Knipperlichten continu laten branden.....
-
Soms zie je wel eens van die Golfjes rijden met continu brandende knipperlichten. Weet iemand hoe ik dit kan maken op mijn R5 (1990) zonder dat er kortsluiting ontstaat en zo dat ik mijn knippers ook nog kan gebruiken voor te knipperen??
-
Antwoorden mag ook naar super5@zonnet.nl of moonlightdisco@zonet.nl
Dan zie ik meteen de reply's..... THNX!
Dan zie ik meteen de reply's..... THNX!
Oftewel gaatje bijboren in je pinkers zodat je je standlichten bij in kan monteren oftewel een lampje gebruiken met twee aansluitingen zoals achteraan dus één 21watt en één 5 watt, bij dit laatste moet je wel je fiche die op die ijzertjes schuiven zelf "fabriceren". Good luck
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Je zou misschien een rechtstreekse voeding er naar toe kunnen maken met een speciale schakelaar die de + of - onderbreekt (soort van bimetaal) zodat ze gaan knipperen. weet alleen niet of die zo te koop zijn. Er zullen ook andere manieren zijn natuurlijk.
Je zit alleen met het probleem dat ze moeten gaan knipperen op het moment dat je afslaat en als je een continu voeding er op zet dan kun je die knippers niet laten knipperen.
Het kan ook met een relai.
Die de continu voeding er af schakeld als je je knippers aan zet.
Je zou een paar schema's moeten maken en dan effe kijken of de spullen leverbaar zijn of je moet iest zelf gaan maken.
iig heel veel suc6.
Je zit alleen met het probleem dat ze moeten gaan knipperen op het moment dat je afslaat en als je een continu voeding er op zet dan kun je die knippers niet laten knipperen.
Het kan ook met een relai.
Die de continu voeding er af schakeld als je je knippers aan zet.
Je zou een paar schema's moeten maken en dan effe kijken of de spullen leverbaar zijn of je moet iest zelf gaan maken.
iig heel veel suc6.
Het is ook mogelijk om de orginele raw zo aan te sluiten dat ze altijd branden en bij gebruik van de hendel uit knipperen.
Alleen is mijn elektriek opleiding al een tijdje geleden en weet ik niet zo meer hoe dat ook al weer moest
Alleen is mijn elektriek opleiding al een tijdje geleden en weet ik niet zo meer hoe dat ook al weer moest

Zijn geloof ik speciale relais voor te koop. In amerika hebben ze het tenslotte ook allemaal. Als je zelf ff creatief aan de slag gaat met een relais lukt het ook wel. Gaat erom dat de permanente spanning vanaf je verlichting naar je kinipperlichten voor onderbroken word als je je knipperlichten aanzet. Een breekrelais die je laat voeden door je stuurschakelaar (permanent signaal) zou moeten voldoen, op die manier valt altijd je voeding weg van je verlichting in je voorknippers, zodat niet het hele rotzooitje permanent blijft branden als het moet knipperen. Dan zit je alleen nog met het probleem dat een 21 wat lamp best wel fel is, dus ik denk dat je voor een duplo lampje van 21/5 watt (5 voor de verlichting, 21 voor knipper) moet gaan die je dus ook via een relais schakelt zoals hierboven staat, zodat de permanente lamp uitgaat zodra je richting aangeeft. ff een duplo fitting fixen dus.
Succes.
Succes.
okee, dat werkt in principe wel, maar dan heb je dus 2 lampen van 21 watt permanent branden. Ziet er gewoon niet uit zo fel (vind ik) Ik zou een apart systeempie maken met dat breek relaitje wat ik beschreef en aparte 10 watt lampen erin. Apart schakelen moet wel in dit geval, anderes blijft je verlichting aan als je gaat knipperen en het resultaat is dan dat je een permanent 10 watt lamp hebt en een knipperende 21. Ziet er ook niet uit. Verlichting uit, knipper aan.
huh ik vat hem ff niet maar als je twee lampen erin doet waarom doe je de continu niet gewoon op de stadsverlichting. dan heb je dimlicht en je groot licht in je koplamp units en je dimlicht in je knippers kan je het ook makkelijk uitdoen voor politie en dergelijke
Ja maar als je dan met je stadsverlichting aan rijd en je zet je knipper aan knippert hij dus fel zwak fel zwak omdat je dan 1 permant zwakke lamp hebt en een sterkere knipperende. Dus mooiste is als je met een breek relais wat je aanstuurd via je stuur schakelaar ff de lampies in je knippers uitzet als je je knippers aanzet. Helemaal mooi is als je het apart aan stuurt voor links en rechts, dus dat alleen de kant uit gaat die gaat knipperen. Is effe werk maar mooier kan het niet :-D
Greetz
Greetz
nee, je moet het breekrelais aan laten sturen door je schakelaar van je knipperlichten. (stuurschakelaar) Op het moment dat je dan richting aangeeft word het breekrelais actief en verbreekt het de verbinding met je stadslichten die in je knippers zitten. (ga ervanuit dat je wilt dat je knippers gaan branden als je je stadslicht (1x draaien).
Greetz
Greetz
-
Heej Martin RS, waar kan ik dat relais vinden in mijn Renault Super 5 waarvan ik de + en de - moet verwisselen?? Zit dat ergens in de buurt van mijn zekeringkastje??
Grtz.
Grtz.
ja bart jijb begrijpt wat ik bedoel en eh super 5 devil die zekering zou ik niet weten ik zou er ook niet aan zitten ik zou dat onder de motorkap maken bij de koplampen in de buurt voor de keuring ook weer makkelijk terug te doen.
Hou er wel rekening mee dat het verplicht is van een 5 watt lampje te gebruiken voor standlicht en een 21 watt lampje voor knipperlicht. Misschien een detail maar als je met een 21 Watt lampje gaat rijden als standlicht?! Dus vrees ik als je het volgens de regels wil doen
twee verschillende wattages dient te gebruiken.

Hoge bomen vangen...geen konijnen
je kan er natuurlijk ook een invertor tussen zetten. bij een laag ingangs-signaal geeft die een hoog uitgangssignaal. dus is de lamp aan.
bij een hoog ingangssignaal (normaal knippert hij dan aan) wordt het een laag uitgangs-signaal. dus knippert hij uit.
ik hoop dat je het kan volgen
bij een hoog ingangssignaal (normaal knippert hij dan aan) wordt het een laag uitgangs-signaal. dus knippert hij uit.
ik hoop dat je het kan volgen