[R5_GTX] Blauwe pluim uit de uitlaat

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jpp_GTX

Ik ben gisteren op pad geweest met een aanhangwagen achter de auto. Ik heb zo'n boedelbak gehuurd en ben daar zowat heel nederland mee doorgereden.

Echter nu was dat helemaal niet vooruit te branden. Die boedelbak was 50 cm hoger dan mijn auto en helemaal omgeven met (winddicht) zeil.

Oftewel als ik 110 km/h wilde halen dan moest ik echt flink gas geven, want dat ding vangt echt veel wind.

Alleen als ik af en toe in de binnenspiegel keek dan zag ik een blauwe pluim uit de uitlaat komen.

Dit was alleen in de hogere versnellingen en als ik flink aan het gasgeven was. Als ik dan van het gas af ging om naar de 5 te schakelen, en zodra ik dus weer wat gas gaf, dan zag ik die pluim. Was maar een klein pluimpje en in 1 sec ook weer weg, maar toch.

Is dit normaal, of is dit een slijtage symptoom. Mijn auto gebruikt normaliter geen olie. (minder dan 1 liter in 5000 km) Dus.........

Moet ik hier naar laten kijken of kan het geen kwaad.
Jeroen Lubking
Contacteer:

dit kan geen kwaad hoor.
Moet je gewoon iets vaker doen!! :wink:
Brand je hem tenminste is lekker schoon! :D
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
jpp_GTX

Ik kom ook eigenlijk nooit boven de 4500 toeren.(gisteren ook niet hoor) Mijn motortje (1700 F2N) heeft dan gewoon geen koppel meer, kan ik beter opschakelen.
Tom
Moderator
Car: MB

gewoon die aanhangen lekker thuis laten. Dat is niets voor een 5
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jpp_GTX

Tom schreef:gewoon die aanhangen lekker thuis laten. Dat is niets voor een 5
Nou ja, ik rijd wel vaker met een "open" aanhanger en dan nergens geen last mee. Dan is het vrij makkelijk om 140km/h te halen.

Maar goed, met die dichte boedelbak heb ik een inschattingsfout gemaakt. Ga ik dus ook niet meer doen. Ik schrok me alleen rot door die pluim, dacht: "Dat is niet best"

Ik blijf er gewoon op letten. Alhoewel het gewoon niet goed te zien is als er niets achter hangt en het meteen door de rijwind weggeblazen wordt.
Abel
Über-Spammer

kan ook slecht verbrande benziene zijn he. je trapt de gaspedaal een stuk dieper in om vooruit te komen. vanwege die huif. en onderschat dat niet, want achter je auto heb je en drukval. dus dat hij hoger dan je auto is hoeft niets te zeggen want zowiezo geeft hij een groot stuk extra lucht weerstand.

Ik denk dat het mengsel te rijk was. mocht je echt afvragen of het je zuigers zijn ga eens voor een comprssie meting opstap.
Anonymous

Abel volgens mij was het als volgt:

Blauw = olie
zwart = peut
wit = koelvloeistof/water 's morgens
Patrick L.

Doet ie het nu nog als je zonder zware belasting rijd?Kunnen ook versleten klepsteelrubbers zijn.
Plaats reactie