Clio 1.5 dCi Initiale "RS"

Vertel hier alles over je project.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Ronald1916V schreef:
Bas schreef:Nou, zaterdag dat kitje even gemonteerd. Oude spul eruit slopen viel wel mee, nieuwe spul er in was wat lastiger ivm de overmaat van de nieuwe set. Met wat schuren is het gelukt en de Clio markeert eindelijk het territorium niet meer :-)
"Even" :p :D
Met dank aan Ronald, dat was ik "even" vergeten :P
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Auto nagelopen voor de APK, dacht dat ik wel redelijk kans maakte. Helaas afkeur, draagarmrubbers, gebroken ABS ring en een uitlaatrubber dat ik over het hoofd had gezien. Van het weekend maar even knutselen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gelukkig geen schokkende dingen toch :)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Nee, klopt :-)
Binnenkort ff voor de herkeuring

Edit: 30.09.2019 goedgekeurd.

Edit2: 15.06.2020 weer goedgekeurd, actiepunt lekkage bak (opnieuw :S )
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gebruikersavatar
Noah
Berichten: 4
Lid geworden op: do 21 feb 2019 6:39
Locatie: Overal en nergens

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum! Ik ben Noah, ofwel de zoon van Bas, in deze thread ook wel "junior" genoemd. :P
Ik heb sinds maart mijn rijbewijs en mag sinds juli alleen autorijden. Dit heeft pap wel gemerkt, want ik ben regelmatig weg met de Clio. :)
Heerlijk autootje om mee te rijden, tot nu toe verreweg de leukste auto waar ik in gereden heb.

Hij lekt helaas wel weer wat bakolie....
Ondertussen al even de stuurbediening weer aan de praat gemaakt en de mistlampen geel gemaakt voor een (naar mijn mening) stoerdere look.
De remmen voor waren ook helemaal verroest, dus samen met pap maar eventjes nieuwe remschijven en remblokken eronder gezet.
Deze auto heeft tot nu toe een wereld voor mij geopend qua autorijden, vrijheid en toch ook wel een beetje verantwoordelijkheid. :smile:


Afbeelding
Halverwege maar even een fotootje gemaakt ter vergelijking.


Foto's van een van mijn vele tripjes:
Afbeelding
Afbeelding

In een tijdsspan van 5-6 weken richting de 4000km gereden, en als het aan mij ligt komen daar nog vele kilometers bij (het liefst veel kilometers met de Clio uiteraard ;-)).
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Welkom Noah! :D
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Welkom op het forum.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Van 't weekend ff nieuwe gloeistiften en inzetstukken voor het RS-stuur besteld op ebay. Binnenkort maar eens monteren.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Blijft ook maar doorrijden he (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Noah
Berichten: 4
Lid geworden op: do 21 feb 2019 6:39
Locatie: Overal en nergens

Na lange tijd toch maar eventjes de gloeibougies vervangen, aangezien het al kouder begint te worden.
Afbeelding

Even bij Ronald langs geweest om ze eruit te draaien, 1, 3 en 4 (van links naar rechts) gingen er makkelijk uit, maar nummer 2 had wat aanmoediging nodig. Deze hadden we al gemeten voordat we de nieuwe gloeibougies besteld hadden, en deze was stuk. Uiteindelijk allemaal eruit gekregen, met of zonder aanmoediging. Nieuwe erin gedraaid, en eventjes getest. Auto gloeit nu een stuk sneller voor en start naar mijn idee ook ietsjes beter.
Ronald heeft me nog even een trucje laten zien om de gloeibougies te testen met de accu en een draadje, dit trucje bij alle 4 gedaan, bleken er al 2 stuk te zijn.

Afbeelding
Dit is gedaan bij deze kilometerstand, originele kilometerstand staat nu op 313.239 + 272.843 = 586.082km

Ondertussen al weer richting de 7000km erop zitten sinds 11 juli, en hij blijft lekker lopen. Daarnaast is het altijd starten, lopen en gaan. Hopen dat ie het nog even volhoud, ten minste tot de 600.000km. 8)
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Mooi dat het gelukt is! Hopen dat je de stand haalt
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Gebruikersavatar
Noah
Berichten: 4
Lid geworden op: do 21 feb 2019 6:39
Locatie: Overal en nergens

Maar weer eens een post maken, een kleine update:
Heb een paar weekenden terug een "ontpiller/ontpluizer" gebruikt op het alcantara gedeelte van de voorste stoelen, aangezien die wel flink gebruikerssporen lieten zien in de vorm van lange draadjes/"pills".

Hier het resultaat na 1/4e deel van de stoel:
Afbeelding
Rechterdeel van de rugsteun is gedaan, linkerdeel nog niet en de zitting ook nog niet.

Uiteindelijke resultaat:
Afbeelding
(Let niet op de scheuren/gaten in de bestuurdersstoel, moet hier nog een oplossing voor vinden.....)
Afbeelding

Zoals je kunt zien, behoorlijke verbetering! Helaas nog wel een beetje te zien, maar van buitenaf lijkt het hartstikke netjes ;)

Vanochtend tijdens het wegbrengen van het vuilnis kon ik het niet laten om even snel wat foto's te maken :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Clio1.5dCi
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 20:54

Hoi Noah,

Leuk om te zien dat “mijn” oude Clio nog steeds een ander veel plezier bezorgd.

Denk nog steeds terug aan een mooie tijd en rijplezier met deze auto. Wegligging was echt top, alleen het vermogen was wat aan de tamme kant. Wel lekker zuinig 😉

Zitten heel wat uurtjes onderhoud en aanpassingen in.
Gebruikersavatar
Noah
Berichten: 4
Lid geworden op: do 21 feb 2019 6:39
Locatie: Overal en nergens

Hoi,

Wat tof om van u een reactie te krijgen! Ik ben erg blij om te horen dat anderen ook goed genoten hebben van de strakke wegligging van dit kleine bakkie. Qua wegligging zou ik eigenlijk niks veranderen, maar qua vermogen mag hij inderdaad wel ietsjes meer pit hebben. Zuinig is ie zeker, rij rustig 1/20, en dat is snelweg+stad gebruik. Ik heb echt veel plezier in deze auto, en deze auto blijft de leukste auto waar ik in gereden heb.

Ondertussen is er al wel weer wat gebeurd met de auto, de wielnaaf bleek krom te zijn (en daarbij waarschijnlijk de uitlijning niet goed), want de rem linksvoor piept al een tijdje en we zijn in 6 maanden door het rubber van de voorband heen gegaan en het karkas kwam er aan de binnenkant uit....
Nieuwe voorbandjes, wielnaaf en wiellager besteld. Nieuwe bandjes liggen er al op, binnenkort gaat ie even naar de dealer voor de wielnaaf en wiellager.
Maaaaaar het belangrijkste, APK zit er weer een jaartje op ;).
Plaats reactie