine in je schuurtje hebben staan
Zelf de boel open halen is zeker de moeite waard: je leert er gewoon een hoop van en als je er niet uitkomt kan je hem altijd nog wegbrengen.
Succes met de revisie (dit is positief bedoeld)

grt.
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Hmm ik heb een beetje lekkende oliekeerring, als ik bijvoorbeeld overschakel of gas loslaat wil ie wel eens een blauw wolkje geven.
Nu valt he olievebruik reuze mee, dus maak ik me er niet echt zorgen over, maar is een oliekeering niet zelf te doen?
Ik heb een idee van niet omdat je de schoepen eraf zult moeten halen en dan issie gelijk weer uit balans...
Wie-o-wie
Nu valt he olievebruik reuze mee, dus maak ik me er niet echt zorgen over, maar is een oliekeering niet zelf te doen?
Ik heb een idee van niet omdat je de schoepen eraf zult moeten halen en dan issie gelijk weer uit balans...
Wie-o-wie

Wat je er ook aan doet, hij moet altijd weer gebalanceerd worden. 150.000 toeren is best snel, dus er is geen enkele speelruimte...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
tja, ik blijf toch van mening dat je zelf met je vingens van een turbo af moet blijven (en dat geld ook voor een groot deel wat tuning betreft naar mijn idee). Als je een auto met turbo koopt dan loop je altijd het risico hem ooit eens te moeten vervangen. Doe dat dan ook!!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Een gewaarschuwd MENS telt voor 2 / dos / due / two 

-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Daar ben ik het dus echt niet mee eens!Matijs schreef:Als er al schoepjes af gaan breken zal dat eerder aan de uitlaatkant zijn, en bovendien gaat zo'n schoepje aan de inlaatkant niet zomaar door de intercooler heen.
Uit mijn ervaringen is gebleken dat er meer kans is om een schoep aan de inlaat kant af te breken. Want bij mij liep hij aan die kant aan en helemaal niet aan uitlaat kant..
En door zelf te rommellen kan je heus wel wat basis dingetjes doen aan je turbo.
Bijvoorbeeld als een keerring niet goed zit ofzo.
Verder revisie... hangt er even van af wat je onder revisie verstaat.... Een echte revisie kan je niet zelf doen. Wel rommellen bijvoorbeeld...
Ik heb zelf het asje en de schoepen er uitgehaald en weer terug gezet. Dit was uit m'n gereviseerde Turbo van World Turbo die na de revisie bij meer dan 0.85 bar aan liep. (boven gasklep gemeten)
Nadat ik alles weer voorzichtig er in heb gestopt liep hij niet meer aan tot 1.05 bar.
Dus het help duidelijk wel iets... (soms)
Zonder te balanseren.
Drive it like you stole it