Iemand die startonderbreking clio 2 ph2 kan verwijderen ?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
UnreaL_NL
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 nov 2008 12:58
Locatie: houten , utrecht , holland
Contacteer:

Hallo,

Al enige tijd start mijn clio niet meer omdat de startonderbreking er maar op blijft staan. Nu kan ik alles duur gaan vervangen via renault, maar omdat ik weinig waarde hecht aan de beveiliging van renault en er liever zelf een inbouw zoek ik iemand die hem kan verwijderen.

Ik ben al enige tijd op onderzoek en daar heb ik al gevonden dat het mogelijk zou moeten zijn. http://www.vag-info.com/Renault%20witho ... ulator.pdf is er iemand hier die er ervaring mee heeft en dit kan aangezien er (tijdelijk) gesoldeerd moet worden. Of weet iemand een adres waar ik dit kan laten doen. Ik heb al bij een paar bedrijven een aanvraag gedaan, maar helaas nog niemand die me kan helpen.

groeten stefan
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Wat heb je met de sleutel gedaan?

Heb je alle aansluitingen op de PCB al aangestipt met het soldeerapparaat? Net lang genoeg dat het even gaat vloeien. Heel klein en dun stiftje.
99% dat ie het dan direct weer doet. Deed die van mij ook weer!

Of heb je het al met 2 sleutels uitgeprobeerd en blijft t ledje knipperen? Dan kan de transponderring naast het slot stuk zijn. Die kun je voor elke willekeurige transponderring uit een Clio vervangen.

Dingen ertussen solderen werkt niet, de blokkering zit in je software van de ECU en die moet eruit geschreven worden. Geen idee of er iemand hier is die dat kan. Maar ik zou eerst nog even met de sleutel en de ring bezig gaan.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik sluit me aan bij bovenstaande dat je beter eerst kunt proberen het weer werkend te krijgen.

Je kunt overigens wel degelijk de startblokkering opheffen, bij een ouder type is dat makkelijker, bij deze heb je dan inderdaad een emulator nodig
UnreaL_NL
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 nov 2008 12:58
Locatie: houten , utrecht , holland
Contacteer:

Het probleem blijft met beide sleutels. De transponder-ring zou ik inderdaad nog wel even kunnen proberen maar ik denk zelf niet dat dat het probleem is.

Het probleem is er ook heel langzaam ingekomen... ergens rond maart heb ik de auto weggebracht voor apk en stuurhoeksensor die al een hele tijd problemen gaf, maar als je hem resette lang genoeg weg was voor de apk). Helaas kwam hij nu direct terug in storing. Vlak voordat we de bestelling erdoor zouden doen voor die sensor (speciaal uit frankrijk en kon niet terug) deed hij weer niet meer starten. 2 dagen lang geprobeerd hem weer te kunnen starten door accu eraf en resetten maar helaas. stond ook bij de renault garage trouwens waar een vriend van mij werkt

2 jaar geleden is het begonnen en daarna een keer of 5 dan stak ik de sleutel erin en gebeurde er niks(wel het lampje wat snel knipperde).
Als ik toen de accu los gooide en een kwartiertje wachtte startte hij na een paar keer proberen wel weer. Alleen dit doet hij nu helemaal niet meer. Iemand toevallig hier ook ervaring mee gehad ?

In die link solderen ze er een paar dingen op waardoor ze bij de software kunnen. Kan dit ook met de clip dan of heeft de dealer daar iets anders voor ?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als het er langzaam in komt zijn het vaak soldeer verbindingen, zou de tip van Nico echt ff opvolgen en kijken of het gewoon weer normaal werkend te krijgen is.
Eerst de makkelijke dingen proberen (solderen, ringetje vervangen), kost allemaal weinig moeite en geld.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Het klinkt hetzelfde als bij mij.

[img]https://c7.staticflickr.com/8/7212/27905970846_a805c9d0b1_c.jpg[/img]IMG-20160627-WA0026 by Nico Katsburg, on Flickr

En dit stond er bij mij in de UCH.

Sleutels solderen, en werkt dat niet kijk naar de transponderring werkt dat niet dan is het makkelijkste om die blokkering eruit te halen.
Het startrelais staat erin trouwens omdat die kortsluiten heel erg fijn hielp met starten. Dus dat 2x gedaan in de middle of nowhere. Gelukkig waren we met zijn tweeen.
Startmotor is ondertussen ook vervangen. :smile:
UnreaL_NL
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 nov 2008 12:58
Locatie: houten , utrecht , holland
Contacteer:

bij mij geeft hij helemaal geen problemen aan helaas....

Ik ben eens onder de motorkap gedoken op zoek naar "dingen". Opzich ziet alles er netjes uit en lijkt het geen vocht o.i.d. Nu ben ik wel een rare kabel tegen gekomen. Heeft iemand enig idee waar deze voor zou kunnen zijn. zit op de ecu op de 9e plek vanaf linksboven en de 11e van rechtsboven (beiden buitenste rij) .
[img]https://myalbum.com/photo/E47k7RzibTJc/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/hJ30tgRVILSU/360.jpg[/img]

en deze kabel loopt naar het gedeelte met de relais
[img]https://myalbum.com/photo/KV8J2yPPe8Fa/360.jpg[/img]

Nu ik overal aan heb zitten prutsen doet de auto de auto iets meer. Ik heb namelijk 3 seconden waarin hij de motor omgooit. Het lampje is gestopt met knipperen dus de startonderbreker zou eraf moeten zijn. Wacht ik langer dan 3 seconden doet hij wel niks meer. Dus gelijk omdraaien laat de motor 3 seconden lang proberen te starten. wacht ik 1-2 seconden heb ik nog maar 1 seconden dat hij het probeert.

Iemand een idee ?

groeten stefan
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Heb je de sleutel al gesoldeerd?
UnreaL_NL
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 nov 2008 12:58
Locatie: houten , utrecht , holland
Contacteer:

nee ik ga ze het weekend even doen bij mijn ouders. daar de buurman doet allemaal fijne electronica solderen en heeft een goed station staan. De enige die ik hier terug kan vinden is op gas en te lomp. Zal na het weekend wel even de uitkomst laten weten

Ook ligt daar mijn clipcloon dus zal ik die er ook eens aan hangen. kijken of ik daar nog iets wijzer van ga worden
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

UnreaL_NL schreef:nee ik ga ze het weekend even doen bij mijn ouders. daar de buurman doet allemaal fijne electronica solderen en heeft een goed station staan. De enige die ik hier terug kan vinden is op gas en te lomp. Zal na het weekend wel even de uitkomst laten weten

Ook ligt daar mijn clipcloon dus zal ik die er ook eens aan hangen. kijken of ik daar nog iets wijzer van ga worden
Kijk eens aan goed geregeld! Succes (Y)
UnreaL_NL
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 nov 2008 12:58
Locatie: houten , utrecht , holland
Contacteer:

De sleutels solderen heeft niet gewerkt. Na het solderen deze erin gestoken en hij starte helaas nog steeds niet.

Maar met de clip daartegenin wel :grin: Ik heb alle storing die ik maar kon vinden gewist en dit heeft ervoor gezorgd dat hij nu weer start. Er was een storing genaamd transpondering niet aangesloten o.i.d. dit is denk ik geweest omdat ik hem los heb gehad. Evenals de airbag en sleutelschakelaar ( heb heel het interieur er een keer uit gehad en geisoleerd)

Ik hoop dat hij het nu voorlopig blijft doen en ik heb daar goede hoop in.

De draden schijnen trouwens voor de krukassensor te zijn. deze plaatsen ze als hij startproblemen daardoor heeft.


In ieder geval bedankt voor alle hulp.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Resultaat telt. Fijn dat ie weer werkt. (tu)
Plaats reactie