Nieuw hier met Megane RS (update RS 4 CUP)
Even voorstellen, ik ben Errol.
Na een paar jaar turboloos rondgereden te hebben in Celica T23 begon het turbogevoel weer op te komen.
Na wikken en wegen heb ik november j.l dus een Megane 2 RS (bj 2006) met net 46.000 km op de teller gekocht bij de Renault dealer.
De kleur is gris mahaka.
Heerlijk om de turbo weer te voelen en te horen.
Mijn vorige turbo auto was btw een Subaru GTT uit 2000 die getuned was op ruim 300 pk.
Dit was mogelijk gemaakt door oa een grotere turbo (TD05-16G) op te zetten. Verdere aanpassingen waren een andere downpipe, cat eruit, magnaflow uitlaat, nieuwe remap, Forge BOV.
Daarnaast ook de remmen aangepast dmv geperforeerde schijven.
De Sub was echt een fijn ralley auto, mede door de 4WD en sublieme wegligging
De RS is ge-Fastchipt in Goes en er is ander RVS volledig open demper onder gezet.
Verder is de auto ook nog extra verlaagd (25 mm) omdat ik de wegligging nog te comfortabel vond.
Volgend project is dat er nog echt een redelijke dakspoiler op de Megane moet komen, zonder dit heeft de RS naar mijn mening zo'n kale "dikke" achterwerk
Een groter dakspoiler geeft naast good looks ook een functionele downforce i.p.v. de R26 spoilertje die er nu op zit .
Eraf halen moet een aardige klus zijn omdat het geschroefd (!?) en gekit is. Een mooi klus voor de lente denk ik
Hier wat foto's van de RS / Subaru
RS 2
[img]https://myalbum.com/photo/t2VEbulRmqzT_vvyl22/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/mmrVCGBJDaod/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/YmMP68SsO3I4_Hn7uOZ/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/gK7I5xTJ085p/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/HQ4i1FUpwe6d/540.jpg[/img]
Subaru
[img]https://myalbum.com/photo/XIkPVfsshg8j/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/jlHD4oQ4uSWc/360.jpg[/img]
Na een paar jaar turboloos rondgereden te hebben in Celica T23 begon het turbogevoel weer op te komen.
Na wikken en wegen heb ik november j.l dus een Megane 2 RS (bj 2006) met net 46.000 km op de teller gekocht bij de Renault dealer.
De kleur is gris mahaka.
Heerlijk om de turbo weer te voelen en te horen.
Mijn vorige turbo auto was btw een Subaru GTT uit 2000 die getuned was op ruim 300 pk.
Dit was mogelijk gemaakt door oa een grotere turbo (TD05-16G) op te zetten. Verdere aanpassingen waren een andere downpipe, cat eruit, magnaflow uitlaat, nieuwe remap, Forge BOV.
Daarnaast ook de remmen aangepast dmv geperforeerde schijven.
De Sub was echt een fijn ralley auto, mede door de 4WD en sublieme wegligging
De RS is ge-Fastchipt in Goes en er is ander RVS volledig open demper onder gezet.
Verder is de auto ook nog extra verlaagd (25 mm) omdat ik de wegligging nog te comfortabel vond.
Volgend project is dat er nog echt een redelijke dakspoiler op de Megane moet komen, zonder dit heeft de RS naar mijn mening zo'n kale "dikke" achterwerk
Een groter dakspoiler geeft naast good looks ook een functionele downforce i.p.v. de R26 spoilertje die er nu op zit .
Eraf halen moet een aardige klus zijn omdat het geschroefd (!?) en gekit is. Een mooi klus voor de lente denk ik
Hier wat foto's van de RS / Subaru
RS 2
[img]https://myalbum.com/photo/t2VEbulRmqzT_vvyl22/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/mmrVCGBJDaod/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/YmMP68SsO3I4_Hn7uOZ/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/gK7I5xTJ085p/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/HQ4i1FUpwe6d/540.jpg[/img]
Subaru
[img]https://myalbum.com/photo/XIkPVfsshg8j/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/jlHD4oQ4uSWc/360.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door flynn op wo 6 jan 2021 17:54, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom.
MOD
Ik heb je foto's gefixt. Moet eindigen op .jpgThanx Patrick, was al met de tablet aan het modderen met 'Mijn Album"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Welkom bij de Renault Tuning Club. Veel plezier met je prachtige Mégane.
Dikke RS zeg! Welkom!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Welkom
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Welkon op de site Flynn
Mooie kleur voor een RS...
Toerenteller in t geel net zo als zijn nieuwere rs broertjes.
Leuk...
Mooie kleur voor een RS...
Toerenteller in t geel net zo als zijn nieuwere rs broertjes.
Leuk...
Vond de gele toerenteller direct al top en aangezien de RS 2 interieur niet echt spannend te noemen was heb ik die als 1e onderhanden genomen.
Ben er erg tevreden over deze aanpassingen en ze hebben allemaal originele renault RS looks.
De rode markerings stuk op de stuur heb ik weggehaald. Er waren nl wat draadjes kapot en dan maar alles eraf ipv gerafeld stukjes op de stuur.
In de UK heb ik gezien dat ze de sturen laten re-trimmen en zijn nog mooier dan het origineel. Alles 100% leer en alle kleur schakering is mogelijk.
Helaas heb ik in NL nog geen leerbedrijf gezien die dat voor ongeveer €160,= doet inclusief ophalen en brengen .
Zou nog graag RS recaro's in willen zetten, maar €1850 op Marktplaats is me iets te gortig. Vind nl de RS stoelen te comfortabel en iets te hoog.
Vorige auto's hadden allemaal recaroachtige autostoelen en zaten een stuk lager.
Misschien gewenning, maar mochten de Recaro's een keer iets voordeliger voorbij komen dan zou ik ze wel willen swappen
Hopelijk zijn er op RTC genoeg leden te vinden die veel met hun Renault technisch en creatief bezig zijn en wel zoveel mogelijk het originele in hun auto blijven behouden.
Op de Subaruclub was dat ook geweldig en iedereen die elkaar belangeloos hielp.
Maar zo te lezen zit dit wel goed hier
Hopelijk tot gauw op een meeting !
Ben er erg tevreden over deze aanpassingen en ze hebben allemaal originele renault RS looks.
De rode markerings stuk op de stuur heb ik weggehaald. Er waren nl wat draadjes kapot en dan maar alles eraf ipv gerafeld stukjes op de stuur.
In de UK heb ik gezien dat ze de sturen laten re-trimmen en zijn nog mooier dan het origineel. Alles 100% leer en alle kleur schakering is mogelijk.
Helaas heb ik in NL nog geen leerbedrijf gezien die dat voor ongeveer €160,= doet inclusief ophalen en brengen .
Zou nog graag RS recaro's in willen zetten, maar €1850 op Marktplaats is me iets te gortig. Vind nl de RS stoelen te comfortabel en iets te hoog.
Vorige auto's hadden allemaal recaroachtige autostoelen en zaten een stuk lager.
Misschien gewenning, maar mochten de Recaro's een keer iets voordeliger voorbij komen dan zou ik ze wel willen swappen
Hopelijk zijn er op RTC genoeg leden te vinden die veel met hun Renault technisch en creatief bezig zijn en wel zoveel mogelijk het originele in hun auto blijven behouden.
Op de Subaruclub was dat ook geweldig en iedereen die elkaar belangeloos hielp.
Maar zo te lezen zit dit wel goed hier
Hopelijk tot gauw op een meeting !
Laatst gewijzigd door flynn op za 25 jan 2014 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Errol, welkom hier.
Als jij op SCN[en misschien ook op E-M?] gezeten hebt dan zullen wij elkaar misschien wel kennen, ik heb namelijk ook bijna 13 jaar Impreza gereden en zat op beide fora onder de naam Rooieplus, maar werd daar al meest Opa genoemd.
Ik rij tegenwoordig ook in een RS, maar dan een Clio RS Cup, dus turboloos.
Ik vind de wegligging van een standaard Impreza een beetje tegenvallen, ze zijn erg onderstuurd en gaan heel makkelijk rechtdoor in een te snel genomen bocht en ook is 't onderstel wat te soft, vind ik dan.
Nadat ik allerlei soorten aanpassingen had gedaan[o.a. ander onderstel, DCCD + achtersper en diverse stangetjes en zo] en de uitlijning flink aan had laten passen deed dat ding pas een beetje wat ik wilde en heb ik er een aantal keer een 2:04 min. op CPZ mee kunnen rijden.
Hoe anders is dat met RS Cup, daar hoef je niets meer aan te doen en dat ding gaat gewoon zoals ie uit de fabriek komt rollen al als op rails door de bocht.
Het vermogen en vooral 't koppel is wel een ander verhaal, ik ben wat dat betreft natuurlijk terug gegaan van 330 pk en 450 Nm naar 200 pk en 215 Nm en dan haalt de Clio dat vermogen ook pas boven de 5500 toeren, terwijl de Subaru al af ging vanaf 3000 toeren.
Voordeel is wel dat dit een heel stuk veiliger is voor je rijbewijs, want met de Impreza ging je zo snel en makkelijk te hard dat je eigenlijk bijna altijd wel te hard reed.
Mooie auto trouwens de Megane die je nu hebt, veel plezier ermee!
Als jij op SCN[en misschien ook op E-M?] gezeten hebt dan zullen wij elkaar misschien wel kennen, ik heb namelijk ook bijna 13 jaar Impreza gereden en zat op beide fora onder de naam Rooieplus, maar werd daar al meest Opa genoemd.
Ik rij tegenwoordig ook in een RS, maar dan een Clio RS Cup, dus turboloos.
Ik vind de wegligging van een standaard Impreza een beetje tegenvallen, ze zijn erg onderstuurd en gaan heel makkelijk rechtdoor in een te snel genomen bocht en ook is 't onderstel wat te soft, vind ik dan.
Nadat ik allerlei soorten aanpassingen had gedaan[o.a. ander onderstel, DCCD + achtersper en diverse stangetjes en zo] en de uitlijning flink aan had laten passen deed dat ding pas een beetje wat ik wilde en heb ik er een aantal keer een 2:04 min. op CPZ mee kunnen rijden.
Hoe anders is dat met RS Cup, daar hoef je niets meer aan te doen en dat ding gaat gewoon zoals ie uit de fabriek komt rollen al als op rails door de bocht.
Het vermogen en vooral 't koppel is wel een ander verhaal, ik ben wat dat betreft natuurlijk terug gegaan van 330 pk en 450 Nm naar 200 pk en 215 Nm en dan haalt de Clio dat vermogen ook pas boven de 5500 toeren, terwijl de Subaru al af ging vanaf 3000 toeren.
Voordeel is wel dat dit een heel stuk veiliger is voor je rijbewijs, want met de Impreza ging je zo snel en makkelijk te hard dat je eigenlijk bijna altijd wel te hard reed.
Mooie auto trouwens de Megane die je nu hebt, veel plezier ermee!
Opa schreef:Hoi Errol, welkom hier.
Als jij op SCN[en misschien ook op E-M?] gezeten hebt dan zullen wij elkaar misschien wel kennen, ik heb namelijk ook bijna 13 jaar Impreza gereden en zat op beide fora onder de naam Rooieplus, maar werd daar al meest Opa genoemd.
Tuurlijk ken ik je, je hebt daar genoeg gepost. . Jij ook welkom, haha .
De Sub (GTT) heb ik altijd met veel rijdersfun gereden.
Toevallig dat je ook op een Renault bent uitgekomen (of niet ). Had nog wat andere op het oog, maar vond deze wel top.
Heb wel weer kriebels deze ook op te waarderen en de wegligging verder te verbeteren. Jij ook nog wensen met de Clio?
Heb trouwens laatst met een kennis zijn speciale matgrijze Clio editie 'Anges et Demons' (Angels and Demons) gereden. Very impressive om in te rijden .
[img]http://farm7.staticflickr.com/6167/6205 ... 2636_z.jpg[/img]
[img]http://i1.ytimg.com/vi/dORpeUUZIGE/maxresdefault.jpg[/img]
Dat was ook een reden om een keer bij Renault te kijken voor mij.
Leuk je weer hier te zien en keep in touch 'Opa'
Na 5 jaar RS2 en RS3 250 gereden te hebben nu de derde opvolger Megane RS >>> RS3 265 (Blanc Nacre = parelmoer wit) bj 2015.
Rijdt ook weer top
[img]https://myalbum.com/photo/fCfKiizmYvIb/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/ZdzWAaSSGQI3/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/ZdzWAaSSGQI3/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/CnZkMJXHbKmz/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/ZRp31jfNS7vX/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/5iTdXzKKVLka/540.jpg[/img]
Rijdt ook weer top
[img]https://myalbum.com/photo/fCfKiizmYvIb/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/ZdzWAaSSGQI3/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/ZdzWAaSSGQI3/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/CnZkMJXHbKmz/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/ZRp31jfNS7vX/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/5iTdXzKKVLka/540.jpg[/img]
En nog wat pica's mijn vorige RS 3 250 (Bj 2011):
[img]https://myalbum.com/photo/qImLYFJJcSr4/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/IRHv74aA1BkS/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/eMLdAJmpvDC6/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/uYHkeeqVrY6b/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/qImLYFJJcSr4/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/IRHv74aA1BkS/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/eMLdAJmpvDC6/540.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/uYHkeeqVrY6b/360.jpg[/img]
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Weer een gave opvolger en een logische stap, lijkt me!! Dik dik dik!
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
gave opvolger! veel plezier er weer mee
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Gave opvolger. Bewust voor non cup gegaan?
Thanx Rik, rijdt minstens zo lekker als de vorige RS waar ik ook veel fun mee heb gehad.Rik Hamberg schreef:Weer een gave opvolger en een logische stap, lijkt me!! Dik dik dik!
Bedankt Lars, gaan we zeker plezier mee hebbenlarsdijkstra schreef:gave opvolger! veel plezier er weer mee
Thanx !Patrick RS schreef:Gave opvolger. Bewust voor non cup gegaan?
Heb een week van te voren in een zelfde bj 2015 CUP RS gereden en vond de sper zkr oké, maar verder iets te hard voor mij qua onderstel afstelling.
En ondanks lage kilometerstand te veel gebruikerssporen.
Huidige RS was bij VKV door een ringetje te halen. Super goed onderhouden, binnen en buiten, kon er niets op aanmerken.
Echt als nieuw.
Ondertussen H&R verlaagd en andere uitlaat (zonder tussen demper) onder, net als vorige RS3. Blijft verslavend dat geluid
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Verlaagd!!
Foto's graag
Foto's graag
Rik Hamberg schreef:Verlaagd!!
Foto's graag
Haha, die stonden boven al, maar hier de verschillen:
Ervoor:
[img]https://myalbum.com/photo/3mVgMhI0jGQj/540.jpg[/img]
Erna:
[img]https://myalbum.com/photo/ZRp31jfNS7vX/540.jpg[/img]
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 10 jun 2014 12:26
- Car: Megane II RS
Gisteren mogen bewonderen,zeer gave RS
If rally is a crime,then this car is made for criminals
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ziet er zeker goed uit! Die verlaging was zeker nodig
Hoi Danny (uit Drenthe). Thanx, leek jullie gesproken te hebben en hopelijk ook tevreden over je mappingDan_The_Desmo schreef:Gisteren mogen bewonderen,zeer gave RS
Jammer dat ik niet van iedereen een fotosessie heb gemaakt, soms sta je leuk te kletsen en vergeet je het. Volgende x beter
Klopt Rik, dat heb ik bij alle R-en direct gedaan. Ze staan mij net iets te hoog op hun RS pootjesRik Hamberg schreef:Ziet er zeker goed uit! Die verlaging was zeker nodig
Net als de uitlaat, die moet er ook direct aan geloven, vooral de 265 heeft een dikkere pijp. Aangepast knalt het meer en zwaarder geluid.
Weer een 4e update van mijn volgende RS.
Vorige witte RS 3 was zeker nog meer dan goed en weinig kilometers (iets van 38.000 km), maar dit kwam zogezegd op mijn pad en wou alleen een RS 4 in liquid yellow die ook handgeschakeld is.
Deze stond bij de Renaultdealer met nog geen 9.000 km en als CUP versie met alcantara stoelen
Een proefrit en ik (ook mijn vriendin) was eigenlijk meteen verkocht.
Besturing op 4 wielen is super en nu voor het eerst ook een sper voor mij, top !
Cup versie is goed geveerd, strak qua wegligging en vullingen blijven in je mond
Op dit moment heb ik de tussendemper eruit gehaald en zijn chroom delen zwart gemaakt. De badges zijn in gunsmoke ipv zwart en zit er een rode bies voorop.
Tunen staat nog op mijn lijst, maar even nog wachten i.v.m. garantie.
Hier aantal foto's van de RS:
Vorige witte RS 3 was zeker nog meer dan goed en weinig kilometers (iets van 38.000 km), maar dit kwam zogezegd op mijn pad en wou alleen een RS 4 in liquid yellow die ook handgeschakeld is.
Deze stond bij de Renaultdealer met nog geen 9.000 km en als CUP versie met alcantara stoelen
Een proefrit en ik (ook mijn vriendin) was eigenlijk meteen verkocht.
Besturing op 4 wielen is super en nu voor het eerst ook een sper voor mij, top !
Cup versie is goed geveerd, strak qua wegligging en vullingen blijven in je mond
Op dit moment heb ik de tussendemper eruit gehaald en zijn chroom delen zwart gemaakt. De badges zijn in gunsmoke ipv zwart en zit er een rode bies voorop.
Tunen staat nog op mijn lijst, maar even nog wachten i.v.m. garantie.
Hier aantal foto's van de RS:
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Heerlijke RS!!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
gefeliciteerd, mooie wagen en veel plezier ermee.
Dat tunen wel middels de 2 alom bekende specialisten mag ik hopen.
Dat tunen wel middels de 2 alom bekende specialisten mag ik hopen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Thanx voor jullie reply's , hoop dat ik er fijne en veilige kilometers in mag maken met af en toe weer een RTC meeting / toertocht in 2021 .
Tunen altijd bij de bekende jongens, alleen even goed nadenken wat wijsheid is ivm garantie (ook omdat het nieuwe motoren zijn en je nooit weet of er nog "kinderziektes" uit gaan komen in je garantieperiode).
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik wist al ff dat je er mee bezig was. Erg tof dat je er voor gegaan bent! Hele mooie RS! Van harte en veel veilige km'ers ermee
Thanx Patrick, hoop ik ookPatrick RS schreef: ↑za 16 jan 2021 12:16 Ik wist al ff dat je er mee bezig was. Erg tof dat je er voor gegaan bent! Hele mooie RS! Van harte en veel veilige km'ers ermee