[5GTT]leuk speeltje ultralicht vliegwiel
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Had zo'n engelse tunert aan de lijn....verkoopt onder andere het volgende:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/17_vliegwiel.gif[/img]
ziet er leuk uit[/url]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/17_vliegwiel.gif[/img]
ziet er leuk uit[/url]
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Welk bedrijf dan?
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
RickGT TURBO schreef:Welk bedrijf dan?
greydevilindustries...
zie ook greydevilindustries.com
website nog niet beschikbaar, die kerel is wel goed bereikbaar via e-nail. erg behulpzaam ook!
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Tis 50% lichter dan het origineel. kosten....??? Geen idee. meel hem zou ik zeggen..Xedrah schreef:Hoe licht en hoeveel kosten?
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Dit vliegwiel ziet er wel heel erg licht uit.
Dat kan natuurlijk weer ten nadele gaan van andere dingen....
Dat kan natuurlijk weer ten nadele gaan van andere dingen....
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
ja dat zal misschien wel. Hij had het in combinatie met afgedraaide lichte krukas gedaan. Zoiets als dit hier:RickGT TURBO schreef:Dit vliegwiel ziet er wel heel erg licht uit.
Dat kan natuurlijk weer ten nadele gaan van andere dingen....

http://www.carcreff.com/Engineparts.htm
dat messenkrukas ding zoiets heeft hij ok met de krukas van een Gttje gedaan....draait kennelijk wel makkelijker rond....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Kijk daar hebben we nog wat aan. 

-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Wilde je groente snijden dan?Maik (WOOFER) schreef:Kijk daar hebben we nog wat aan.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Euh dat was nou niet direct de bedoeling, maar ik neem aan dat er ook wel wat voordelen zijn in combinatie met een andere nokkenasDaaf (Davy) schreef:Wilde je groente snijden dan?Maik (WOOFER) schreef:Kijk daar hebben we nog wat aan.Effe je onderblok eraf, starten en je hebt een automatische snijmachine. Kijk je uit voor je vingers?

Ben benieuwd wat Rick GT Turbo te weten komt hierover. Het is i.i.g interessant

leuk allemaal dat lichte spul. Maar niet voor je normale gtt. Dit is alleen voor sprinten. Volgas wegrijden. de motor zal zeer kut reageren in de lagetoeren gebied. niet mooi lopen enz. er moet veel meer aangepast worden idd.. nokkenas ect.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Mmm klinkt wel interressant. Ik ga die jongens eens even mailen. Het zijn Fransen geloof ik.Maik (WOOFER) schreef:Euh dat was nou niet direct de bedoeling, maar ik neem aan dat er ook wel wat voordelen zijn in combinatie met een andere nokkenasDaaf (Davy) schreef:Wilde je groente snijden dan?Maik (WOOFER) schreef:Kijk daar hebben we nog wat aan.Effe je onderblok eraf, starten en je hebt een automatische snijmachine. Kijk je uit voor je vingers?
Ben benieuwd wat Rick GT Turbo te weten komt hierover. Het is i.i.g interessant
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
By the way....
Die engelse gast heeft dus ook een dubbele groep A Carb op zijn blok gebouwd....met aangepast spruitstuk. Jummie
Mogelijk komt dit ook in de verkoop. En nee, geen dubbele webers volgens hem....
Die engelse gast heeft dus ook een dubbele groep A Carb op zijn blok gebouwd....met aangepast spruitstuk. Jummie

Mogelijk komt dit ook in de verkoop. En nee, geen dubbele webers volgens hem....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Abel: Wat precies meer ??Abel schreef:leuk allemaal dat lichte spul. Maar niet voor je normale gtt. Dit is alleen voor sprinten. Volgas wegrijden. de motor zal zeer k#t reageren in de lagetoeren gebied. niet mooi lopen enz. er moet veel meer aangepast worden idd.. nokkenas ect.

Rick: Mail jij maar mijn frans is net zo goed als mijn grieks haha

Foto's van? Dit is namelijk precies wat Riel ook wil gaan maken.Daaf (Davy) schreef:By the way....
Die engelse gast heeft dus ook een dubbele groep A Carb op zijn blok gebouwd....met aangepast spruitstuk. Jummie![]()
Mogelijk komt dit ook in de verkoop. En nee, geen dubbele webers volgens hem....
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Wordt gewoon een Engels mailtje naar hun hoor...Maik (WOOFER) schreef:
Abel: Wat precies meer ??
Rick: Mail jij maar mijn frans is net zo goed als mijn grieks haha
Mijn Frans is ook rete slecht...

Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
zullen ze leuk vinden..
hahaha
Hoop dat je snel bericht terug krijgt.
hahaha

Hoop dat je snel bericht terug krijgt.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Maik, zuigers moet je net zo als mij doen anders... Ik betaal dan 850 euro zuigers plus bussen, denk ik.
Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
sssss niet zegguh ahahahahaRickGT TURBO schreef:Maik, zuigers moet je net zo als mij doen anders... Ik betaal dan 850 euro zuigers plus bussen, denk ik.

ik ging samen met jeroen kijken wat het beste uitkomt.

Grote kans dat het standaard zuigers word met SG bussen.

Ja ok alleen dan zonder groep AMatijs schreef:Foto's van? Dit is namelijk precies wat Riel ook wil gaan maken.Daaf (Davy) schreef:By the way....
Die engelse gast heeft dus ook een dubbele groep A Carb op zijn blok gebouwd....met aangepast spruitstuk. Jummie![]()
Mogelijk komt dit ook in de verkoop. En nee, geen dubbele webers volgens hem....

Trouwens leuk afgedraaid allemaal .. maar idd voor je gewone blokje wat ieletjes lijkt me, alleen je vliegwiel wat laten afvallen is wel leuk.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Eh dat is zeker geinig zo'n afgedraaid vliegwieletje.
Maare moet je je blokje daarvoor niet helemaal voor uitwegen voor het echt mooi werkt?
Ik bedoel dus dat alle zuigers echt precies even
zwaar zijn en je de krukas moet balanseren.
En dan noem ik vast nog niet alles.
En nu wil ik geen partie poeper
zijn.
Maar ik denk dat zonder bovenstaande aanpassingen
het blokje loopt denk ik als een oude krant.
Ik denk dat je er al bent met een snellere nokkenstok met een gr.A carb en een bleedvalvje +Dumpvalve en een Gr.N koppakking.
En natuurlijk minimaal een Sachs power kopp.
Maar als je dan toch het voormekaar krijgt met dat vliegwiel en aanpassingen. RESPECT!
Maare moet je je blokje daarvoor niet helemaal voor uitwegen voor het echt mooi werkt?

Ik bedoel dus dat alle zuigers echt precies even
zwaar zijn en je de krukas moet balanseren.
En dan noem ik vast nog niet alles.
En nu wil ik geen partie poeper

Maar ik denk dat zonder bovenstaande aanpassingen
het blokje loopt denk ik als een oude krant.
Ik denk dat je er al bent met een snellere nokkenstok met een gr.A carb en een bleedvalvje +Dumpvalve en een Gr.N koppakking.

En natuurlijk minimaal een Sachs power kopp.
Maar als je dan toch het voormekaar krijgt met dat vliegwiel en aanpassingen. RESPECT!

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Wat dachtje van sterkere uitlaat en inlaat klep veren. incombinatie met sterkere lichtere klepstoters.Maik (WOOFER) schreef:Abel: Wat precies meer ??![]()
titanium drijfstangen met lichtere zuigers.
zuiger bodem koeling zo als dat van Michel (MClain)
olie koeler
Grotere carb en intercooler.
Grotere uitlaatspruitstuk dikkere uitlaat.
DTA???
Dat verlichten van de krukas doe je alleen om meer toeren te halen. dus komen er veelandere krachten in de blok om de hoek kijken.
probleem is de motor is er niet op gebouwd. dat zul jezelf dan moeten doen.
En meer toeren is meer benzine. grotere sproeier zal zeker nodig zijn. En ik denk dat turbo druk niet eens zo spannend meer zal zijn.
Veel sterkere koppeling versterkte versnelingsbak zal ook nodig worden...
Dan pas heb je het zaakje compleet. en heb je je ultime race monster.
Maar dat was nog maar de motor en versnellings bak.
Motorsteunen en aandrijfassen, remmerij ect moeten ook nog.
Laatst gewijzigd door Abel op ma 17 feb 2003 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Sja sommige zijn zo snelheidsgeil dat driveability geen reet meer boeit (Engelse tuning olé)
Als je maar 3 bar turbodruk hebt, wat boeit het dan nog dattie pas bij 4000 rpm begint te werken? Nix want jij rijd 3 bar...
En zo'n vliegwiel lijkt ook dikke PK winst omdat je er sneller van lijkt te gaan...
Kun je dat geld beter ergens anders in steken....
Als je maar 3 bar turbodruk hebt, wat boeit het dan nog dattie pas bij 4000 rpm begint te werken? Nix want jij rijd 3 bar...
En zo'n vliegwiel lijkt ook dikke PK winst omdat je er sneller van lijkt te gaan...
Kun je dat geld beter ergens anders in steken....
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Dit is zijn spec:
ENGINE
MD84R Hybrid Turbo - Up To 35 PSI
2.5" Turbo Elbow
2.5" Downpipe
2.5" Side Exit Stainless Exhaust System
Copper rad
Stage 4 gas flowed and ported head, including matched and doweled manifolds, 3 angle valve seats, profiled valves
Uprated valve springs
Matched valve spring seats
Reprofiled rocker assembly
Balanced combustion chambers
Cosworth size RamAir cone filter (in box) over wing
Stainless steel wire ringed liners,
Dished, balanced pistons
Compression ratio set to 7.9:1
Balanced con rods
Crank / flywheel / clutch cover / pulley wheel all dynamically balanced
Super light and slotted flywheel, 50% weight reduction
Lightened crank
Custom cam shaft design, huge lift (292 Type)
Grp N clutch kit
2 x Modified Grp A carb on Custom Inlet manifold
Uprated fuel pump
Separate oil cooler, with stat
Filter dump valve
Customised cooling system, header tank moved up to scuttle tray, pipework run through wing.
Silicone hoses throughout
SUSPENSION
Avo sport evolution kit
New Poly Race bushes all round
Uprated Strut bearings and rubbers
Camber adjustable
BRAKING
288mm big disk conversion, with EBC Greenstuff pads
Brand new Braided brake hoses all round
DOT 5.1 fluid
INTERIOR
Sparco Evo 2 race seat with Harness
Passenger harness
Extra gauges
Quick shift with alloy gear knob
Clifford Concept 50 alarm
EXTERIOR
Custom front bumper, to allow max air flow to rad and intercooler
Smoothed rear bumper
Naiiiiiiiiiiiizzzzzzzzz!

ENGINE
MD84R Hybrid Turbo - Up To 35 PSI
2.5" Turbo Elbow
2.5" Downpipe
2.5" Side Exit Stainless Exhaust System
Copper rad
Stage 4 gas flowed and ported head, including matched and doweled manifolds, 3 angle valve seats, profiled valves
Uprated valve springs
Matched valve spring seats
Reprofiled rocker assembly
Balanced combustion chambers
Cosworth size RamAir cone filter (in box) over wing
Stainless steel wire ringed liners,
Dished, balanced pistons
Compression ratio set to 7.9:1
Balanced con rods
Crank / flywheel / clutch cover / pulley wheel all dynamically balanced
Super light and slotted flywheel, 50% weight reduction
Lightened crank
Custom cam shaft design, huge lift (292 Type)
Grp N clutch kit
2 x Modified Grp A carb on Custom Inlet manifold
Uprated fuel pump
Separate oil cooler, with stat
Filter dump valve
Customised cooling system, header tank moved up to scuttle tray, pipework run through wing.
Silicone hoses throughout
SUSPENSION
Avo sport evolution kit
New Poly Race bushes all round
Uprated Strut bearings and rubbers
Camber adjustable
BRAKING
288mm big disk conversion, with EBC Greenstuff pads
Brand new Braided brake hoses all round
DOT 5.1 fluid
INTERIOR
Sparco Evo 2 race seat with Harness
Passenger harness
Extra gauges
Quick shift with alloy gear knob
Clifford Concept 50 alarm
EXTERIOR
Custom front bumper, to allow max air flow to rad and intercooler
Smoothed rear bumper
Naiiiiiiiiiiiizzzzzzzzz!
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Zoiets als dit heeft ie dus als krukas erinliggen....
whaaaaaaaaaaaa.....
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... mg1110.jpg[/img]
whaaaaaaaaaaaa.....



[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... mg1110.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dat ziet er idd leuk uit.
Wie is "Hij heeft" ??
Wie is "Hij heeft" ??
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Hij = Andy...Maik (WOOFER) schreef:Dat ziet er idd leuk uit.
Wie is "Hij heeft" ??


-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
is er nog meer info over dit vliegwiel?? 

-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Wat wil je weten Maik? Of ie op een 5je pastMaik (WOOFER) schreef:is er nog meer info over dit vliegwiel??

-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Ok dan Maik.....Maik (WOOFER) schreef:is er nog meer info over dit vliegwiel??
Dit is de achterkant

[img]http://www.r5-turbo.co.uk/images/large/ ... l_back.jpg[/img]
Kost 120 pond.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Daaf (Davy) schreef:Wat wil je weten Maik? Of ie op een 5je pastMaik (WOOFER) schreef:is er nog meer info over dit vliegwiel??
jah dat wil ik weten.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
dat ziet er gladjes uit..Daaf (Davy) schreef:Ok dan Maik.....Maik (WOOFER) schreef:is er nog meer info over dit vliegwiel??
Dit is de achterkant![]()
[img]http://www.r5-turbo.co.uk/images/large/ ... l_back.jpg[/img]
Kost 120 pond.
