incompleet open luchtfilter

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

ok, ik heb de clio eens aan een goede inspectie onderheven [ moter ruimte] en wat denk je,tot mijn verbazing zit er een openlucht filter van KN op ZONDER koude lucht aanvoerbuis :evil: .
ik heb even goed gekeken en ik denk dat die buis in dat gat tussen de gril gestoken hoort te worden, en zo op het lucht filer gericht moet worden zodat de lucht direct op het filter komt.
maarja die flexibele buis heb ik dus niet :evil:
heeft er iemand enig idee wat ik daar voor in de plaats kan gebruiken, want op deze manier zuigt het filter alle warme lucht naar zich toe en dus zo voor vermogens VERLIES zorgt.
graag jullie hulp in deze :wink:
Anonymous

heeft er niemand enig idee :(
jpp_GTX

Ik heb bij de brezan een aluminium luchtslang gekocht. De opening is 6cm (diameter) en hij is 1 meter lang. Let op die slang kost 12 euro per stuk, maar je kunt hem echt in alle richtingen buigen.

Misschien een idee? En voor de bevestiging heb ik ook een leuke constructie bedacht. In het "schutbord" (plastic platen om de radiator heen) zit deze slang vast.

(misschien ooit een foto......)

SUCCES.
Robert dB.

slang aansluiten naast de linkermistlicht, zwarte klepje weghalen en vanaf daar kan je een flexibele slang naar je luchtfilter laten lopen.
Super 5 Devil

Gebruik de stofzuigerslang van moeders :D
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Mickael

Super 5 Devil schreef:Gebruik de stofzuigerslang van moeders :D
Lekker hitte bestendig :wink:
Anonymous

dat word dus even naar de brezan rijden[ goed excuse om even een paar golfjes gek te rijden :D ]
Anonymous

nou ik heb vandaag een aluminium flexibele buis gehaald en ik ga morgen even kijken of ik hem kan bevestigen. bedankt voor alle hulp en als ik er niet uit kom, dan horen jullie weer wat van me.
Anonymous

dit probleem is inmiddels ook weer opgelost[ met jullie hulp offcourse :) ], want de alu-slang heb ik bij ''banis'' gehaald en zelf met tierips bevestigt.de slang staat nu via de opening in de grill van voor op de trompet van het luchtfilter te blazen.en verdomt , het lijkt wel of hij wat soepeler van onderuit optrekt en het aanzuig geluid lijkt ook wel harder en langer aan te houden.

bedankt jongens.......mastino
Plaats reactie