-
Ik heb hier ergens gelezen (weet niet meer welk topic) dat er in een Clio 16V dezelfde versnellingbak zit als in een 19 diesel. De versnellingbak van de williams zou echter wel anders zijn. De versnellingbak zou tot gevolg hebben dat o.a. de 0-100 bij de williams sneller zou zijn (als ik me niet vergis). Daarom is mijn vraag; zou het nut hebben en is het merkbaar als ik mijn 16V bak zou vervangen door die van een williams??
nou naar de 100 kan ik het niet bekijken. maar dat een williams bak beter rijd is een feit.
de williamsbak schakelt soeppeler. en de versnellingen zitten korter op elkaar in de bak. vooral de 2 is dat erg merkbaar bij.
conclusie t rijd prettiger en t schakeld beter.
als je de keuze hebt als je bak defect is dan zal ik het wel weten. williams bak dr aan schroeven of een megane uiteraard
de williamsbak schakelt soeppeler. en de versnellingen zitten korter op elkaar in de bak. vooral de 2 is dat erg merkbaar bij.
conclusie t rijd prettiger en t schakeld beter.
als je de keuze hebt als je bak defect is dan zal ik het wel weten. williams bak dr aan schroeven of een megane uiteraard
Die versnelings bakken passen die ook onder en GTT of is dat allen maar van cloi I type?
Sander
Sander
Williams bak heeft andere overbreningen en andere lagering, waardoor ie veeeeel sterker is dan een standaard 16v bak. Gebruikt zijn die dingen bijna niet te vinden. Nieuw zitten/ zaten ze rond de 2750 gulden ex. De schakelweg naar de 2e versnelling is stukkie korter waardoor je soms denkt zittie al in de versnl?
Ja als je em vrij laat lopen hoor je zo ong alles pipen en kraken en lopen. Schijnt normaal te zijn. Had een jaar of drie geleden een ruilbak bij renault gehaald en die deed exact hetzelfde dus. Over het algemeen genomen zijn ze wel een stuk sterker dan de stnadaard bakken.
In principe gaat 't wel passen. Enige wezenlijke verschil is dat bij een clio, net als bij de meeste moderne auto's, het carter met de bak verschroefd is. Dit om het hele feestje stijver en stiller te krijgen. Met dat stalen beugeltje van de GT kom je dan niet meer helemaal uit, je zult er zelf iets voor moeten maken. Gloof echter niet dat dat al te moeilijk kan zijn.On 2002-03-02 07:46, Sander
wrote:
Die versnelings bakken passen die ook onder en GTT of is dat allen maar van cloi I type?
Sander
Wa tachterberg vaak doet als ie een bak vervangt van een 16v, zettie er een megane 16v bak onder. Iets korter. EEn megane scenic bak doet het ook goed. Had zelf ok een bak van een megane maar dat was toch wel klooien dus of het allemaal zomaar past...
-
- Contacteer:
Heeft iemand hier ervaring mee , een 16v (jb3) bak ruilen voor een williams (jc5) bak , op een clio 16v ?
Kan je dan gewoon dezelvde: koppeling , vliegwiel , motorsteun ,koppelings hevel ,startmotor ,KM teller kabel , en assen gebruiken ?
Of moet je er nog meer bij hebben ?
Kan je dan gewoon dezelvde: koppeling , vliegwiel , motorsteun ,koppelings hevel ,startmotor ,KM teller kabel , en assen gebruiken ?
Of moet je er nog meer bij hebben ?
Ik heb op mijn clio16V een willy (jc5) bak zitten.
Ik was in eerste instantie op zoek naar een 19TD bak, dit is de kortste bak die past onder een 16V. Maar degene die mijn bak eronder ging zetten zag dat niet zo zitten omdat je dan een steun aan moet passen.
Een willy bak hang je er zo onder. Je heb niets om aan te passen en je hoeft ook geen andere onderdelen er voor te halen. (org assen koppeling enz.)
Mijn ervaring: Een willy bak vergeleken met een 16V is een zeer groot verschil in gevoel! Het lijkt erop dat ie iets eerder (lees lager in toeren) oppakt met vermogen. Het schakeld korter (afstand) dan een 16V bak. Eenmaal warm schakeld ie na ongeveer 1500km heel erg soepel als of ie er zelf naar toegaat in de versnelling.
Ohja ik heb een ruilbak van Renault. Kosten bij Renault 1100Euro, maar als je wat mensen kent kan je daar leuke korting op krijgen tot 30%.
PS. Ben MISSCHIEN Bodegraven vanavond als je het wil voelen.....
Ik was in eerste instantie op zoek naar een 19TD bak, dit is de kortste bak die past onder een 16V. Maar degene die mijn bak eronder ging zetten zag dat niet zo zitten omdat je dan een steun aan moet passen.
Een willy bak hang je er zo onder. Je heb niets om aan te passen en je hoeft ook geen andere onderdelen er voor te halen. (org assen koppeling enz.)
Mijn ervaring: Een willy bak vergeleken met een 16V is een zeer groot verschil in gevoel! Het lijkt erop dat ie iets eerder (lees lager in toeren) oppakt met vermogen. Het schakeld korter (afstand) dan een 16V bak. Eenmaal warm schakeld ie na ongeveer 1500km heel erg soepel als of ie er zelf naar toegaat in de versnelling.
Ohja ik heb een ruilbak van Renault. Kosten bij Renault 1100Euro, maar als je wat mensen kent kan je daar leuke korting op krijgen tot 30%.
PS. Ben MISSCHIEN Bodegraven vanavond als je het wil voelen.....
Zal niet zo'n probleem zijn denk ik, Marcel werkt bij Renault!Mickael schreef:Ohja ik heb een ruilbak van Renault. Kosten bij Renault 1100Euro, maar als je wat mensen kent kan je daar leuke korting op krijgen tot 30%.

jeroen.k schreef:Zal niet zo'n probleem zijn denk ik, Marcel werkt bij Renault!Mickael schreef:Ohja ik heb een ruilbak van Renault. Kosten bij Renault 1100Euro, maar als je wat mensen kent kan je daar leuke korting op krijgen tot 30%.

-
- Contacteer:
Heb net ff opgezocht op m'n computer de bak kost 1000 euro excl. btw . Moet ik alleen nog ff kijken wat voor korting er af gaat ?
Het scheelt wel als je bij Renault werkt .
Het scheelt wel als je bij Renault werkt .

-
Bij holtrop hebben ze volgens mij nog een megane bak liggen, kost dacht ik 350 Euro (2e hands).
Kijk dat valt dan nog wel mee 350 euro voor een megane bak dacht ik zo
Altijd voor de megane 16v bak gaan, eentje van 96-97. Die zijn qua sterkte zelfde als de williams; JC5 maar is qua verhouding gunstiger. Baksteun voor de williams is zelfde voor de megane is ie iets anders. Je moet het rubber van de megane overzetten.
Ik kan je vertellen dat ie ze vrijwel NIET heeftmartin rs schreef:minder jah er komen wel regelmatig binnen ik kan wel voor je kijken zo nu en dan maar je kan ook vragen of ze je bellen als ze er een hebben

Ga er maar van uit dat je die bak van een megane niet 1,2,3 vind (zelfs revisie bedrijven kunnen ze vrijwel niet leveren). Een clio is zeker een goede oplossing, en ook zeker goedkoper !martin rs schreef:ja sommige dingen zijn altijd heel snel weg. eergister stond er een mooie 21 turbo op trailer die moest ook uit mekaar. als je mazzel hebt de volgende keer een megane wie weet.
-
- Contacteer:
Ik ging vandaag naar de bak van mijn Clio kijken , die begon 3 weken geleden rare geluiden te maken en bleef soms hangen inn z'n 5.Hij is toen door de ANWB afgevoerd . (ben een poosje ziek geweest vandaar dat het ff duurde voordat ik tijd had om te kijken) .
Auto dus op de brug gezet , ik haal het linker wiel er af om beter bij het dekseltje te komen en toen ...... DAMN ! zit er een gat onder in de bak onder het differentieel gedeelte en er lopen scheuren naar boven , dus Versnellingsbak overleden !
Ik ga nu maar kijken voor een Williams bak , die zouden wat sterker moeten zijn . Heb nu al 2 bakken kapot gehad in 30.000 km . De volgende moet toch ff iets langer meegaan .
Als iemand er een weet te liggen , laat het dan ff weten . Anders moet ik er maar een gaan bestellen .
Dit wou ik ff kwijt
Marcel
Auto dus op de brug gezet , ik haal het linker wiel er af om beter bij het dekseltje te komen en toen ...... DAMN ! zit er een gat onder in de bak onder het differentieel gedeelte en er lopen scheuren naar boven , dus Versnellingsbak overleden !

Ik ga nu maar kijken voor een Williams bak , die zouden wat sterker moeten zijn . Heb nu al 2 bakken kapot gehad in 30.000 km . De volgende moet toch ff iets langer meegaan .
Als iemand er een weet te liggen , laat het dan ff weten . Anders moet ik er maar een gaan bestellen .
Dit wou ik ff kwijt
Marcel
-
- Contacteer:
Ik zal wel ff mailen , heb het ook ff opde onderdelenlijn gezet ,je weet maar nooit .