Heb een raar probleem. MIn alarmlampje voor de koelvloeistof gaat branden. Ik weet alleen niet waarom. De koelvloeistofmeter staat soms nog niet boven het 2e streepje (1e streepje is het horizontale streepje). Als ik dan mijn motor even afzet is het soms weer weg....heb er net een nieuwe thermocontact in gegooid.
Kan dit bv aan een niet goede werkend relais liggen.
Thanx voor de reakties
(5gtt) alarmlampje koelvloeistof
Volgens mij staan het metertje en het waarschuwingslampje los van mekaar. Wat de ene aangeeft heeft geen invloed op de ander. Wordt de motor dus echt niet te warm (slecht werkende temp.meter) of is het een miscontactje van het lampje. Zodra er een plusje wordt gegeven gaat het lampje branden, het instrumentaria is namelijk -geschakeld. Kijk eens na op een lekje in het draadje.
Hang anders een thermometer in het expansievat zodra dit lampje gaat branden.
Mrtn = Maarten
-
Lek? Hoe kan ik dat opsporen? Zeker met een multimeter.....Scheisse ik snap geen reet van elektraMrtn schreef:Volgens mij staan het metertje en het waarschuwingslampje los van mekaar. Wat de ene aangeeft heeft geen invloed op de ander. Wordt de motor dus echt niet te warm (slecht werkende temp.meter) of is het een miscontactje van het lampje. Zodra er een plusje wordt gegeven gaat het lampje branden, het instrumentaria is namelijk -geschakeld. Kijk eens na op een lekje in het draadje.

-
Die zit toch in je thermocontact? Waar zit anders de hittesensor?Marko schreef:Het kan ook zijn dat je hitte sensor van de vloeistof vuil is. Ik heb hetzelfde met mijn ramen vloeistof gehad. Was een kwestie van schoon maken of nieuwe er in stoppen
Ramen vloeistof??? Hittesensor??? Wat voor ramen vloeistof bedoel je nu??? Je ruitenwisser vloeistof? Daar zitr toch geen hittesensor aan!Marko schreef:Het kan ook zijn dat je hitte sensor van de vloeistof vuil is. Ik heb hetzelfde met mijn ramen vloeistof gehad. Was een kwestie van schoon maken of nieuwe er in stoppen