Harco stelt zich voor - Mégane RS II

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Harco_de_Man
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 19:29
Car: Mégane RS

Hallo allemaal!

Bij dezen zal ik mij ook eens voorstellen.
Naam is Harco de Man, op moment 27 jaar jong en woonachtig in 's-Gravendeel samen met mn vriendin.
Sinds kort zijn wij de trotse eigenaren van een Mégane RS II, wat een beest van een bak....
Na vele jaren rond te hebben gereden met een Peugeot 206 RC uit 2005 vonden we het toch tijd voor een wat meer 'volwassener' type auto. Was overigens wel een tof gooi en smijt wagentje.
Ook ben ik nog trotse eigenaar van een Peugeot 205 GTi Miami Bleu, met nu een 2.0 16v 167pk uit een 306 GTi, gekocht als aller eerste autotje, 4 jaar later door omstandigheden weg moeten doen maar nooit uit het oog geraakt, nog eens 4 jaar later weer terug gekocht :X (In de eerste jaren ook nog eens 2x een 205 GTi Griffe erbij gehad... beetje peugeot liefhebber)

Terug naar de Renault ;-)
Wat een heerlijke bak om mee te touren! We zaten al een beetje te dubben een tijdje of we de RC zouden oprijden of toch wat anders zouden willen... mja wat dan??
Je wilt toch wat groters (nee niet ter voorbereiding op eventuele uitbreiding van gezin... ;-) ) en het liefst toch ook met een beetje pit, vermogen is toch een luxe.
Het moest toch wel iets van die gekke fransozen zijn want de rest vinden we maar niks. Na wat zoekwerk en informatie opdoen keuze laten vallen op een RS phase 2, die vinden we toch het mooist.

Begin Juli dan toch maar eens op internet kijken, de huidige Mégane zagen we al staan maar stond toch wat te ver weg om 'eventjes' te bekijken. We waren tenslotte nog aan het oriënteren.
Toevallig kwamen we een RS tegen die in de buurt stond, wel een phase 1 maar OK, konden we toch even bekijken of het wat was.

Aangekomen en qua model erg mooi, goede wegligging ook. Alleen de auto zelf beviel ons niet echt.
Paar weekjes over heen laten gaan niet zo goed wetende wat te doen, toch telkens die zwarte bak weer voorbij zien komen op internet.... knoop maar doorgehakt we gaan kijken!
Aangekomen en zo'n beetje een half uur de wagen eens goed bekeken van binnen/buiten en eigenlijk wisten we het al, we gaan met deze wagen terug.
Na de proefrit natuurlijk helemaal om en na terugkomst de deal besloten. 2 dagen later ermee op vakantie richting Italie (Z)

Wilde plannen heb ik niet met de wagen, gewoon zo netjes mogelijk houden vooral en van genieten. Het is tenslotte de daily driver voor de vriendin :X
Goddank mag ik er ook nog mee rijden in het weekend en als we op stap gaan :)

En nu zitten we op het RT forum, beetje rondneuzen en kennis opdoen en zien wat andere zoals bezighoud!


En natuurlijk nog wat foto's:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto540-KA8DYVVP.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto360-W8WUT3UY.jpg[/img]
Gepoetst!

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto540-MZSZU8JF.jpg[/img]
Nog meer gepoetst..

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto540-C38TJDEZ.jpg[/img]


En voor de liefhebbers toch ook maar even het GTi'tje
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto540-DCRPWPHJ.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Welkom Harco. ..
Mooie RS.....naar ook de Peugeot mag er wezen.
Als ze die versnellings bakken nou eens wat degelijker hadden gemaakt...had ik waarschijnlijk nooit Renault gerenden.
andewegdamion
Berichten: 32
Lid geworden op: di 14 mei 2013 18:36
Car: Megane gt 180
Contacteer:

Mooie wagen! En je woont in de buurt( woon in strijen) Heb em volgens mij al een keer zien staan!
Rob v/d Wetering
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Welkom en een hele mooie wagen :grin:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Welkom! Dikke RS!

Heb zelf ook wat 205 GTI'tjes gereden, erg coole bakkies! Helemaal als Griffe of in Miami Blue. (L)

Gaaf dat je je eerste weer terug hebt kunnen kopen. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooie bak zeg!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Heel mooi fase 2 cup uitvoering zo te zien aan de velgen.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Supermooie en dik ogende Phase II, heerlijk die rode remklauwen in die antraciete velgen!! Nu zaak, dat je van die stoepranden afblijft :p .

Geniet van deze mooie verschijning!! :worship:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Welkom! Leuk voorstel verhaal, en mooie/nette Megane RS! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Harco_de_Man
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 19:29
Car: Mégane RS

Dank voor het warme welkom (Y) ;-)
We zijn er echt onwijs content mee met de auto.. toch wel even een andere klasse vergeleken met een 206 RC.

Zover ik weet is het inderdaad een Cup uitvoering, durf het niet te bevestigen met de kennis die ik nu heb. Wel eventjes op de brug gehad en aan de hoeveelheid stangen,verstevigingen en reactiestangen te zien zag het er niet uit als je 'normale' sport onderstel. :X

We gaan vooral genieten van de wagen en wellicht in de toekomst nog eens hier en daar een upgrade uitvoeren wellicht :)
Ik denk dan bijvoorbeeld aan het chippen/afstellen van de auto om net nog even wat meer potentie eruit te halen.
Time will tell!

Voor de winter periode maar eens op zoek gaan naar een leuk 2e setje en daar winterbanden omheen leggen.
Ik denk dat het iets van 17" gaat worden, wellicht de Clio RS III spaak velgen.

Ben in de Hoeksche Waard al aardig wat RS'sjes tegenkomen moet ik zeggen.
Vanochtend weer 1 bij de kiltunnel, ik zat in een gehuurde Polo en zat net achter me toen we de poortjes door gingen. (Kenteken 26-xx-xx?)
Wellicht een bekende van hier? (kon even geen gespot topic vinden)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Das "de onbekende renault" hier op de site
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gave RS hoor.
Clio III RS wielen voor winterbanden staan prima, had ze in het zilver op mijn ex-R26:
http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... G_1885.jpg

Veel plezier van deze mooie 5-deurs
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie