Kachel en ventilator werken niet.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zit met een probleem.

Mijn kachel in de auto (clio 1.8 rt) doet het niet.
En als ik zeg niet bedoel ik ook helemaal niets. :( Iemand enig idee wat het kan zijn? De stekkers naar de regelknoppen heb ik na gekeken, en vervangen. De koppen zijn nieuw. En nu heb ik geen ideën meer.
Er koms dus nog totaal geen lucht door de roosters heen.

Weet iemand een oplossing.

B.v.d. Frits
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

zie eens dat er geen zekering weg is of die termische zekering aan de kachelmotor zelf
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zekeringen onder mn dash heb ik na gekeken. was goed. En een zekering op de kachel motor?? waar kan ik die vinden?

Binnen of onder de motorkap of zo? Richting??

Alvast bedankt.

Gr. Frits
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

waarschijnlijk de kachelweerstand, bekend euvel. zit rechts bovenaan in het motorcompartiment. zwart kastje met spiraaltjes.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

En als zoŽn ding kapot is doet niets het meer??

Kost dat ongeveer??

En heeft iemand hier nog zoŽn ding liggen of niet?

Gr. Frits
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

En o ja hoe kan ik zoŽn ding testen?? met een mulitmeter of zo? of ergens anders mee?

Frits
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

ja vast, maar ik weet niet wat de weerstand moet zijn. toen ik 'm testte kreeg ik de tip dat als 'ie in de hoogste ventilatorstand niet werkte 'ie zeker kapot was.
Marcel (mlg)
Berichten: 658
Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Wat er bij de clio verwarming vaak kapot gaat is :

1. De stekker die in de kachelweerstand word gestoken , dit is een vierkante stekker en deze smelt dan en maakt dan geen kontakt meer.

2 De stekker die achterin het paneeltje van de werwarming gaat kan ook smelten en maakt dan geen kontakt meer.

De weerstand zit onder de motor kap , hij zit in een zwart huis onder de kunststof afdek kap waar je ruitenwisser asjes ook door heen gaan .

Succes met zoeken .
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

de stekkers achter in het paneeltje heb ik vervangen. En gelijk een ander paneel er in gezet.

De grootste/dikste draad leek te zijn weggeroest of gesmolten dus dat zou het maar zou kunnen zijn ja.

Zal morgen bij iets meer licht eens verder zoeken naar die kachel weerstand.


Gr. Frits
Marcel (mlg)
Berichten: 658
Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bij mij was dat stekkertje in de weerstand gesmolten , ik heb er toen een nieuwe stekker en kachel weerstand gemonteerd . De stekker kan je gewoon bij de dealer halen deze zijn gewoon los te verkrijgen .
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

mag ik mijn probleem omtrend mijn verwarming hier ook bij zetten.
bij mij doet de aanjager het niet alleen als ik de airco aan zet(die het overigens niet doet)en dan doet ie het pas op stand 4.
dus als iemand mij zou kunnen helpen omtrend dit probleem dan zou ik heel gelukkig zijn.
het gaat om mijn 21 turbo.
groeten pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Plaats reactie