Ha Renaultpeoples,
Ik rij gisteren met 110 door een flauwe bocht naar rechts en ervaar complete elektronica uitval met een directe herstart.
meters uit, stuurbekrachtiging weg, lichten uit, alles weg, maar direct daarna pakt alles weer op, alsof de auto uitgezet wordt en direct daarna weer aan.
5 seconden later gebeurde het opnieuw. Of daarbij de motor stopte met draaien durf ik niet te zeggen.
Auto aan de kant gezet maar niets raars gezien, geeft ook geen lampjes op het dashboard.
Vervolgens doorgereden naar bestemming zonder problemen (=/- 50km).
Op de terugweg één moment gehad dat ik de koplampen zag uitvallen voor 1 seconde maar ook die gingen direct weer aan.
Iemand hier ervaring mee en of ideeen waar ik eens naar zou moeten kijken? Auto heeft geen startproblemen
Clio 3 RS van 2006
Alvast dank voor het meedenken.
Complete uitval Elektronica
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoe was het wegdek? Nat/Droog?
Regende het?
Mijn eerste gedachte zou een (half) losse stekker zijn.
Accupolen goed vast?
Of iets onder invloed van water/vocht.
Heb je een mogelijkheid van het uitlezen van de auto? Misschien dat de storing is opgeslagen.
Regende het?
Mijn eerste gedachte zou een (half) losse stekker zijn.
Accupolen goed vast?
Of iets onder invloed van water/vocht.
Heb je een mogelijkheid van het uitlezen van de auto? Misschien dat de storing is opgeslagen.
Project: GTT Blue Sport
Wegdek was inderdaad nat, zal vanmiddag nog eens goed naar de stekkers kijken, accupolen is het eerste waar ik naar gekeken had. Voor zover ik stekkers kon zien niets geks gezien. Morgen kan de auto bij de garage terecht hopelijk zien ze daar iets want echt rustig rijdt het niet.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
klopt, ik had dit een keer in de 19 met slecht contact op de accupolen
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Auto is vandaag bij de garage geweest en die hebben de auto uitgelezen, bekeken en er mee gereden, helaas niks kunnen vinden .
Hopelijk is het een Frans kwaaltje en lost het zichzelf ook weer op.
Bedankt voor het meedenken allen.
Hopelijk is het een Frans kwaaltje en lost het zichzelf ook weer op.
Bedankt voor het meedenken allen.
Opnieuw de auto bij de garage gebracht, vriendin had onderweg nu 8 keer vlak na elkaar een moment van uitval van deels of hele electronica. Soms is het alleen de radio of de tellerbak die wegvalt, soms stuurbekrachtiging en meldingen van een niet werken ESP.
Garage heeft er opnieuw mee gereden maar natuurlijk komt het op die momenten natuurlijk niet voor...
Ze hebben het elektrische schema van de auto erbij gehaald en denken nu dat het een weerstand is van een van de relais. Over 14 dagen mag ik de auto weer brengen en gaan ze dat onderzoeken, schijnt een klusje te zijn...
Garage heeft er opnieuw mee gereden maar natuurlijk komt het op die momenten natuurlijk niet voor...
Ze hebben het elektrische schema van de auto erbij gehaald en denken nu dat het een weerstand is van een van de relais. Over 14 dagen mag ik de auto weer brengen en gaan ze dat onderzoeken, schijnt een klusje te zijn...
Dat is wel fijn! Fransen nemen het anders nooit zo nauwkeurigNicoK schreef:Mijn Clio doet dit ook af en toe. Nat weer, ruitenwisser op interval ergens in de eerste 7 minuten....je kunt echt letterlijk de klok erop gelijk zetten.
Mrtn = Maarten
Mijn ding heeft een kaart idd en dus een startknop, starten doet ze altijd, klik en vroem...Mrtn schreef:@JPO, niet iets met contact(slot)? Hebben die dingen een kaart?
Kaart kan ik gewoon in mijn zak houden. Heb van de week een paar flinke tikken gegeven op het deel waar de startknop zit maar dat deed niks.
Nee er is tot dus ver nog geen touw aan vast te knopen... mijn vriendin heeft het idee dat het veel voorkomt bij 110 km/u maar ik geloof niet dat dat er mee te maken heeft als dat gewoon een snelheid is die ze veel rijdt van werk naar huis en andersom.Mrtn schreef:Dat is wel fijn! Fransen nemen het anders nooit zo nauwkeurigNicoK schreef:Mijn Clio doet dit ook af en toe. Nat weer, ruitenwisser op interval ergens in de eerste 7 minuten....je kunt echt letterlijk de klok erop gelijk zetten.
Het houd niet op... niet vanzelf...
Nog steeds niks gevonden, auto is nagekeken, relais op roest en bekabeling maar dat was allemaal netjes.
Nu een afspraak gemaakt dat ze de auto 2 dagen (mogelijk 3) bij de garage houden en er opnieuw mee gaan rijden.
Zelf ook meermaals ervaren dat de elektronica uitvalt, eens in een bocht was de stuurbekrachtiging weg wat toch een flinke ruk aan t stuur was en bijna alle electronica tegelijk bij het wegrijden stoplicht, de meters vielen allen terug naar 0... motor blijft draaien dus dot gas en t starte ook weer op.
Veban gebeld maar die kennen dit probleem niet, clio 3 rs schijnt zelfs vrij betrouwbaar te zijn.
Ik wil dat t opgelost wordt!
Nog steeds niks gevonden, auto is nagekeken, relais op roest en bekabeling maar dat was allemaal netjes.
Nu een afspraak gemaakt dat ze de auto 2 dagen (mogelijk 3) bij de garage houden en er opnieuw mee gaan rijden.
Zelf ook meermaals ervaren dat de elektronica uitvalt, eens in een bocht was de stuurbekrachtiging weg wat toch een flinke ruk aan t stuur was en bijna alle electronica tegelijk bij het wegrijden stoplicht, de meters vielen allen terug naar 0... motor blijft draaien dus dot gas en t starte ook weer op.
Veban gebeld maar die kennen dit probleem niet, clio 3 rs schijnt zelfs vrij betrouwbaar te zijn.
Ik wil dat t opgelost wordt!