[R5GTT]Oliedruk continu op 6 bar?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Er zit eindelijk een nieuwe radiateur in mijn GTT en ik kan weer genieten!! Was de bedoeling tenminste.. Nu zit mijn oliedrukmeter namelijk steeds op 6 bar.
Als ik hem op contact zet, springt ie naar 4 bar (zoals normaal) maar zodra ik hem start springt ie naar 6 bar en blijft daar stokstijf staan.
Heb nog gezocht naar de druksensor, maar kon hem niet vinden. En woensdag pas gaat diegene die de radiateur erin heeft gezet even kijken naar het probleem. Maar ik kan niet meer langer wachten om te genieten van een GTT rit, heb al zolang moeten wachten!! ;)

Is dit met volle zekerheid te zeggen dat het een electrisch probleempje is en dat ik dus gerust weer kan genieten van mijn GTT?
Stefijn

Electronisch ;)

btw, wat is dat plaatje onder je naam!?
ed_pret

electronisch probleem ofso, je drukmeter zit in de buurt van je radiateur dacht ik(do NOT shoot me if i'm wrong) dus kan bij werkzaamheden beschadigt zijn geraakt oid

ennu die plaatje stefijn das matrix eindscene in low graphic mode :)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Maar het is dus uitgesloten dat het een verstopping is oid waardoor ie zo'n hoge druk opbouwt?
ed_pret

alhoewel ik me van toezeggingen danwel ontkenningen onthou zou ik zeggen nee denk ut niet :)
Jeroen Lubking
Contacteer:

Let op waarschijnlijk is er 1 draad los van je druksensor of zijn allebei de draden los geweest en omgedraaid.De olie druk sensor zit op het blok gemonteerd en is makkelijk tevinden door de olietoevoer leidng van de turbo te volgen naar het punt waar hij op het blok is gemonteerd op het zelfde punt net daar onder zit je druksensor in de vorm van een paddestoel met 2 aansluitingen of ff de draadjes om draaien of ff controleren of er wel 2 zijn aangesloten!
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Patrick

ja hij zit wat ongemakkelijk vindt ik zelf,hij zit ook op de kop,idd olieleiding ff volgen die vanaf turbo loopt naar onderen,daar zit ie op het blok en loopt ie ook nog door naar beneden,daar zit ie op het uiteinde.
maar ik ben niet zo gecharmeerd van die oliedrukmeters van de 5,veel storingen met die hoor!!
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Ben

Inderdaad rot dingen die van mij danst ook al geruime tijd heen en weer. Alleen als zij 4 dagen stil heeft gestaan staat de druk net zolang goed totdat hij warm wordt en dan begint het gedans weer. Ik maak me er al lang geen zorgen meer over. Als het een probleem was had het blok allang vast gezeten ;)
Riël
Über-Spammer

Bij koude motor kan 6 bar best hoor --> dikke olie.

Trouwens als je je auto op contact zet geeft ie '4 bar' aan... Ik weet niet of je weet dat dit je oliepeil aangeeft wat dus in dat middelste gebied moet blijven. Zodra je start veranderd de functie van het metertje in drukmeter.

Mzzl!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Car: MB

die 6bar druk zou ik me ook niet zo'n zorgen over maken. Als mijn moter koud is dan staat ie ook even op 6 en zakt dan vrij snel terug naar 5. Als de motor eenamaal op temp is dan loopt hij bij stationair ook een stuk terug !!!!! (in de buurt van de 2 ofzo) geef je dan een beetje gas dan zie je hem meteen omhoog komen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ja normaal bewoog ie ook.
Starten: 4 bar?
Gas geven: 6 bar
10 km rijden en stationair: 2 bar

Maar nu springt ie bij starten gelijk naar 6 bar en blijft ie zelfs na een rit van 20 km nog op 6 bar staan. Ik zal eens naar de sensor kijken.

Edit:
Riel, je hebt gelijk, dat geeft je oliepeil aan als je hem op contact hebt, was ik vergeten. Hij staat dus continu op 6 bar dus moet wel aan de sensor liggen. (hoop ik ;) )
Plaats reactie