Daarom ook binnen de RTC.chat gezet en niet in de openbare topics.
Zoals wellicht bekend gaat de Twingo II er hier uit voor waarschijnlijk een Clio IV Estate. Een TCe90 Dynamique (80% kans) of heel misschien nog een mooie GT. (al is die een 2,5k prijziger en duurder in wegenbelasting, etc.)
Echter het volgende: Ik heb twee auto's op het oog en zaterdag gaan we even een rondje Noord-Nederland doen om beide te bekijken.
Er is nog een derde optie, ik kan een nagelnieuwe Clio IV Estate kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag als de andere twee bij een officiële R-dealer.
De auto heeft nog geen kenteken en is nieuw gekocht bij een R-dealer ergens in een Oost-blokland. Ik vermoed Tjechië o.i.d.
De auto heeft in dat "Oost-blokland" standaard vijf jaar fabrieksgarantie, in Nederland maar twee.
Nu weet ik inmiddels dat Renault Nederland niet aan coulance doet bij een auto die niet uit Nederland geleverd is. En dat is ook logische natuurlijk.

Echter, hoe zit het met die vijf jaar fabrieksgarantie? Hoort dat bij die auto, en stel ik koop die auto, heb ik dan vijf jaar fabrieksgarantie? Of... Heb ik er gewoon twee.
Lastige vraag, waarvoor ik natuurlijk niet even bij R NL aan kan kloppen. Wellicht weet iemand het antwoord hier?
Het chassisnummer heb ik nog niet, anders had ik dat in het systeem door pa kunnen laten checken op wat er aan die auto hangt.
Overigens heb ik het niet zo op importauto's e.d., maar ach, als de kans zich voordoet voor weinig een splinternieuwe complete IV te kopen... Uiteraard wil ik het eerst goed op een rij hebben staan. Bij twijfel = niet doen uiteraard.