[img]http://www.nitronic.com/topfueldiary/bme.jpg[/img]
320+mph (514+km/h) binnen 3.2 seconden...
Bij de start wordt de rijder blootgesteld aan 4G acceleratie. Zodra bij meer dan 500km/h de remparachutes worden ontplooid krijgt de rijder 5G te verduren !
Bij de meeste teams is de motor een alumium variant van de legendarische Chrysler 426cid "Keith Black" Hemi (Hemi staat voor hemispherical; verbrandingskamervorm.) De inhoud van de motoren word meestal vergroot tot de maximaal toegestane 500cid (cubic inch displacement). Dat is 8,2 liter slagvolume. De motoren lopen op nitro methaan (CH3NO2) gemixed met methanol. De motor wordt kunstmatig beademd door een supercharger/ mechanische kompressor die 30-40% meer omwentelingen maakt dan de motor zelf. De motoren draaien tot meer als 8.200min-1. De ontsteking is dubbel uitgevoerd en is een enorm krachtige magneet installatie.
Het resultaat is meer als 4400kW/6000pk. Meer is niet efficient vanwege slip e.d. Meer is zeker mogelijk maar levert geen betere tijden op

Stationair (meestal 2600min-1) verbruiken deze motoren 10 liter per minuut ! Er zijn twee mechanische brandstofpompen aanwezig die meer als 235 liter per minuut kunnen leveren. In de gehele "run" wordt meestal zo'n 55 liter brandstof verstookt. Op vol vermogen wordt er meer als 4 liter per seconde verstookt !
[img]http://bmeltd.com/Dragster/images/engine.jpg[/img]
Er is geen transmissie met reducties maar enkel een keerkoppeling en een titanium ($$$) versie van een starre bedrijfsauto achteras.
Het minimum gewicht inclusief rijder is 953kg. De maximale wielbasis is 300inch of 7.62m !
[img]http://www.draglist.com/photoimages/LV- ... Jsmith.jpg[/img]