Hallo
Bij mij clio hoor ik sinds kort een heel vreemd geluid als ik precies vooruit rijdt. Het is een ratelend geluid dat zeer irritant doordreunt in de auto.
Indien je een bocht naar links of rechts stuurt hoor je dit geleud totaal niet.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Groeten Gulquak
geluid bij het precies vooruit rijden bij linkervoorwiel
Is het altijd als je precies vooruit rijd? Als je nu eens heel veel gas geeft in een bocht, doet hij het dan wel? Als dat zo is heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik met mijn 19, en ik zou bij god niet weten wat het is!
Wat voor Clio heb je eigenlijk? ook wel handig om erbij te zetten natuurlijk!
Wat voor Clio heb je eigenlijk? ook wel handig om erbij te zetten natuurlijk!
Hmmm, aandrijfas? Is meer een bonkend geluid en dat zou je ook in een bocht moeten horen, maar misschien begint het net op te spelen. Een wiellager klinkt meer als een zoemend geluid en wordt hoger naarmate je harder rijdt. Verders kan ik niets verzinnen wat je bij je voorwielen zou kunnen horen.
Ik heb het dus vooral bij sturen naar links met (dot) gas en bij fel optrekken,...lager en aandrijfas zijn vervangen, maar probleem blijft...ik verdenk de versnellingsbak of de veerpootlagers (heten die dingen zo???). En het speelt nu al 8 maanden bij mij. Het is overigens wel mider geworden met het vervangen van de aandrijfas, vandaar mijn verdenking op de bak zelf! Heb alleen geen zin om er een andere bak onder te hangen.Rudo schreef:Hmmm, aandrijfas? Is meer een bonkend geluid en dat zou je ook in een bocht moeten horen, maar misschien begint het net op te spelen. Een wiellager klinkt meer als een zoemend geluid en wordt hoger naarmate je harder rijdt. Verders kan ik niets verzinnen wat je bij je voorwielen zou kunnen horen.
jazekers, maar als het mijn remschijf zou zijn, hoe kom ik daar achter? Het lijkt me overigens niet aangezien het bij rechtuit rijden ook gebeurd en bij het schilderen van mijn remklauwen heb ik geen speling/sheve dingen kunnen ontdekken. Ook denk ik dat als je 8 maanden met aanlopende remmen rondrijdt je wel iets van abnormale slijtage zou moeten zien?Abel schreef:Hebben de heren ook al aan remschijven gedacht?
Het enig abnormale dat mn oom tegen kwam tijdens het vervangen van mn aandrijfas is dat de stofkap die tegen het wiel aanzit helemaal onder de olie-drek zat. De stofkap zelf leek niet lek te zijn.
edit: O ja, de uitlijning van mn wielen is volgens mij niet helemaal ok. Zou dat een oorzaak kunnen zijn???
Tja zou best wel kunnen, uitlijnen moet je hem sowieso, dus daar kom je dan vanzelf wel achter.jeroen.k schreef:jazekers, maar als het mijn remschijf zou zijn, hoe kom ik daar achter? Het lijkt me overigens niet aangezien het bij rechtuit rijden ook gebeurd en bij het schilderen van mijn remklauwen heb ik geen speling/sheve dingen kunnen ontdekken. Ook denk ik dat als je 8 maanden met aanlopende remmen rondrijdt je wel iets van abnormale slijtage zou moeten zien?Abel schreef:Hebben de heren ook al aan remschijven gedacht?
Het enig abnormale dat mn oom tegen kwam tijdens het vervangen van mn aandrijfas is dat de stofkap die tegen het wiel aanzit helemaal onder de olie-drek zat. De stofkap zelf leek niet lek te zijn.
edit: O ja, de uitlijning van mn wielen is volgens mij niet helemaal ok. Zou dat een oorzaak kunnen zijn???
Dag mannen, ik heb sinds zondag hetzelfde probleem (denk ik) met mijn 5 gt turbo
Vooruitrijden hoor je het ratellen/schuren/rammelen en met een bocht naar rechts is het weg, bocht naar links hoor ik het ook. Het is GEEN wiellager omdat als ik de koppeling indruk het meteen weg is. Verder is het zo dat het met koude motor minder is als met een warme motor.
Ik denk zelf dat het een lager in de versnellingsbak is... kan niemand ons zekerheid geven???
Bij mij is het trouwens sinds vandaag in iedere versnelling, eerst alleen in 4 en 5 en beetje de 3, maar vandaag ook in de 2 (in de 1 hoor ik het niet/nog niet)
als ik flink gas geef dan is het geluid weg, het is vooral bij rustig rijden of bij rustig terugschakelen, dus 2000 toeren in de 5 en dan naar de 4 terug schakelen....
Hoop dat iemand ons kan helpen, oja het is bij mij van het 1 op andere moment gekomen en het lijkt wel ietsje erger te worden (maar dat kan ook schijn zijn omdat ik er steeds meer op ga letten) en de bak olie is goed (5000 km zit die erop 85w135 of zoiets) en er zit ook voldoende bak olie in.
Vooruitrijden hoor je het ratellen/schuren/rammelen en met een bocht naar rechts is het weg, bocht naar links hoor ik het ook. Het is GEEN wiellager omdat als ik de koppeling indruk het meteen weg is. Verder is het zo dat het met koude motor minder is als met een warme motor.
Ik denk zelf dat het een lager in de versnellingsbak is... kan niemand ons zekerheid geven???
Bij mij is het trouwens sinds vandaag in iedere versnelling, eerst alleen in 4 en 5 en beetje de 3, maar vandaag ook in de 2 (in de 1 hoor ik het niet/nog niet)
als ik flink gas geef dan is het geluid weg, het is vooral bij rustig rijden of bij rustig terugschakelen, dus 2000 toeren in de 5 en dan naar de 4 terug schakelen....
Hoop dat iemand ons kan helpen, oja het is bij mij van het 1 op andere moment gekomen en het lijkt wel ietsje erger te worden (maar dat kan ook schijn zijn omdat ik er steeds meer op ga letten) en de bak olie is goed (5000 km zit die erop 85w135 of zoiets) en er zit ook voldoende bak olie in.
Dit is idd precies wat ik ook heb.jetab schreef:Dag mannen, ik heb sinds zondag hetzelfde probleem (denk ik) met mijn 5 gt turbo
zat ik idd ook aan te denken, alhoewel een vriend mij verteld heeft dat het ook wel eens de bevestiging van de as aan de bak kan zijn (weet niet hoe dat heet)jetab schreef:Ik denk zelf dat het een lager in de versnellingsbak is... kan niemand ons zekerheid geven???
Bij mij is het eigenlijk in elke versnelling vooral bij bochten naar links en soms recht vooruit,...in zn 1 vooral bij fel optrekken, maar niet altijd.jetab schreef:Bij mij is het trouwens sinds vandaag in iedere versnelling, eerst alleen in 4 en 5 en beetje de 3, maar vandaag ook in de 2 (in de 1 hoor ik het niet/nog niet)
Bij mij gaat het eigenlijk niet weg met zwaar gasgeven, wordt wel minder maar blijft aanwezig (je voelt die resonantie in je gaspedaal) Na een bocht naar rechts of ff stilstaan is het vaak wel wegjetab schreef:als ik flink gas geef dan is het geluid weg, het is vooral bij rustig rijden of bij rustig terugschakelen, dus 2000 toeren in de 5 en dan naar de 4 terug schakelen....
Ik zou van mn bakolie niks afweten, heb hier eens gelezen hoe je het kunt controleren bij een GTT, maar bij mijn auto kon ik het allemaal niet vinden en al zou ik het kunnen vinden, dan kan ik nog niks zeggen over de bakolie.jetab schreef:Hoop dat iemand ons kan helpen, oja het is bij mij van het 1 op andere moment gekomen en het lijkt wel ietsje erger te worden (maar dat kan ook schijn zijn omdat ik er steeds meer op ga letten) en de bak olie is goed (5000 km zit die erop 85w135 of zoiets) en er zit ook voldoende bak olie in.
Maar als het een lager van de bak is, wat betekent dit dan? Andere bak? Revisie? Of gewoon simpelweg lager vervangen?
Ik denk dat we er een nieuw lager in moet zetten. Ik had gehoopt dat het alleen bij 1 of 2 versnellingen was maar het is bij alle versnellingen, dus het zal wel een dure lager zijn
* motor eruit,
* bak los van de motor,
* bak uitelkaar,
* lager vervangen,
* meteen kijken of koppelingsplaten niet vervangen moeten worden binnenkort, anders ook meteen doen.
* bak op motor,
* motor en bak in de auto.
Kosten: veel, en veel tijd...... gelukkig heb ik nog een reserve bak liggen... dus die lager vervangen doe ik nog niet.... gewoon andere bak en kijken hoelang deze het vol houd....
Maar nog steeds twijfel ik of het een lager in de vbak is... ik vind het raar dat het in een bocht naar rechts niet is, en dan hoef ik geeneens zo scherp te sturen naar recht maar echt maar een beetje en het is al weg....

* motor eruit,
* bak los van de motor,
* bak uitelkaar,
* lager vervangen,
* meteen kijken of koppelingsplaten niet vervangen moeten worden binnenkort, anders ook meteen doen.
* bak op motor,
* motor en bak in de auto.
Kosten: veel, en veel tijd...... gelukkig heb ik nog een reserve bak liggen... dus die lager vervangen doe ik nog niet.... gewoon andere bak en kijken hoelang deze het vol houd....
Maar nog steeds twijfel ik of het een lager in de vbak is... ik vind het raar dat het in een bocht naar rechts niet is, en dan hoef ik geeneens zo scherp te sturen naar recht maar echt maar een beetje en het is al weg....
Ja, das bij mij ook zo. Ik rij er voorlopig ook gewoon mee door. Komt volgend jaar waarschijnlijk toch een ander blokje in te liggen en dan meteen een nieuwe bak.
Maar zou het eventueel niet een veerpootlager kunnen zijn???
Heb ook zoiets gehad..... zwaar irritant geluid bij rechtdoor en bocht naar, weet niet meer welke kant (slechts 1)... maanden mee gereden en ik werd er echt gek van, alles gecontroleerd... assen, wiellagers, aanlopende remmen, schijven etc... ging niet weg
uiteindelijk op mijn verzoek andere remblokken erop laten zetten en reinigen van de klauwen (tja, klinkt erg dom)maar serieus, het was en is weg!
Nogmaals het klinkt dom en ik vindt het nog steeds amazing, maar that was it!
greetz

uiteindelijk op mijn verzoek andere remblokken erop laten zetten en reinigen van de klauwen (tja, klinkt erg dom)maar serieus, het was en is weg!

Nogmaals het klinkt dom en ik vindt het nog steeds amazing, maar that was it!
greetz
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
-
- Contacteer:
jeroen.k schreef:Ja, das bij mij ook zo. Ik rij er voorlopig ook gewoon mee door. Komt volgend jaar waarschijnlijk toch een ander blokje in te liggen en dan meteen een nieuwe bak.
Een veerpootlager lijkt mij wel heel erg sterk.(maar ik sluit dat niet.

Die hoor je als je aan het sturen bent.
Dan gaat de lager draaien en dan kun je hem horen tikken.
Ik zou eerder bij de aandrijving gaan zoeken.
Wiellager, remschijf, remblokken zouden het allemaal kunnen zijn.
Ik heb zelf ook het vermoeden dat het een fusee kan zijn.
Kraakt het aan die kant ook een beetje?
Is bij mij ook en is waarschijnlijk een fusee naar de knoppen.
Heb het al eens eerder gehoord dat dan de fusee kapot is.
Suc6 er allemaal mee.
Remblokken of schijven is het niet OMDAT, als ik de koppeling intrap het meteen weg is, laat ik de koppeling opkomen dan is het meteen terug. Bij koude motor is het niet of minder, bij warme motor hoor je het pas. Mijn redenatie, bakolie warm=dunnere olie dus lager-speling hoor je eerder....
ik heb op mijn GTE dus ook zo een gelijk aardig fenomeen dacht dat het aandrijfas was maaar deze is net nieuw en hij doet het nog morgen op het werk die GTE maaar weer eens omhoog zetten om te kijken als ik iets kan vinden jullie horen het wel
Kunnen het niet ook die rubbers zijn van de draagarm?
-
Yo! Hier nog een slachtoffer van het gekke Renault virus! Bij mij betreft het een schurend en rinkelend geluid (alsof een ijzeren ring los mee draait???) en als ik een bocht naar RECHTS maak is het erger als bij links. Verder hoor ik heb ook bij uit laten rollen, zonder gas vooruit rijden dus. Een vriend van me zei dat het iets met de STUURKOLOM was. Kan dat kloppen? Hij had het over de rubbers van de stuurkolom die gaar zouden zijn.
Ohw ja: remschijven kun je voelen bij krachtig remmen. Dan wiebelt en trilt je auto en dan vooral het stuur zelf. Bovendien hoor je toek-toek-toek-toek-toek als je krachtig remt. Vaak trekt hij ook naar één kant scheef weg als je dan remt. Heb je dit => probleem is dan kromme schijven!
Ohw ja: remschijven kun je voelen bij krachtig remmen. Dan wiebelt en trilt je auto en dan vooral het stuur zelf. Bovendien hoor je toek-toek-toek-toek-toek als je krachtig remt. Vaak trekt hij ook naar één kant scheef weg als je dan remt. Heb je dit => probleem is dan kromme schijven!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
-
vervolg van zo net:
Het geluid lijkt van het linker voorwiel te komen, maar zou volgens die gast dus uit de stuurkolom komen.
Mensen die mij kunnen vertellen wat hier van klopt en zo ja: how 2 fix it??
Het geluid lijkt van het linker voorwiel te komen, maar zou volgens die gast dus uit de stuurkolom komen.
Mensen die mij kunnen vertellen wat hier van klopt en zo ja: how 2 fix it??
Rally is NOT a crime!
Niet noodzakelijk, de mijne trekt soms ook scheef bij stevig remmen, maar dit komt door een slechte uitlijning. Het zouden heeeel mischien de remblokjes kunnen zijn, maar dit klopt niet met wat Jetab idd zegt het geluid weg is bij intrappen koppeling. Gezien de aard van het geluid (beetje schrapend schurend en in de verte half kloppend) verdenk ik een lager van het één of ander. Zal haast wel de bak moeten zijn. Als iemand iets vindt. Tell us!Super 5 Devil schreef:Yo! Hier nog een slachtoffer van het gekke Renault virus! Bij mij betreft het een schurend en rinkelend geluid (alsof een ijzeren ring los mee draait???) en als ik een bocht naar RECHTS maak is het erger als bij links. Verder hoor ik heb ook bij uit laten rollen, zonder gas vooruit rijden dus. Een vriend van me zei dat het iets met de STUURKOLOM was. Kan dat kloppen? Hij had het over de rubbers van de stuurkolom die gaar zouden zijn.