Bleedvalve

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Dus ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een bleedvalve + een Equus turbodrukmeter. :D :D

Nu de vraag waar sluit ik de Drukmeter op aan??

Bleedvalve moest aangesloten worden volgens het "cupsysteem" toch??????

Greetz Dennis 5GTT
Job-turbo
Contacteer:

Kijk hier es voor de turbo druk meter : http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 57#1132057

Bleed valve moet inderdaad volgens het cup systeem
Anonymous

ok Drukmeter zal geen probleem meer zijn

Alleen nu heb ik die uitleg van het cupsysteem gedownload maar kan hem niet openen omdat wordpad de filter voor de grafische conversie niet kan laden of zo iets dus ik zit nog met een probleem.
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Effe searchen op "bleedvalve".
Dan kom je echt heeel erg veel topics tegen!

Zit vast ook nog wel de link naar het "cup-gedoe" tussen.(ik geloof ook op de site van Tino)

En die drukmeter heb ik net gister aangesloten.
Dus check idd die link maar.

succes!

mazzl.
Anonymous

yo thanks zal wel ff kijke
Matijs
Contacteer:

Waarom zou een bleedvalve alleen werken met het cupsysteem?
Anonymous

Keb nu een bleedvalve op mijn gtt tje gefabriceerd,maar er zit bij het aansluitsetje wat ik bij biesheuvel heb gehaald een klein slangetje (5cm) en daarin zit een ijzer busje met een gaatje erin waar is dat voor,denk zelf dat het een gecalibreerd gaatje is.
Ik denk zelf voor de derde aansluiting op de valve heb ik gelijk of niet??????

oh ja er zit ook een t stuk bij??(misschien ook voor het slangetje).

Greetz Dennis 5GTT
turborap

Het T-stukje komt tussen de slang die naar de actuator gaat (originele slang doorsnijden, T-stuk ertussen en derde aftakking naar bleedvalve).
Het buisje met het gaatje zel wel bedoeld zijn als overdruk beveiliging. Als je dat buisje opneemt in de slang van het T-stuk naar de bleedvalve zal dat gaatje ervoor zorgen dat je je druk niet te hoog kan zetten. Als het gaatje te klein is zodat de max. druk nog te laag is zou ik er ff met een M3..M4 boortje doorheen gaan.
Riël
Über-Spammer

Het slangetje met dat gaatje kan ook zijn om daar waar de bleedvalve de lucht uitlaat (bleedt) te 'knijpen' zodat je de druk secuurder kan instellen. Dus met 1 hele slag van de bleedvalve minder drukverschil krijgen. Dat denk ik.
Plaats reactie