koel ventilator werkt niet en tempratuurmeter

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

ik heb 1 week een renault megane gekocht uit 1997
maar de koelventilatoer springt niet aan en tempratuur meter komt ook niet de lucht in .
hebben al een nieuwe termostaat erin gezet maar werkt nog niet en de moter wordt heet
wie o wie kan me ermee helpen
alvast bedankt voor moeite en tijd
groet moonlight
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Verbind beide draden van het thermocontact eens door,als je fan dan draait dan is het thermocontact in de radiateur stuk. Draait de fan niet dan is die stuk. Vervang ook je watertempsensor en je meter zal weer oplopen naarmate de motor warmer wordt.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

alvast bedankt voor u moeite
heb het uit geprint en ga morgen mee aan de slag
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

helaas nog niet ermee kunnen beginnen heb nu een ander probleem waar we mee bezig zijn en dat is de ruite wisser de kogel is daar van kapot ruite wissers krigen we niet los nu aan kijken hoe we een nieuwe kogel er in krijgen daarna weer verder met elktrische gedeelde
pff ben blij als die weer rijd
moonlight
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

Ventilator doet het maar maar slaat niet aan en binnen geeft die ook niet aan hoe warm
De moter wordt en benopzoek naar eentekening van de sensors waarze zitten voor dienen
Wie o wie kan me daaraan helpen.
En heb nog een vraag ik zoek een een nederlandse boekje over de renault heb er zelf een franse boekje bij en op zoek naar boekje vraagbaak en wat kost zo iets
Wie o wie kan me helpen
Alvast bedankt voor moeite en tijd
Vriendelijke groet
Moonlight
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

Ventilator doet het maar maar slaat niet aan en binnen geeft die ook niet aan hoe warm
De moter wordt en benopzoek naar eentekening van de sensors waarze zitten voor dienen
Wie o wie kan me daaraan helpen.
En heb nog een vraag ik zoek een een nederlandse boekje over de renault heb er zelf een franse boekje bij en op zoek naar boekje vraagbaak en wat kost zo iets
Wie o wie kan me helpen
Alvast bedankt voor moeite en tijd
Vriendelijke groet
Moonlight
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

Ventilator doet het maar maar slaat niet aan en binnen geeft die ook niet aan hoe warm
De moter wordt en benopzoek naar eentekening van de sensors waarze zitten voor dienen
Wie o wie kan me daaraan helpen.
En heb nog een vraag ik zoek een een nederlandse boekje over de renault heb er zelf een franse boekje bij en op zoek naar boekje vraagbaak en wat kost zo iets
Wie o wie kan me helpen
Alvast bedankt voor moeite en tijd
Vriendelijke groet
Moonlight
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

We hebben de temp trensm sensor en motor sensor al verwisseld
En zijn nu op de el.f.schak. Aan wachten en doe dan erin nog zetten
Wie heeft nog meer tips help
Moonlight
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

moonlight schreef:Ventilator doet het maar maar slaat niet aan en binnen geeft die ook niet aan hoe warm
De moter wordt en benopzoek naar eentekening van de sensors waarze zitten voor dienen
Wie o wie kan me daaraan helpen.
En heb nog een vraag ik zoek een een nederlandse boekje over de renault heb er zelf een franse boekje bij en op zoek naar boekje vraagbaak en wat kost zo iets
We hebben de temp trensm sensor en motor sensor al verwisseld
En zijn nu op de el.f.schak. Aan wachten en doe dan erin nog zetten
Wie heeft nog meer tips help
Moonlight
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Over welk type motor gaat het?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik denk een 1.6 8v, vervang dan de thermostaat, die in het water circuit tegen de kop zit gedraaid. Dit is niet electrisch maar die gaar open als het water in de motor warm word. Als die stuk is gaat die niet open en blijft dus ook de radiator koud.

Makkelijk te kontroleren, als de motor warm word (heet) worden de slangen naar de radiator ook heet?
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

is ook al vervangen en gaat inderdaad en gaat om een renault megane scenic 1.6E uit 1997
groet moonlight
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

als de motor draaid worden de de leidingen ook heet maar deventilator springt niet aan en binnen geeft die niet aan.
We hebben de temp trensm sensor en motor sensor al verwisseld en de thermostaat we hebben nu de el.f.schak. besteld die wordt morgen verwacht

vriendelijke groet
moonlight
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

Binnen tempratuurmeter van de motor doet het
Maar ventilator doet het nog steeds niet
Groet moonlight
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

Binnen tempratuurmeter van de motor doet het
Maar ventilator doet het nog steeds niet
Groet moonlight
moonlight
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 18:40
Contacteer:

Wanneer slaat bij renault de ven. Aan
Heb nog een probleem als de toeretaal blijft soms tehoog lopen in de toeren als ik nog eensgas geeft zakt die weer wat kan dat zijn
Moonlight
Plaats reactie