Iedereen merkt dat de sfeer op het forum er door het plan om een club te vormen er niet op voor(r)uit gaat.
Het feit dat dit nogal wat negatieve reacties veroorzaakt heeft is volgens mij niet direct een oorzaak van de beslissing om van RTC een club te maken, maar meer een slechte onderlinge communicatie.
Laten we de volgende dingen nog even bekijken.
Juist RTC is groot geworden omdat op dit forum (steeds) meer mensen gekomen zijn die denken: " wauws, dit is een gezellige clubje internetters & renault gekken bij elkaar ! "
En dat klopt ook. We zijn gewoon een stelletje gezellige ouwehoeren. En waardoor komt dit nou? Omdat we allemaal dezelfde hobby hebben, nl onze renault, wat voor model nou ook en we hebben nog eens interesse voor anderen en helpen zelfs mee om elkaars sleutelprobleempjes op te lossen.
Dat is toch geweldig!
Het enigste van internerd is dat dingen snel gaan. Je leest 1 week niet de posting hier en je kan je weekend eraan opmaken.
Dat betekent ook dat initiatieven om bv een club op te richten erg snel plaats kunnen vinden.
Waar nu de wrijving ontstaat (volgens mij dan
Ondertussen zijn er een aantal enthousiastelingen die een club helemaal zien zitten omdat ze dan nog vaker kunnen ouwehoeren met iedereen op meetings dan alleen op het forum flink aan de slag gegaan en hebben allemaal coole clubdingen bedacht.
Dit is zo snel gegaan dat de mensen die geen tijd oid hadden om naar een vergadering te komen, (waaronder ik dus ook), dit eigenlijk een beetje gemist hebben.
Vervolgens kwamen de mensen die zojuist enorm enthousiast besloten hadden dat er een club zou komen dit melden op de site. Die club wordt geweldig, en met de inzet die nu al door het bestuur is getoond kan dit niet misgaan. Daar ben ik van overtuigd. Enigste probleem is dat de mensen die het idee om de club op te zetten iets minder gevolgd hebben (waaronder ik dus ook) denken van: "teering, wat krijgen we nou? 50 pieken, per jaar /per maand/ whatt da ...."
Een beetje onduidelijk allemaal en ik moet zeggen ik heb ook eerst weer flink wat postings door zitten lezen voordat ik het even weer op de rij had.
De gein is dus, we zijn hier tot een groep van gezelligerd bij elkaar gekomen, doen vrijwel alle afspraken op internerd, alleen de cruciale beslissing, ondanks de diverse stemtopics, waarin op een of andere manier, iedereen duidelijk kan meebeslissen, is er niet geweest hier op internet.
Ik denk dat we dus een stap terug moeten doen, en bv een mogelijkheid aanmaken waaruit uit een aantal polls blijkt of :
a- er een club moete komen
b- wat voor vorm moet die club hebben
c- optie c.
d- optie d.
e- etc
Zodat iedereen duidelijk kan aangeven wat hij verwacht van een evt club, of hij/zij een club wil. We moeten die stappen hier doorlopen.
Daarnaast vind ik het heel belangrijk dat er ingezien wordt dat de kosten van Bas best nu al gedekt mogen worden. Ik zou het bijvoorbeeld best logisch vinden als er een vrijblijvende contributie betaald wordt van bijv fl 10 per kwartaal (dit is een pure indicatie hoor!) om bas kosten uit handen te nemen. We maken allemaal gebruik van de faciliteiten die hij betaald.
Ok, heb fun this weekend, en we hebben niet voor nix het mottto respect !
-----------------