Ik ben gisteren op pad geweest met een aanhangwagen achter de auto. Ik heb zo'n boedelbak gehuurd en ben daar zowat heel nederland mee doorgereden.
Echter nu was dat helemaal niet vooruit te branden. Die boedelbak was 50 cm hoger dan mijn auto en helemaal omgeven met (winddicht) zeil.
Oftewel als ik 110 km/h wilde halen dan moest ik echt flink gas geven, want dat ding vangt echt veel wind.
Alleen als ik af en toe in de binnenspiegel keek dan zag ik een blauwe pluim uit de uitlaat komen.
Dit was alleen in de hogere versnellingen en als ik flink aan het gasgeven was. Als ik dan van het gas af ging om naar de 5 te schakelen, en zodra ik dus weer wat gas gaf, dan zag ik die pluim. Was maar een klein pluimpje en in 1 sec ook weer weg, maar toch.
Is dit normaal, of is dit een slijtage symptoom. Mijn auto gebruikt normaliter geen olie. (minder dan 1 liter in 5000 km) Dus.........
Moet ik hier naar laten kijken of kan het geen kwaad.
[R5_GTX] Blauwe pluim uit de uitlaat
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
dit kan geen kwaad hoor.
Moet je gewoon iets vaker doen!!
Brand je hem tenminste is lekker schoon!
Moet je gewoon iets vaker doen!!
Brand je hem tenminste is lekker schoon!

Nou ja, ik rijd wel vaker met een "open" aanhanger en dan nergens geen last mee. Dan is het vrij makkelijk om 140km/h te halen.Tom schreef:gewoon die aanhangen lekker thuis laten. Dat is niets voor een 5
Maar goed, met die dichte boedelbak heb ik een inschattingsfout gemaakt. Ga ik dus ook niet meer doen. Ik schrok me alleen rot door die pluim, dacht: "Dat is niet best"
Ik blijf er gewoon op letten. Alhoewel het gewoon niet goed te zien is als er niets achter hangt en het meteen door de rijwind weggeblazen wordt.
kan ook slecht verbrande benziene zijn he. je trapt de gaspedaal een stuk dieper in om vooruit te komen. vanwege die huif. en onderschat dat niet, want achter je auto heb je en drukval. dus dat hij hoger dan je auto is hoeft niets te zeggen want zowiezo geeft hij een groot stuk extra lucht weerstand.
Ik denk dat het mengsel te rijk was. mocht je echt afvragen of het je zuigers zijn ga eens voor een comprssie meting opstap.
Ik denk dat het mengsel te rijk was. mocht je echt afvragen of het je zuigers zijn ga eens voor een comprssie meting opstap.
Abel volgens mij was het als volgt:
Blauw = olie
zwart = peut
wit = koelvloeistof/water 's morgens
Blauw = olie
zwart = peut
wit = koelvloeistof/water 's morgens
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Doet ie het nu nog als je zonder zware belasting rijd?Kunnen ook versleten klepsteelrubbers zijn.