Cabriodak lekt

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
lekkerebert
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36

Beste allen,

Het dak van onze cabrio lekt, bij extreme regenval, op de beide hoeken waar de handmatige vergrendeling zit (waar die handvaten voor de scharnieren, op de a-stijl zitten geschroefd met een torx-schroef).
Die torx-schroeven heb ik al vastgetrokken voorzover dat ging, maar t lek is daarmee niet verholpen.
Dak is overigens in 2012 vervangen, lekte daarna alleen bij zéér extreme regenval, en alleen aan de bestuurderskant. En nog zeer zelden ook, is maar 1x gebeurd en toen stond ie ook 4 dagen buiten in een tyfoon , in Z-Frankrijk. Toen we de dag erna gingen rijden liep het in mn schoot, maar mn vriendin bleef droog.
Nu lekt ie dus aan beide kanten, als ie stilstaat druppelt het water dan mooi op beide voorstoelen.

Is hier een quick-fix voor?
De auto staat doorgaans binnen, beschut tegen wind en regen, maar we willen komend jaar met m op vakantie in Frankrijk, en daar kan t spoken.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Heb ik ook met mijn cabrio bij harde regenval, zie je wel vaker bij oudere cabrio's. Kijk eens of de voorramen goed aansluiten op de rubbers van het dak. De ramen kun je als het goed is verstellen als je de deurbekleding eraf hebt
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

ik heb wel eens een aantal cabrio's gezien welke aan het rubber van de a-stijl , welke aansluit op het dak, een extra stukje rubber hadden zitten als een soort van extra opvang voor deze druppen.

In mijn cabrio heb ik deze ook niet zitten, maar mijn cabrio ziet al jaren geen daglicht meer (S)
Plaats reactie