HELP! Hoeveel schade aan Clio? !PLEH

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Wie kan me helpen?
Iemand heeft tegen de stilstaande auto van mijn vriendin gereden en we hebben meerdere getuigen en staan sterk.

De veroorzaken heeft voorgesteld om te schikken zonder bijkomst van een verzekeringsmaatschappij.
Hij denkt hierbij aan het aanleveren van nette gebruikte onderdelen + de onderdelen laten monteren + een bedrag voor de ellende.

Maar we willen niet alleen de veroorzaker er "beter" van laten worden en er zelf op toeleggen want we kunnen er natuurlijk verzekeringswerk van maken en ZELF gebruikte onderdelen erop schroeven.

Het betreft de volgende schade;
- Grote barst in het kunststof voorscherm bestuurderskant.
- Krassen op de linker koplamp(niet Xenon uiteraard)
- Krassen op de voorbumper.

Het is een Clio 1.2 16V in zilvergrijs uit september 2003.

Weet iemand hoeveel schade het ongeveer zal zijn?
Of weet iemand wat bovengenoemde onderdelen ongeveer nieuw kosten?
Of weet iemand wat deze onderdelen ongeveer op een sloperij kosten?

Alle tips zijn welkom!!!!
(Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Je kan een bericht op de website van onderdelenzoeker plaatsen, met wat gelukkrijg je een aanbieding van onderelen in kleur.

Er zal er zo nog wel een reageren met een dialogisch incl prijzen, maar even langs een dealer rijden voor een vrijblijvende opgave kan natuurlijk ook altijd

En daarnaast kan je natuurlijk ook langs een schadehersteller rijden om te kijken wat die er van zeggen.

Succes ermee.

Gr. Gerald
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

ALTIJD via de verzekering regelen!!!!!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

offerte opvragen bij een schadehersteller lijkt mij beter als (niet vervelend bedoeld) hier vragen wat iets kost en al zeker niet zonder duidelijke foto's.

denk ook aan eventuele onderliggende schade......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Langs een schadehersteller rijden waarvan jij vind dat die net werk levert
Prijsopgave laten doen (garantie vaste prijs)
Langs veroorzaker rijden en opgave neerleggen
Dan kan die kiezen, of dit zo betalen, of verzekering inschakelen.

Je moet het niet moeilijker maken dan dat het is.
En zeker niet de veroorzaker dingen laten regelen, dat kan alleen maar fout gaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Joost van der Hammen schreef:offerte opvragen bij een schadehersteller lijkt mij beter als (niet vervelend bedoeld) hier vragen wat iets kost en al zeker niet zonder duidelijke foto's.

denk ook aan eventuele onderliggende schade......
Ik begrijp wat je bedoelt en morgen gaan we zeker verder informeren maar alle tips zijn welkom zodat we ons een beetje goed kunnen voorbereiden.

Onderligende schade verwacht ik niet omdat het schamp schade is bij inparkeren.

Iemand een sloper weet te staan uit 2003 in de kleur NV 632? Dat is Gris Boréal.
Luco/Alpine-racer schreef: Dan kan die kiezen, of dit zo betalen, of verzekering inschakelen.

En zeker niet de veroorzaker dingen laten regelen, dat kan alleen maar fout gaan.
Goede tips!
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik zou ook gewoon langs een schadebedrijf rijden. En als je onderdelen in kleur zou kunnen vinden heb je nog bijna altijd een paar tinten kleurverschil bij Gris Boreal.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Allepinie schreef:ALTIJD via de verzekering regelen!!!!!
Denk ik ook.....
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Inderdaad, zeker weten. Die persoon kan dan altijd nog met zijn (eigen) verzekering regelen om het zelf te betalen als hij niet wil dalen in tredes.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Heb je wel direct netjes een schade formulier volledig ingevuld?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Bedankt voor alle reacties...TOP!

Dat invullen doen we zondag. Het is namelijk iemand uit de straat dus dat komt wel goed.
Punt is dat hij zaterdagavond terug komt van vakantie en zijn vriendin met zijn bedrijfsbus de schade heeft gemaakt.
Invullen gaat dus nog niet lukken omdat niet alle gegevens van verzekering etc. bekend zullen zijn.

Ik neem aan dat het niks uit maakt als een schadeformulier met wederzijds goedkeuring een paar dagen na de aanrijding wordt ingevuld.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat zal inderdaad niet zo'n probleem zijn. Maar het probleem komt veelal als de andere partij niet zo bereidwillend is :smile:

Als ik of iemand bij mij op het werk een aanrijding krijgt en de tegenpartij heeft geen papieren bij zich dan wordt gewoon direct de politie gebeld. Niet dat die dan altijd direct op komen draven maar ze maken er melding van en kunnen ter plekke controleren of de persoon/auto in kwestie wel de juiste papieren bezit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Mensen kunnen nou eenmaal keren als een blad aan de boom als het gaat om geld.... (N)

Succes!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch is de schadewereld zo ten onder gegaan aan die achterlijke prijzen tegenwoordig.

Bij de broer van mn vriendin reed de buurman ook in z'n deur van z'n leasewagen, paar lichte krasjes dus alleen spuitwerk.
Gezien t een leasewagen is, ging ie langs de dealer en krijgt gewoon even een schadebdrag van €1200 gepresenteerd!
Die arme buurman dacht ook met een paar honderd af te kunnen doen, die probeerde z'n schadevrije jaren te beschermen maar dit gaat toch nergens over? (N)


Uiteindelijk ben ik nu al meerdere keren genaaid met 'gratis' schade, dat ik het ook niet zo snel meer onderling zou regelen, maar toch is het krasje op de bumper afkopen met een kratje pils allang verdwenen helaas...
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat ben ik wel met je eens Steven, er wordt ook vaak gespoten terwijl lakschade dan nog eenvoudig te herstellen is d.m.v. polijsten. Aan de andere kant, schadebedrijven hebben het nu enorm moeilijk en er gaan er nog al wat over de kop. Best kans dat de prijzen wat gaan zakken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dat hebben de verzekeringen natuurlijk zelf veroorzaakt met die schadeindex, overal een vaste prijs en tijd voor.
Dan ben je als schadebedrijf een dief van je eigen zak als je daaronder gaat zitten.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Even een update.

Dit is de foto van de schade.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-N4OWECCM.jpg[/img]

Het lijkt op de foto mee te vallen maar toch een behoorlijk bedrag.
Ik ben vandaag bij een herstelbedrijf langsgeweest voor een offerte.
De schade is ruw geschat op €1179 exclusief de koplamp want die zijn ze vergeten in de offerte op te nemen.
Tevens is dat inclusief spuiten van bumper en uitspuiten op de deur maar misschien moet er een andere bumper op omdat een spijltje is doorgebroken en het zwarte deel ook bekrast is.

Maar er zou dan toch een expert bij komen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Een expert als je het evt zonder verzekering wil regelen?
Vreemd.

Nu snap ik wel dat de tegenpartij dit zonder verzekering wil regelen, waarschijnlijk mag zij niet in zijn bedrijfsbus rijden?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gewoon dat scherm laten vervangen en er nog wat aan overhouden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Dit is toch gewoon verzekeringswerk? Dat hij dat niet wil is verder zijn zaak, hij heeft mijn inziens niks te willen, hij rijdt tegen jouw auto op en dan ook nog bepalen hoe hij zit opgelost wil hebben?

Beide schadeformulieren invullen en opsturen, anders politie erbij halen. Had je eigenlijk meteen moeten doen natuurlijk.

Waarschijnlijk mag hij niet prive rijden in die bus, is hij uberhaupt niet verzekerd o.i.d. anyway is niet jou probleem!
Trust me. I know what I'm doing.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Cliogek1970 schreef:Invullen gaat dus nog niet lukken omdat niet alle gegevens van verzekering etc. bekend zullen zijn.
Dat maakt niet uit. Kenteken is toch bekend? 1 druk op de knop en de RDW ratelt er zo uit waar die is verzekerd en wie de eigenaar is
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

Je kunt de politie wel bellen maar die komen toch niet alleen als er gewonden zijn
Bumper hoeft geen nieuwe op het zwarte deel is een lijst koplamp polijsten scherm herstellen dan hoef je niet uitspuiten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Veelal niet inderdaad. Maar zoals ik zei moet je ze wel bellen als de tegenpartij geen gegevens bij zich heeft. De politie kan wel even voor je kijken of het een verzekerde auto betreft. Is dat niet zo, dan komen ze wel als het goed is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ik spreek over expert omdat de kans groot is dat het verzekeringswerk wordt.
Denk namelijk niet dat hij 1000 uit eigen zak gaat betalen om wat op de maandelijkse premie te besparen.

Het kan inderdaad zo zijn dat zij niet in de bus had mogen rijden. Maar de naam op de papieren maakt me niks uit als het maar vergoed wordt.

UPDATE:
De schade wordt zonder tussenkomst van de verzekering vergoed.
Iets minder dan het bedrag van de offerte maar het scheelt beiden papierwerk en gezeur met de verzekering. En alles is 2 dagen afgehandeld.

Bedankt voor alle reacties!
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Weet iemand of er verschil zit in de kleuren NV632 en MV632?

Ik heb namelijk een nieuw scherm nodig maar op diverse sites gebruiken ze MV in plaats van NV terwijl het Renault nummer volgens mij NV moet zijn?

!PLEH
Plaats reactie