Ik was vanavond een beetje dom...
Had netjes m'n dashboard half open gemaakt. En hebt m'n schakelaars op de plaatsen die ik het wilde geplaatst.
Maar met terug zetten wat ik niet voorzichtig genoeg.
Zoals veel van onze GTturbotjes liggen bij mij duizend en 1 draden en kris kras door elkaar.
Toen ik de dimmer die recht onder naast m'n stuur kolom hangt terug duwde was ik iets te onvoorzichtig. En had ik kortsluiting. (klote kroontjes ook!!) Het dimmer stukkie waar de stekker op geduwd zit brak af. Dus daar momenteel geen contact. (was metaal moeheid want was volgens mij al 100000 keer los geweest als ik het zo zie)
In iedergeval.... Alle binnen lampies dood.
Dus ik voor de verwarming achter het zekeringetje vervangen.
En verder zien alle zekeringen er intact uit.
Maar de mistlampen en interieur verlichting en km teller lampies zijn nog dood.
Km lampies begrijp ik.. Dan moet de dimmer namelijk contact maken. Maar de mistlampen voor...? Zitten die ook via die dimmer aangesloten? Dacht dat niet. Maar zou zomaar kunnen. Hoe zit dat bij jullie?
Heeft iemand hier een schema van?
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Hey Ben.... das niet grappig...
M'n auto leeft nog perfect...
Hopelijk voordat ik jullie haal op vridjag m'n ontsteking eindelijk omzetten naar de andere kant...
Maar dit geintje moet ik ook even fixen...
Shit.. Hoe zitten bij jouw de mistlampies? Via die dimmer?
Dan ik denk dat dat het is. .....
Mmm morgen even de dimmer maken...
Ach shit... dit irriteert me..
Ik ga het nu nog wel even doen...
M'n auto leeft nog perfect...
Hopelijk voordat ik jullie haal op vridjag m'n ontsteking eindelijk omzetten naar de andere kant...
Maar dit geintje moet ik ook even fixen...
Shit.. Hoe zitten bij jouw de mistlampies? Via die dimmer?
Dan ik denk dat dat het is. .....
Mmm morgen even de dimmer maken...
Ach shit... dit irriteert me..
Ik ga het nu nog wel even doen...
De mistlampen kunnen pas aan als je stadsverlichting werkt (en dus ook je instrumentenverlichting) Waarschijnlijk ligt er een zekering uit waardoor dus je stadsverlichting dood is, het relais van je mistlampen kan dan ook niet geschakeld worden, je mistlampen werken dan dus ook niet.
Mazzel
Mazzel
Die dimmer zit aan je instrumentenpaneel verlichting. uit diezelfde schakeling komt VOOR de dimmer ook de stuurspanning voor het relais van de mistlampen via de schakelaar van de mistlampen. Als je dus sluiting veroorzaakt in die schakeling van de stadslichten, intstrumentenpaneel verlichting etc etc is je stuurspanning van het relais ook weg. Of is het je nooit opgevallen dat je mistlampen alleen aan kunnen als je stadslichten branden????
Mazzel
Mazzel
Mazzel
Mazzel
-
- Contacteer:
Bart, maar dat is dus de reden waarom ik het niet direct gefixed had gister. Want m'n stads verlichting en grootlicht doen het gewoon...
Ik heb gister m'n dimmer even op maat geslepen. Lipje was afgebroken en dus nieuw lipje geslepen... Maar na het vast maken doet het nog steeds niks. Dus of draad los of ergens een zekering door.
Kan iemand me vertellen waar de zekeringen in dat circuit zouden moeten zitten.
Volgens mij is het dashboard zekering kastje helemaal intact. (maar ik heb ook nog twee zekeringen in het motorkompartiment gevonden...dus zitten er nog meer mischien?)
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-11 10:32 ]
Ik heb gister m'n dimmer even op maat geslepen. Lipje was afgebroken en dus nieuw lipje geslepen... Maar na het vast maken doet het nog steeds niks. Dus of draad los of ergens een zekering door.
Kan iemand me vertellen waar de zekeringen in dat circuit zouden moeten zitten.
Volgens mij is het dashboard zekering kastje helemaal intact. (maar ik heb ook nog twee zekeringen in het motorkompartiment gevonden...dus zitten er nog meer mischien?)
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-11 10:31 ]On 2002-04-10 23:31, Bart V wrote:
De mistlampen kunnen pas aan als je stadsverlichting werkt (en dus ook je instrumentenverlichting) Waarschijnlijk ligt er een zekering uit waardoor dus je stadsverlichting dood is, het relais van je mistlampen kan dan ook niet geschakeld worden, je mistlampen werken dan dus ook niet.
Mazzel
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-11 10:32 ]
-
- Contacteer:
Ben, is bij mij niet nodig. Alles past door het bestaande kabel gat. Dus begrijp het hele zaag verhaal niet zo goed...
On 2002-04-10 23:34, Ben wrote:
Dimmer? hmmm mistlampen zitten toch niet op een dimmer?
Trouwens ik zou in je shutbord netjes gaten boren en een rubber afwerk ringetje erin maken ipv zagen... is altijd netter heb ik ook...
-
- Contacteer:
Heeft niemand een vraagbaak bij de hand met een schemaatje???
Ik ben momenteel nog wachtende op m'n Haynes manual...
Ik ben momenteel nog wachtende op m'n Haynes manual...