[R5GTT]turbo vraag!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Hoi, ik ben nieuw hier :) en heb een vraag of er op een R5GTT een grotere turbo kan! zoals bijvoorbeeld een T3 8) en is deze dan zonder aanpassingen te monteren op het uitlaat systeem.

Bedankt alvast

O`ja heeft iemandt een flow diagram ofzo van de turbo!
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

hoi
stel je ff voor in http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 97#1198997
wie is wie

verder zou ik je ff naar de search verwijzen, ik meen er ooit iets over gelezen te hebben
Anonymous

hey, iemand uit de buurt! welkom op het forum, stel je even voor in het topic "wie is wie".

een grotere turbo kan je wel monteren ja, maar de vraag of alles heel blijft zonder verdere aanpassingen van de brandstoftoevoer, intercooler etc.... eigenlijk monteer je een grotere turbo als laatste, na alle noodzakelijkere modificaties. welke dat psies zijn kunnen anderen je beter vertellen denk ik :)
-Ray-
Contacteer:

hoo. broertje stond nog ingelogd, nu uitgelogd dus ik kan ze post niet meer deleten ;)

info blijft hetzelfde :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer

Op zijn minst intercooler verstevingen, andere koppakking en grotere sproeiers in je carb anders wordt je mengsel te arm. Passen doet ie als een tierelier.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno

Riël schreef:Op zijn minst intercooler verstevingen, andere koppakking en grotere sproeiers in je carb anders wordt je mengsel te arm. Passen doet ie als een tierelier.
Hij past niet aan 't spruitstuk, daarvoor zal je een tussenplaat moeten maken, of een ander spruitstuk.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Ik heb ook altijd ongelijk :(

;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeroen Lubking
Contacteer:

Menno schreef:
Riël schreef:Op zijn minst intercooler verstevingen, andere koppakking en grotere sproeiers in je carb anders wordt je mengsel te arm. Passen doet ie als een tierelier.
Hij past niet aan 't spruitstuk, daarvoor zal je een tussenplaat moeten maken, of een ander spruitstuk.
Ik kan evt wel een hybrid T3 leveren die zo op het originele spruitstuk past.
Toch kan je een turbo van dit formaat pas volledig benutten na een hele reeks van vooraf gaande aanpassingen.
En of dit nog echt rijdbaar blijft (driveability)
betwijfel ik!!
Voor race en sprint gebruik is dit een leuke optie,
voor dagelijks vervoer middel een afrader!
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
red_Turbo

waarom is het nix voor dagelijks gebruik dan?

als je een bleedvalve hebt dan kun je toch gewoon met minder druk gaan rijden?
Tom
Moderator
Car: MB

ik denk dat de auto daar veel te zenuwachtig van word. als je dan je gaspedaal een mm. verplaatst dan krijg je zoŽn op hol geslagen raket effect (en dat wil je niet hebben voor het stoplicht of in de file)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Turbo komt later op, als tie opkomt komt ie harder op.

je komt dus slecht vooruit in de lage toeren en als tie gaat heb je gelijk wheelspin.
Tom
Moderator
Car: MB

oja tuurlijk, daar had ik even niet aan gedacht. Je moet hem dus flink in de toeren jagen (en houden) wil je van het voordeel gebruik maken. In de praktijk (waarin je auto vaker koud is als warm voor de meeste personen), heb je er dus niet zoveel aan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie