Hoi,
Ik heb gister een setje 16" Clio 2.0 16V velgen gekocht voor onder m'n 19.
Nu schuren de loodjes aan de binnenzijde van de velg tegen de veerpoot aan.
Wat is hier tegen te doen:
* spoorverbreders
* veerpoot +/- 4mm indeuken
* alleen lood aan de buitenzijde
Dit lijken me de meest voor de hand liggende opties. Veerpoot indeuken lijkt me niet goed, maar wie weet. Wat is de prijs van spoorverbreders ongeveer, een paar milimeter is voldoende. Kan het wiel zo gebalanceerd worden dat er alleen lood aan de buitenzijde mogelijk is? Ik zit me trouwens net te bedenken dat plaklood ook kan, zodat ik de loodjes er wel af kan slopen en dinsdag even naar de Euromaster kan gaan.
Iemand suggesties?
P.s.: Als het past heb ik een setje 15" 19 16V phaseII velgen liggen zoals onder die witte 19 in het topic "Velgen ruilen". Wat kan ik hier voor vragen met gladde banden, verder in redelijke staat? Ik dacht zo aan 150 Euro.
Groet Paul
Plakloodjes kan idd ook goed. Spoorbreders is een iets dratischere oplossing. Kzou idd voor plakkers gaan.
Nog beter is balanceer poeder in je banden. Heb je helemaal geen lelijk lood op de velgen. Ik heb het ook met mijn gtt phase1 velgen. Het staat stukken beter en hij balanceerd je wielen terwijl ze onder de auto zitten. Je hebt wel ongeveer 2 weken dat het stuur wat trilt maar dan is het over.
There will be plenty of time to rest when your dead
Dan heb je 2 problemen met dat poeder: ten 1e het werkt pas vanaf 15 KM/H en ten 2e het polijst meteen ff je velgen van binnen, Tevens denk ik dat je banden het ook niet leuk vinden. Bij mij komt dat er NOOIT in !!!!On 2002-03-31 13:41, catrinus
wrote:
Nog beter is balanceer poeder in je banden. Heb je helemaal geen lelijk lood op de velgen. Ik heb het ook met mijn gtt phase1 velgen. Het staat stukken beter en hij balanceerd je wielen terwijl ze onder de auto zitten. Je hebt wel ongeveer 2 weken dat het stuur wat trilt maar dan is het over.
Maarja idd, het is wel een oplossing als je geen loodjes wil, daar ben ik het mee eens.