Goedemiddag,
Ik ben nieuw op het forum, en dit is dan ook mijn eerste topic.
Ik ben sinds eind vorig jaar trotse eigenaar van een Megane 2 RS.
De auto is origineel op een chip van Fastchip na ( althans zo is de auto mij verkocht )
Ik heb de auto voorzien van een nieuwe dis-riem , en een grote beurt.
Helaas is er 1 " probleem" met de auto.
Sinds ik de auto heb ( nog voordat er een riem vervangen is , en de beurt is gedaan) hapert de auto soms.
De momenten dat dit voorkomt is bijvoorbeeld als ik op de snelweg rijd, gangetje of 100, in versnelling 5 of 6 , en dan volgas geef, dan merk je dat de auto dus druk opbouwt en dan ineens "stikt", net alsof ie begrensd word ofzo.
Bij normaal rijden, zal je eigenlijk niet eens wat merken , maar wanneer je dus druk opbouwt dan gooit ie de beveiliging erin.
Ik denk zelf dat het bijvoorbeeld een vacuümlek is, dat er dus teveel druk opgebouwd word, en dan de drukbeveiliging intreed.
Maar als ik wat hoger in de toeren blijf zitten ,en dan volgas ga , dan is er niets aan de hand...
Ook vind ik persoonlijk dat de auto wat "schokkerig" is als deze stationair loopt, in sommige gevallen lijkt het zelf wel of deze op 3 cilinders loopt.
Misschien is er iemand die hier al eens ervaring mee heeft gehad?
Alvast bedankt !
Mike
Megane 2 Phase 2 RS 225 problemen
moeilijk
ga naar de dynodagen in goes die Jo regelt dan kan fastchip hem vast goed krijgen
ga naar de dynodagen in goes die Jo regelt dan kan fastchip hem vast goed krijgen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Heb Henk al een paar keer gemaild, maar hij weet nog niet wanneer deze dagen er weer zullen zijn ?
Tevens word er eigenlijk met nadruk gezegd dat je auto eerst goed moet zijn voordat hij op de bank kan .
Weet Jo wellicht al wat meer over de dynodagen??
Groeten
Tevens word er eigenlijk met nadruk gezegd dat je auto eerst goed moet zijn voordat hij op de bank kan .
Weet Jo wellicht al wat meer over de dynodagen??
Groeten
-
- Moderator
- Car: Megane
Het schommelen in de toeren bij stationair is eigenlijk standaard bij de rs modellen. Na een remap word het vaak wel minder.
Ik heb de auto al een aantal keer uitgelezen, en er word eigenlijk niets aangegeven.
Kennis van mij heeft een mogelijkheid om de auto (eventueel rijdend) uit te lezen met Clip, kijken of dat wat naar boven brengt.
Heb verder nog niet naar de injectoren gekeken , maar het lijkt me niet waarschijnlijk , aangezien de auto in principe prima rijd, en het voor me gevoel veel meer te maken heeft met de druk die word opgebouwd.
Mike
Kennis van mij heeft een mogelijkheid om de auto (eventueel rijdend) uit te lezen met Clip, kijken of dat wat naar boven brengt.
Heb verder nog niet naar de injectoren gekeken , maar het lijkt me niet waarschijnlijk , aangezien de auto in principe prima rijd, en het voor me gevoel veel meer te maken heeft met de druk die word opgebouwd.
Mike
-
gewoon even met de clip de geleverde druk en de gevraagde druk loggen en van daar uit verder kijken,we kunnen hier wel allerlei mogelijke oorzaken neerplempen, maar het makkelijkst is het als je er iemand naar laat kijken .van achter de computer is het nogal moeilijk diagnose stellen.
Dat is zekerweten waar, het ging mij er meer om of er wellicht vergelijkbare gevallen waren , of dat er misschien wel mensen zijn die zeggen: nee dat klopt dat is een begrenzing die standaard in de auto zit.... vandaar.
Mike
Mike
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Koud merk je het sowieso omdat ie de kat wat sneller opwarmt door iets meer in te spuiten. Injectoren vervuilen inderdaad nog wel eens. 1 is bij mij al vervangen en binnenkort ga ik de boel even met Forté behandelen.
Kijk met de Clip naar de brandstofdrukken en fuel trims, daar moet wel iets uit te halen zijn lijkt me.
Kijk met de Clip naar de brandstofdrukken en fuel trims, daar moet wel iets uit te halen zijn lijkt me.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
goede benzine tanken (bp ultimate ofzo) en dan een 100Km snelweg rijden en dan weer proberen. als het vervuiling in de injectoren is ook een injector reiniger in de tank gooien. halve tank ofzo en flesje er in.
ik heb dat ook eens met een oude megane coupe gedaan en die liep binnen 20 km een heel stuk beter. Echt merkbaar!
ik heb dat ook eens met een oude megane coupe gedaan en die liep binnen 20 km een heel stuk beter. Echt merkbaar!
-
- Moderator
Is het probleem al verholpen?
Ik wil niet een discussie op ratelen maar ik blijf erbij dat jou RS eigenlijk een GT was.
En ik denk dat daar ook de problemen vandaan komen. De GT motor is in de basis het zelfde als de RS alleen dmv aanpassingen komt het heel erg in de buurt bij een RS.
Ik zou het probleem echt daar in zoeken.
Ik wil niet een discussie op ratelen maar ik blijf erbij dat jou RS eigenlijk een GT was.
En ik denk dat daar ook de problemen vandaan komen. De GT motor is in de basis het zelfde als de RS alleen dmv aanpassingen komt het heel erg in de buurt bij een RS.
Beste Patrick,Patrick RS schreef:Is het probleem al verholpen?
Het probleem is er nog steeds, waarschijnlijk zit dit in de computer, dus ik wacht nu op Henk van Fastchip , als die weer in het land is wil ik hem er naar laten kijken.
Wat betreft je opmerking en je gedachten over mijn auto , vind ik het vervelend als je dit " openbaar" post.
Ik heb je al uitgelegd hoe de situatie was met deze auto.
Deze auto is 100% een Megane RS, MET extra opties zoals deze inderdaad nooit geleverd zijn.
Als je extra verificatie wil , kijk eens op de voertuig gegevens, daar staat zelfs duidelijk bij dat het een RS is.
Je maakte de opmerking over bepaalde onderdelen van het onderstel die er wel of niet op zouden moeten horen.
Het is vrij simpel, de auto is gebouwd bij garage VEBAN , en iedereen die henk kent weet dat het een renault-fan is, die waarschijnlijk nog een stuk of 5 RS-en heeft liggen, uit elkaar wellis waar. Hij heeft voor deze auto de onderdelen gebruikt die hij het beste vond. dus soms heeft hij onderdelen van een speciale RS gepakt, en soms van een andere auto ( interieur).
Ik hoop dat de kwestie nu opgehelderd is, en dat je ook overtuigd bent van de echtheid van deze auto.
Met vriendelijke groet
Mike
-
- Moderator
Ik begrijp je punt. Ik zal er verder ook niets over zeggen.
Hopelijk is je probleem dmv het opnieuw mappen oid door Henk opgelost

Hopelijk is je probleem dmv het opnieuw mappen oid door Henk opgelost

Kun je dan niet gewoon bij veban terecht? die heeft van deze auto dus duidelijk het meeste verstand. en missichien dat ze heb daar ook weer orgineel kunnen zetten voor jeheboracer schreef:Beste Patrick,Patrick RS schreef:Is het probleem al verholpen?
Het probleem is er nog steeds, waarschijnlijk zit dit in de computer, dus ik wacht nu op Henk van Fastchip , als die weer in het land is wil ik hem er naar laten kijken.
Wat betreft je opmerking en je gedachten over mijn auto , vind ik het vervelend als je dit " openbaar" post.
Ik heb je al uitgelegd hoe de situatie was met deze auto.
Deze auto is 100% een Megane RS, MET extra opties zoals deze inderdaad nooit geleverd zijn.
Als je extra verificatie wil , kijk eens op de voertuig gegevens, daar staat zelfs duidelijk bij dat het een RS is.
Je maakte de opmerking over bepaalde onderdelen van het onderstel die er wel of niet op zouden moeten horen.
Het is vrij simpel, de auto is gebouwd bij garage VEBAN , en iedereen die henk kent weet dat het een renault-fan is, die waarschijnlijk nog een stuk of 5 RS-en heeft liggen, uit elkaar wellis waar. Hij heeft voor deze auto de onderdelen gebruikt die hij het beste vond. dus soms heeft hij onderdelen van een speciale RS gepakt, en soms van een andere auto ( interieur).
Ik hoop dat de kwestie nu opgehelderd is, en dat je ook overtuigd bent van de echtheid van deze auto.
Met vriendelijke groet
Mike
dat is zeker zo, Wouter.
Henk weet heel goed wat wel en niet kan
Henk weet heel goed wat wel en niet kan