[R5GTT]Olie druk weg bij gasgeven ?? Hellup

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
==jordy==
Contacteer:

Gisteravond reed ik met mijn GTT phase 1 een stukje, stop netjes voor het stoplicht, ROOK van onder de motorkap, ik denk brand, ik heb gelijk , maar het viel mee olie op spruitstuk die tot ontbranding kwam, maar wel alles onder de olie :( . Ik net alles schoongemaakt zie ik dat de slang van mijn carteronluchting los is :evil: (slang die naar de turbo loopt).
Ik hem er weer op gezet maar nu valt als ik gas geef meteen mijn oliedrukmeter dood neer ??? Maar als ik hem dan weer stationair laat draaien loopt ie weer op?
Weet iemand wat dat kan zijn ???
Tom
Moderator
Car: MB

weet je 100% zeker dat je metertje goed is ??? Die oliedruk meter van een GTT is nou namelijk niet echt 100% betrouwbaar
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

de carterontluchting die naar de turbo loopt ?

bedoel je niet de olieslang naar de turbo ?
==jordy==
Contacteer:

Ik weet zeker dat het de cateronluchtingsslang is en gister deed de meter het nog.
Maar hoe kan ik dan de werkelijke druk meten of er-8er komen dat de oliedruk goed is ?
Ben

Mijn ex meter zwabbert altijd heen en weer. Tenzij ik de contactjes bij het blok weer netjes schoonmaak dan doet hij het weer een week ;)
Haas
Car: Megane RS

Ben schreef:Mijn ex meter zwabbert altijd heen en weer. Tenzij ik de contactjes bij het blok weer netjes schoonmaak dan doet hij het weer een week ;)
zozo...toch weer een hele week :lol:
Abel
Über-Spammer

klinkt toch al een probleem want hoe kan het dat je carter ontluchtingsslang los schiet???

Dus ik verwacht binnenkort een stukke motor..

:( :(

niet zonder meer mee blijven rijden.
Riël
Über-Spammer

Slang die naar de TURBO loopt = carterontluchting? Dan bedoel je toch de slang die naar de U-vormige slang, die van luchtfilter naar turbo, gaat?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TURBODJ
Contacteer:

Aangezien alles onder de olie zat, zou het zou kunnen zijn dat je olie moet bijvullen
Ben

~Haas~ schreef:
Ben schreef:Mijn ex meter zwabbert altijd heen en weer. Tenzij ik de contactjes bij het blok weer netjes schoonmaak dan doet hij het weer een week ;)
zozo...toch weer een hele week :lol:
Tja :lol:
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik zou beslist niet door rijden! Eerst uitzoeken wat er precies is. Eerst inderdaad de motor koud eens peilen. Is dat goed dan kijken naar de slangen. Want ergens heb je dus druk verlies. Tenzij de meter het niet meer goed doet. Wat beslist ook een mogelijkheid is. Maar veel minder erg is dan druk verlies.

Je carter ontluchtings slang schiet wel vaker los. Dat is iets wat helemaal niet zo vreemd is. Ik denk dat daar je probleem niet licht.

Als je carter ontluchting los geschoten is dan is het nog steeds vreemd dat je olie op je spruitstuk krijgt. Want dat ligt ver van mekaar vandaan.

Waar kwam die olie vandaan? Uit je carter ontluchtings slang die in de slang tussen luchfilter en turbo uitkomt?
Komt daar veel olie uit. Een straaltje, zoals jij beschrijft dan is er ergens iets anders fout.

Dus dan je carter ontluchtings slang aflopen en uitzoeken wat de bron van de olie is. Ergens moet volgens mij een lek zitten.

Eerst dat uit zoeken en beslist met testen je toeren niet lang heel hoog laten komen. Eigenlijk helemaal niet. Want je loopt dan mischien een turbo en blok zonder voldoende olie smering.
Drive it like you stole it
canonballman

Ik net alles schoongemaakt zie ik dat de slang van mijn carteronluchting los is (slang die naar de turbo loopt).

Tipje van het sluiertje :wink: :

Als je het hebt over een slang van een snelle Renault, bijvoorbeeld GT turbo, beschrijf dan HEEL UITVOERIG (minstens een half A4tje :wink: ) waar die slang loopt, en op welke onderdelen hij zit.

op de turbo zitten al 6 slangen, bij een fase 2.

Er zijn er ZOOOOOOOOVEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLL..............het is gewoon niet te geLOOOOOVEN.........!!!!!!
Tijn
Contacteer:

Tja, dat kan dus bijna alleen maar die slang zijn die in de aanzuigbuis luchtfilter->turbo gestoken zit.

Als daar grote hoeveelheden olie uitkomen is er wel wat aan de hand op zeker.
there is no spoon.
==jordy==
Contacteer:

Ja, ok het is de slang die van het T-stuk naast de carb. naar de aanzuigbuis van de turbo loopt (waar je luchtfilter op zit) die zat los, en zoals ik al in een ander topic het gezet mijn dumpvalve spuit ook olie.Ik heb alles verder schoongemaakt en zag ook dat de slangklem op de splitsing van de carterontl. gaar was en daar is ook olie door heen gekomen vandaar dat het dus op het spruitstuk kwam. Zaterdag komt er een vriend van mij kijken en die is automonteur (werkt bij een dealer, alleen niet Reno, maar ja je moet wat) dus dan gaan we alles ff GOED na kijken.
Iig iedereen bedankt, als er nieuwe zaken te voorschijn komen horen jullie het van me.
Wel jammer eigenlijk dat __Martijn__ (lisse) hier niks over gezegd heeft want inmiddels heb ik er alweer bijna 1000 euro aan moeten verspijkeren. Maar ja mens moet een hobby hebben
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Martijn dit van tevoren wist... Is niks voor hem!

Maar het is inderdaad niet relax dat je nu al zoveel problemen met je wagen hebt. :(
==jordy==
Contacteer:

Is ook niet alleen dit, dat ie niet wou starten lag aan de startmotor die was kapot, kachelradiateur was kapot, het koelprobleem kwam omdat de kachelslang rot was en ie daar lucht pakte, het water binnen, zeg maar zwembad was regenwater die door het raam naar binnen kwam en via de gaten achter het schutbord, en de richtaanwijzerarm heb ik ook al vervangen want die was ook kapot. En niet te vergeten het achterwiellager dat kapot is, en de uitlaat die lek is.
Dus is dit hobby of niet ???
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik vind je nog zeer opgewekt, moet ik toegeven! :D
RickGT TURBO
Contacteer:

Vergeet niet dat hoe meer je zelf vervangt hoe beter je meer je ook weet dat het goed gedaan is. En hoe minder kans dat het zelfde weer komt....
Drive it like you stole it
==jordy==
Contacteer:

Ja ach sinds vorige week weer vrijgezel :( maar tenminste iets te doen nu :wink: .
En ik vindt het wel jammer dat ik er zoveel aan heb maar ergens toch ook weer leuk kan ik tenminste hobby'en. En je leert je auto goed kennen.
Plaats reactie