[Clio16V]Beste open air filter.
bij een 16v zit er aan de onderkant van je luchtfilterhuis een slang die een 180 graden bocht maakt onder je chassisbalk door. Deze loopt door tot achter je bumper tot de loze ruimte voro je linker voorwiel. Die slang kun je er gewoon afrukken, voor t lekkere geluidje!
kost je alleen wel wat vermogen, zeker met warm weer, warme lucht heeft immers een kleinere dichtheid en dus minder zuurstof
tis niet schadelijk hoor..je hebt alleen wat minder vermogen, maar bij dit koude weer...zal t wel meevallen
kost je alleen wel wat vermogen, zeker met warm weer, warme lucht heeft immers een kleinere dichtheid en dus minder zuurstof
tis niet schadelijk hoor..je hebt alleen wat minder vermogen, maar bij dit koude weer...zal t wel meevallen
heb gisteren terug een origineel luchtfilterhuis erin geduwd, met een k&n inlegfilter. clio maakt nu een deel minder herrie (waar ik blij om ben) en het is sowieso een vooruitgang volgens mij (meer vermogen, minder herrie). wel nog wat moeten improviseren voor die verbinding naar de bumper, maar het mag toch gezien worden. me happy
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 20 jan 2007 14:49
- Locatie: brabant, Zevenbergen
is het toevallig ook zo dat het beste filter voor een clio ook de beste is voor een megane 2.0 16V ??? of is weer een ander ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
gewoon een k&n inlegfiltertje nemen voor je megane
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 19 apr 2006 8:11
owkeey heb snel even dit topic geedeeltelijk door gelezen. maar heb mijn open lucht filter in de motor ruimte hangen dus word idd trager als ie warm is dus denk dat ik maar weer eens orgineele terug ga bouwen. gaat om een r19 met een F3N blok dus injectie blokje. maar dat is gelukig vrij maklijk te wijzigen.
dit is goeie info
want ik had elders begreepen dat je vermogen winst kreeg maar dat blijkt van niet
dit is goeie info
want ik had elders begreepen dat je vermogen winst kreeg maar dat blijkt van niet
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Heeft er iemand een idee hoe je een 70mm slang van het orgineeleluchtfilterhuis achter de bumper krijgt?
Ben ff bezig geweest maar zie zo gauw geen opening voor 70mm slang.
Ben ff bezig geweest maar zie zo gauw geen opening voor 70mm slang.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
mistlamp weghalen of gat in de bumper maken
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Dat is juist het probleem, zover kom je niet.J-P-S schreef:mistlamp weghalen of gat in de bumper maken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
je hebt toch dat plastic buis op je subframe zitten, die haal je weg, en dan laat je die slang door de metalen plaat heengaan die op je subframe zit. dan een bochtje naar voor en dan heb je het klaar
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Dus die plaat waar de orgineele pijp doorgaat (50mm) kan weg/los?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die zit met 3 10mm boutjes vast en kan los (tenzij de busjes van het subframe stukgaan, dan word het ellende ). maar je kunt ook dat gat groter maken en die buis weglaten.
ik zoek ff plaatje voor je
ik zoek ff plaatje voor je
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000330.JPG[/img]
daar zie je de buis.
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000312.JPG[/img]
en hier de plaat.
daar zie je de buis.
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000312.JPG[/img]
en hier de plaat.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ja, maar volgens mij zit daar je electrische waterpomp op gemonteerd.RonaldClio16v schreef:Dus die plaat waar de orgineele pijp doorgaat (50mm) kan weg/los?
Je kan dat plaatje dus beter gewoon laten zitten, en er een stuk afslijpen (het deel met het gat waar de originele buis door gaat).
Dan heb je als het goed is genoeg ruimte voor je 70mm buis.
Groeten,
Frits.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja gewoon dat gat uitruimen, dan bungelt je slang ook niet zo los. 10 minuutjes met je dremel hobbyen
je waterpomp zit inderdaad bovenaan op die plaat bevestigd. maar sommige clio's hebben die bypass+pomp niet meer, en zijn afgeblind. hoe zit dat bij de jouwe ronald?
je waterpomp zit inderdaad bovenaan op die plaat bevestigd. maar sommige clio's hebben die bypass+pomp niet meer, en zijn afgeblind. hoe zit dat bij de jouwe ronald?
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Pomp zit er nog. Is tevens een van de dingen die in de weg zit als ik met m'n slang ergens hen wil.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die pomp moet geen probleem zijn. als je een flexibele slang hebt kun je onder de bypass door van de electrische waterpomp.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Wil je hem echt schoonmaken, moet je gewoon zo'n k&n filter recharger kitje kopen. Daar zit schoonmaak spul in en olie voor het filter. En een beschrijving hoe schoon te maken.Danos schreef:hey mensen..hoe kan ik het beste een K&N vervangingsfilter schoonmaken??
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
met een schoonmaak kitje gaat het beter, je filter is dan wel meteen geolied
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
alleen water kan het zijn dat je ook de olie er tussenuit spoelt.. als je dan niet opnieuw olie erop spuit houdt je filter fijn stof niet meer tegen..
15 euro kost zo'n setje toch? is de wereld niet, en kan je hele tijd mee vooruit!
15 euro kost zo'n setje toch? is de wereld niet, en kan je hele tijd mee vooruit!
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
bij brezan i.o.d.
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Dreft en WD40. Werkt net zo goed, of slecht als je het topic even doorleest
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Tijdje geleden gelezen in het project topic van LVD @ forum Renault Mégane Club: ( Lees zelf )
En even een kleine edit: ik weet dat dat geen Clio 16v is.. maar dat gezeur altijd over hoe slecht het open luchtfilter wel niet is
Bij hem zijn de verschillen een stuk minder grootMotorisch is ie nog standaard, maar vandaag al een "luchtfiltertest" gedaan op de vermogensbank:
Helemaal standaard:
110kW @6480rpm (149.6pk)
180Nm @5500rpm
Open Filter:
109.5kW @6580rpm (148.9pk)
176Nm @4960rpm
Standaard filterbak maar zonder filterelement:
109.5kW @6420rpm (148.9pk)
177Nm @4850rpm
ITG Airbox:
114kW @6560rpm (155pk)
182Nm @4780rpm
En even een kleine edit: ik weet dat dat geen Clio 16v is.. maar dat gezeur altijd over hoe slecht het open luchtfilter wel niet is
Is het toch ook?
Je ziet t toch in de getallen?
Bovendien zie ik geen koppelkromme, bij een clio16v geeft een open filter een dip rond de 3000 toeren, dat is goed voor je verbruik als je rustig bent aan het rijden
Je ziet t toch in de getallen?
Bovendien zie ik geen koppelkromme, bij een clio16v geeft een open filter een dip rond de 3000 toeren, dat is goed voor je verbruik als je rustig bent aan het rijden
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Ik zie hier 1 auto, waarvan de verschillen in maximaal geleverd koppel en vermogen miniem zijn. EDIT: maar dat is waar hier het meest naar gekeken wordt, wat met een open luchtfilter dus zo enorm dramatisch zou verslechteren..
Het enige wat echt veranderd, is het maximum toerental waarop dit maximum vermogen gehaald word.
In de eerste 3 metingen zijn de verschillen met 'geheel standaard' hooguit 4 Nm en 1 paardekracht, so what Het verschil met de ITG Airbox is veel groter
Ben het met je eens dat er eigenlijk een complete uitdraai zou moeten staan, maximumgetalletjes zeggen niet alles.
Maar in de Gtech uitdraai van Michel S. zie ik 4 verschillende auto's tegenover elkaar... Dan vind ik dit toch betrouwbaarder, sorry...
Het enige wat echt veranderd, is het maximum toerental waarop dit maximum vermogen gehaald word.
In de eerste 3 metingen zijn de verschillen met 'geheel standaard' hooguit 4 Nm en 1 paardekracht, so what Het verschil met de ITG Airbox is veel groter
Ben het met je eens dat er eigenlijk een complete uitdraai zou moeten staan, maximumgetalletjes zeggen niet alles.
Maar in de Gtech uitdraai van Michel S. zie ik 4 verschillende auto's tegenover elkaar... Dan vind ik dit toch betrouwbaarder, sorry...
Laatst gewijzigd door Edward op di 27 mar 2007 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Och ja wat verrekt het mij ook wat anderen ervan vinden
verlies is verlies, ik vraag me af waarom je uberhaupt dan een minderwaardig onderdeel op je auto schroeft
verlies is verlies, ik vraag me af waarom je uberhaupt dan een minderwaardig onderdeel op je auto schroeft
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 4 okt 2005 11:45
- Locatie: Nederland
doe dan een sportief uitlaat systeem, dan heb je er tenminste ook wat aanSlebber schreef:voor het geluid
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Het gaat mij er alleen om, dat je dus echt niet zo heel veel verlies hebt, als wat hier altijd wordt gezegd..
Zoals ik eerder al ergens zei, een 1.7 wordt met een open luchtfilter echt niet ineens een 1.0
En het open luchtfilter doet het dus ook echt niet zo heel veel slechter dan een filterbak, met of zonder de aanzuigslang.
Ben eigenlijk wel benieuwd of men er op andere merken-forums ook zo negatief tegenover staat, of dat dat echt iets is van hier.. (de laatste tijd, tis ook wel eens anders geweest - toen ik hier net kwam bijvoorbeeld)
Zoals ik eerder al ergens zei, een 1.7 wordt met een open luchtfilter echt niet ineens een 1.0
En het open luchtfilter doet het dus ook echt niet zo heel veel slechter dan een filterbak, met of zonder de aanzuigslang.
Ben eigenlijk wel benieuwd of men er op andere merken-forums ook zo negatief tegenover staat, of dat dat echt iets is van hier.. (de laatste tijd, tis ook wel eens anders geweest - toen ik hier net kwam bijvoorbeeld)
waarom dan uberhaupt moeite doen en geld uitgeven voor eigenlijk minder prestaties en meer geluid? kan je beter een k&n inlegfilter pakken, beste oplossing voor prestatie & duurzaamheid, en het geeft ook een ietwat anders geluid dan standaard. best of both worldsEdward(ForeverYoung) schreef:Het gaat mij er alleen om, dat je dus echt niet zo heel veel verlies hebt, als wat hier altijd wordt gezegd..
Zoals ik eerder al ergens zei, een 1.7 wordt met een open luchtfilter echt niet ineens een 1.0
En het open luchtfilter doet het dus ook echt niet zo heel veel slechter dan een filterbak, met of zonder de aanzuigslang.
Ben eigenlijk wel benieuwd of men er op andere merken-forums ook zo negatief tegenover staat, of dat dat echt iets is van hier.. (de laatste tijd, tis ook wel eens anders geweest - toen ik hier net kwam bijvoorbeeld)
misschien een stomme vraag, maar k ga ze toch stellen: als de buis van je luchtfilter een langs binnen geribbeld of glad is, maakt dat enig verschil?