Clio 1.8 16V ---> R19 16V Spoorbreedte

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Peterploegmakers
Berichten: 66
Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37

Heren goedenavond ,

Er zal waarschijnlijk zat over gemeld zijn op dit forum , echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag bij mijn 16V racer de spoorbreedte aan de voorzijde uitbreiden d.m.v. R19 16V draagarmen.

Nu heb ik hier meerdere dingen over gelezen echter is het voor mij nog een grijs gebied wat ik hier direct voor nodig heb ?
Voldoen een setje R19 16v draagarmen , stabi-stang en R19 16V aandrijfassen of ga ik nu de verkeerde kant op?
Lees namelijk nog wat dat hier Clio Williams assen voor nodig zijn ? ( Hoop uiteraard dat de R19 assen ook voldoen , gezien het voordeel in de portomonnee :worship: )

En las het een en ander over een opvulring tussen As en Naaf zodat standaard assen gehanteerd kunnen worden ?

Vandaar verhaaltje bomen en bos.. :)
Wie kan me hier wat duidelijkheid over geven ?

Alvast bedankt !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

je wil dus naar williams breedte. daar gaan 1916v assen helaas niet werken. die zijn ongeveer 2cm te lang aan beide kanten. Een 1916v subframe is namelijk breder.

dus wat heb je nodig:

1916v/williams draagarmen
1916v/williams stabistang
williams assen

Dit geeft met 16v schokbrekers een extra graad aan camber, dat is in de meeste gevallen positief voor de wegligging.

p.s. een van de betere upgrades voor een 16v.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Idd draagarmen en stabistang, wel moet de stabistang dan iets afgeslepen worden geloof ik?

Ik heb het nog thuis liggen trouwens, draagarmen en stang.

De aandrijfassen heb je idd van een willie nodig of een ring tussen de astap en je homokineet om de ruimte op te vullen.
Spoorbreedte van een 19 is namelijk nog breder doordat het subframe anders is dan bij een 16v/williams

Edit: Lol, geert was me voor!
Peterploegmakers
Berichten: 66
Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37

Kijk hier kan ik wat mee , bedankt jongens !

Ik had al wat info van JP ingewonnen en deze melde me ook al dat die een fikse upgrade is voor de Clio.

@ Tutuur , wellicht kom ik nog even terug op je stabilisatorstang als je die wilt verkopen. ( voorkeur gaat uit naar nieuw. )
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Succes met een nieuwe vinden :p

en laat maar weten als je er om wil komen (Y)
Plaats reactie