koppakking
Nou een paar dagen geleden heeft de koppakking van mijn gtt het begeven , kan gebeuren. Maar wat ik nou niet zo goed snap is dat mijn moter hier bij een hoop olie heeft verloren. De hele motorruimte zat onder de olie inclusief de onderkant van de auto. En als ik de auto nu start komt er nergens olie uit of wat anders. Wie kan me helpen met dit raadsel op te lossen. ps de oliepeilstok zat nog gewoon op zijn plaats en er is zeker wel een dik litertje olie vandoor gegaan.
Ik en wilco hadden het er in de mac over, maar door de xtra druk door kapotte koppakking en weet ik wat, zal 't je carterontluchting toch wel geweest zijn.
-
als de pakking net op zo`n plek is gescheurd waar een oliekanaal loopt, is het toch mogelijk dat hierdoor olie naar buiten komt. zoiets heb ik nl meegemaakt met het 5-je van mijn zus.
-
Als je maar een KLEIN lekje hebt in het hoge oliedrukgedeelte (bijv. in de olietoevoerslang vd turbo, oliedruksensor los gekomen, of inderdaad het oliekanaal in de koppakking), dan kan het hard gaan met de lekkage.
Beste oplossing is denk ik EERST de motorruimte en motor schoonmaken, vervolgens de koppakking vervangen (kop en koppakking goed (laten) controleren), en vervolgens 1 persoon starten en de andere vanaf het begin goed kijken of er nergens WEER olie uitspuit.
Beste oplossing is denk ik EERST de motorruimte en motor schoonmaken, vervolgens de koppakking vervangen (kop en koppakking goed (laten) controleren), en vervolgens 1 persoon starten en de andere vanaf het begin goed kijken of er nergens WEER olie uitspuit.
Beste oplossing is denk ik EERST de motorruimte en motor schoonmaken, vervolgens de koppakking vervangen (kop en koppakking goed (laten) controleren), en vervolgens 1 persoon starten en de andere vanaf het begin goed kijken of er nergens WEER olie uitspuit.[/quote]
Het gekke is nu dat de moter nog loopt niet super goed maar ook weer niet bar slecht. Maar er spuit zeker nergens meer olie uit ook niet als ik stationeer het gas omhoog gooi.
Het gekke is nu dat de moter nog loopt niet super goed maar ook weer niet bar slecht. Maar er spuit zeker nergens meer olie uit ook niet als ik stationeer het gas omhoog gooi.
-
ook niet met warme motor = warme olie??
En zit er nog wel genoeg olie in?
En zit er nog wel genoeg olie in?