Remschijven achter Megane RS 3 2010

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Marco2184
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 jan 2015 18:43
Car: Megane RS 3 250

Goedemorgen allemaal...

Ik heb een paar vragen met betrekking tot mijn remschijven achter. Mijn remschijven voor daar kom ik wel uit gezien eerdere posts daarover. Verder heb ik een nieuw setje yellowstuff rondom besteld en overweeg ook mijn schijven achter gelijk te vervangen. Over de achterschijven kan ik wat minder zaken vinden (en heb nog geen contact gezocht met Renault).

Ik heb op mijn RS nu achter schijven zitten die in mijn beleving toch echt 280mm (diameter) zijn en nu nog een centimeter dik. Als ik op internet zoek kom ik voornamelijk uit schijven van 260mm die 8 mm dik zijn. Zie bijv. Remschijf VKBD 1026 SKF bij bijv.

Mijn vragen:
- Wat is dan de minimale dikte van deze 280mm schijf? Misschien zijn ze nog wel een tijdje goed...?
- Kan ik zomaar een iets kleinere schijf monteren?
- Heeft iemand misschien net als de remschijven voor de ordernummers van de juiste schijven achter met en zonder groeven?

Weten jullie hier meer van? Ik kijk uit naar jullie reacties.

Groet,

Marco
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat de online websites opgeven klopt simpelweg niet. Grote kans dat de achterschijvden voor een RS niet aftermarket leverbaar zijn. Zodoende kun je dus alleen bij Renault zelf terecht.

Wat de dikte mag zijn durf ik zo niet te zeggen maar normaal gezien is dit 2mm minder dan nieuw. Er van uitgaande dat ze nieuw 10mm zijn betekent dus dat 8mm inderdaad versleten is.
Marco2184
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 jan 2015 18:43
Car: Megane RS 3 250

Ik heb contact gehad met Renault... OEM 402023273R. Dit zijn de 11mm dikke schijven en 300mm diameter. Het gaat om het normale RS chasis en niet de cup versie. De schijfjes zijn besteld. Ik ben benieuwd!
Plaats reactie