Renault 5 GT Turbo Blue Sport 1990
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Handige donder die Michel...
Maare Mitch waar zijn de aktie foto's ?
Maare Mitch waar zijn de aktie foto's ?
[img]http://i47.tinypic.com/29wk6r4.jpg[/img]
[img]http://i46.tinypic.com/20uoq6e.jpg[/img]
[img]http://i47.tinypic.com/s6n9ch.jpg[/img]
[img]http://i45.tinypic.com/28cecfa.jpg[/img]
Ook had ik de schotels en lagers vervangen zoals jullie zagen zat dat lekker te klokken op onverharde wegen. Gelukkig nu opgelost. Ook had ik de kleppen gesteld.
[img]http://i46.tinypic.com/20uoq6e.jpg[/img]
[img]http://i47.tinypic.com/s6n9ch.jpg[/img]
[img]http://i45.tinypic.com/28cecfa.jpg[/img]
Ook had ik de schotels en lagers vervangen zoals jullie zagen zat dat lekker te klokken op onverharde wegen. Gelukkig nu opgelost. Ook had ik de kleppen gesteld.
dat zeker
Is jou leidingkje of slang al binnen van frankrijk?
Is jou leidingkje of slang al binnen van frankrijk?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Heb je t al in de schuur liggen ivo ?
Kan ik t zaterdag monteren....
Kan ik t zaterdag monteren....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goh, waar heb ik zulke schotels eerder gezienMitchb schreef: [img]http://i47.tinypic.com/s6n9ch.jpg[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Slavendrijver....Ivo schreef:Ik zorg dat je zaterdag aan de gang kan Haas...Jochem de Haas schreef:Heb je t al in de schuur liggen ivo ?
Kan ik t zaterdag monteren....
Inclu de voor-remmen ?
Daar zijn we weer na een aantal dingen te hebben gedaan.
Wat heb ik gedaan:
-Voor en achter verlaagt
Voor heb ik 30mm Apex veren gemonteerd en achter ongeveer op gelijke hoogte gebracht door de torsiestaaf te verdraaien. Was nog best een gedoe ten eerste omdat ze redelijk vast zaten en de vorige eigenaar had de zijskirt vast gekit en een naadje gespoten dus de zijskirt kon er niet af. Maar een collega had mij geholpen omdat ik hier nog weinig ervaring in heb. Maar ik ben er super blij mee hoe het uit eindelijk eruit ziet.
[img]http://i40.tinypic.com/ds8y1.jpg[/img]
-Nieuwe velgen gemonteerd
De velgen heb ik gemonteerd met spacers (helaas) voor heb ik 10 mm en achter 5mm. Kan het zijn dat hij hierdoor anders rijdt?(andere spoorbreedte van voor en achter) Ook de banden zijn dunner dan ik gewend ben maar in het begin leek het wel of de achterkant mee slingerde in een bocht.
Ook heb ik mooie naafstickers gevonden op marktplaats die gelukkig netjes pasten.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik het beste kan doen met roest. Want binnekort wil ik er toch is aan gaan beginnen want ik trok vandaag een kapje rechtsachter in mijn kofferbak eraf en daar zag ik het helaas zitten. Is er misschien een topic voor?
Ik heb zelf nog weinig ervaring met roest behandelen.
Als er meer te vertellen is komt dat zeker! En ik hoop op advies javascriptemoticon('')
Wat heb ik gedaan:
-Voor en achter verlaagt
Voor heb ik 30mm Apex veren gemonteerd en achter ongeveer op gelijke hoogte gebracht door de torsiestaaf te verdraaien. Was nog best een gedoe ten eerste omdat ze redelijk vast zaten en de vorige eigenaar had de zijskirt vast gekit en een naadje gespoten dus de zijskirt kon er niet af. Maar een collega had mij geholpen omdat ik hier nog weinig ervaring in heb. Maar ik ben er super blij mee hoe het uit eindelijk eruit ziet.
[img]http://i40.tinypic.com/ds8y1.jpg[/img]
-Nieuwe velgen gemonteerd
De velgen heb ik gemonteerd met spacers (helaas) voor heb ik 10 mm en achter 5mm. Kan het zijn dat hij hierdoor anders rijdt?(andere spoorbreedte van voor en achter) Ook de banden zijn dunner dan ik gewend ben maar in het begin leek het wel of de achterkant mee slingerde in een bocht.
Ook heb ik mooie naafstickers gevonden op marktplaats die gelukkig netjes pasten.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik het beste kan doen met roest. Want binnekort wil ik er toch is aan gaan beginnen want ik trok vandaag een kapje rechtsachter in mijn kofferbak eraf en daar zag ik het helaas zitten. Is er misschien een topic voor?
Ik heb zelf nog weinig ervaring met roest behandelen.
Als er meer te vertellen is komt dat zeker! En ik hoop op advies javascriptemoticon('')
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
http://www.hetlasforum.nl topics zat.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bedankt!
Ben nu bezig met wat klein dinggetjes. Maar helaas kom je dan ook vaak roest tegen. Mijn vraag is waar ik het roest mee kan behandelen ik heb het nu op de volgende plaatsen zitten waar ik van weet:
-Voorruit
-Achter-zij ruiten
-Binnekant achterwielkuipen
Me voorruit kwam ik vandaag achter dat er roest zat. Omdat er een steentje op de voorruit is gekomen en daarna gescheurd is. Dus ik dacht tijd voor een nieuwe ruit. Maar helaas de vorige eigenaar had die sierstrips vast gekit. Dus ben nu nog bezig met het weghalen van de kit (weet iemand nog goed spul om het weg te krijgen?). En als ik de kit weg is wil ik het graag netjes behandelen en gelijk goed doen niet dat hij er weer uit moet binnekort. Maar waarmee? En hoe?
Ik hoor graag van jullie!
-Voorruit
-Achter-zij ruiten
-Binnekant achterwielkuipen
Me voorruit kwam ik vandaag achter dat er roest zat. Omdat er een steentje op de voorruit is gekomen en daarna gescheurd is. Dus ik dacht tijd voor een nieuwe ruit. Maar helaas de vorige eigenaar had die sierstrips vast gekit. Dus ben nu nog bezig met het weghalen van de kit (weet iemand nog goed spul om het weg te krijgen?). En als ik de kit weg is wil ik het graag netjes behandelen en gelijk goed doen niet dat hij er weer uit moet binnekort. Maar waarmee? En hoe?
Ik hoor graag van jullie!
Ik heb een aantal dingen nu gedaan:
Ik heb de voorruit eruit gehaald. Alles netjes geschuurt en roest behandeld. Daarna alles netjes afgewerkt met ployester plamuur. De nieuwe voorruit erin gezet en alle rubbers vervangen. De vorige was al beschadigt wou deze toch al vervangen.
En nog een vraagje: Weet iemand welke Hoofdremcilinder merk er in zit? Ik kan het helaas niet terug lezen op de ouwe die er nu in zit.
Als er weer updates zijn laat ik het weten.
Ik heb de voorruit eruit gehaald. Alles netjes geschuurt en roest behandeld. Daarna alles netjes afgewerkt met ployester plamuur. De nieuwe voorruit erin gezet en alle rubbers vervangen. De vorige was al beschadigt wou deze toch al vervangen.
En nog een vraagje: Weet iemand welke Hoofdremcilinder merk er in zit? Ik kan het helaas niet terug lezen op de ouwe die er nu in zit.
Als er weer updates zijn laat ik het weten.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik denk dat het merk Bendix isMitchb schreef:Ik heb een aantal dingen nu gedaan:
Ik heb de voorruit eruit gehaald. Alles netjes geschuurt en roest behandeld. Daarna alles netjes afgewerkt met ployester plamuur. De nieuwe voorruit erin gezet en alle rubbers vervangen. De vorige was al beschadigt wou deze toch al vervangen.
En nog een vraagje: Weet iemand welke Hoofdremcilinder merk er in zit? Ik kan het helaas niet terug lezen op de ouwe die er nu in zit.
Als er weer updates zijn laat ik het weten.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Oke bedankt ik zal er een paar foto's binnekort opzetten. Misschien dat er dan meer duidelijk wordt.
Misschien een late reactie maar niet vergeten!Gerald schreef:Welkom Mitch,
leuk om weer een Bleu Sport te zien.
HEb je ook foto's van je deurpanelen? Ik ben benieuwd.
gr. Gerald
[img]http://i43.tinypic.com/2drxrh2.jpg[/img]
Even na een lange tijd een update van wat ik gedaan heb.
Na een lange tijd niks te hebben gedaan. Vanwege drukte op werk en alles maar weer eens begonnen. Alle bekleding en achterbank los gemaakt om te kijken of er roest zat. Daar gelukkig niet maar bij de achterruiten wel wat roest. En wat lichte roest in de kofferbak. Deze eventjes netjes opgeschuurt en met novorox behandelt. Vandaag de kofferbak eventjes met Stone-Chip tectyle spray gespoten. Je ziet het niet maar wou het toch lekker netjes hebben.
[img]http://i42.tinypic.com/wcgtns.jpg[/img]
Ook heb ik een groot gapend gat van roest in mijn Rechts achter wielkuip. En vandaag maar is een betere kijk op genomen. En ook gelijk behandelt met novorox ook al weet ik nog niet precies wat ik wil gaan doen.
[img]http://i40.tinypic.com/15719i9.jpg[/img]
[img]http://i44.tinypic.com/9bgnf6.jpg[/img]
En toen zag ik daaronder ook al beginnende roest:
[img]http://i39.tinypic.com/1rvzol.jpg[/img]
Want ik zat te twijfelen of ik er een plaat staal voor moest kitten en dan goed afwerken. Of een nieuw stuk inlassen. Maar ik denk nu dat het beste is om er zoiezo een nieuw stuk in te lassen ook vanwege dat andere stuk roest. Iemand misschien advies?
En wat er nu voor de rest nog op de planning staat is :
-Zijskirts eraf en dan roest behandelen eronder
[img]http://i42.tinypic.com/9rhhly.jpg[/img]
-Krukas keering ketting zijde vervangen
[img]http://i40.tinypic.com/30xfkol.jpg[/img]
-En de middelste uitlaatdemper verwijderen en kijken hoe hard het is zonder.
Iemand ervaring mee? Open einddemper en dan geen middendemper?
-Hoofdremcilinder vervangen
-Voor remblokken vervangen door ferrodo en de schijven vervangen.
En weet iemand misschien een goede site voor Retro autoradio's ? Ik ben op zoek naar een radio met usb maar meer retro look beetje de tijd van de auto.
Ik zal het forum wat meer bijhouden vanaf nu.
Dit was het tot zover ik !
Na een lange tijd niks te hebben gedaan. Vanwege drukte op werk en alles maar weer eens begonnen. Alle bekleding en achterbank los gemaakt om te kijken of er roest zat. Daar gelukkig niet maar bij de achterruiten wel wat roest. En wat lichte roest in de kofferbak. Deze eventjes netjes opgeschuurt en met novorox behandelt. Vandaag de kofferbak eventjes met Stone-Chip tectyle spray gespoten. Je ziet het niet maar wou het toch lekker netjes hebben.
[img]http://i42.tinypic.com/wcgtns.jpg[/img]
Ook heb ik een groot gapend gat van roest in mijn Rechts achter wielkuip. En vandaag maar is een betere kijk op genomen. En ook gelijk behandelt met novorox ook al weet ik nog niet precies wat ik wil gaan doen.
[img]http://i40.tinypic.com/15719i9.jpg[/img]
[img]http://i44.tinypic.com/9bgnf6.jpg[/img]
En toen zag ik daaronder ook al beginnende roest:
[img]http://i39.tinypic.com/1rvzol.jpg[/img]
Want ik zat te twijfelen of ik er een plaat staal voor moest kitten en dan goed afwerken. Of een nieuw stuk inlassen. Maar ik denk nu dat het beste is om er zoiezo een nieuw stuk in te lassen ook vanwege dat andere stuk roest. Iemand misschien advies?
En wat er nu voor de rest nog op de planning staat is :
-Zijskirts eraf en dan roest behandelen eronder
[img]http://i42.tinypic.com/9rhhly.jpg[/img]
-Krukas keering ketting zijde vervangen
[img]http://i40.tinypic.com/30xfkol.jpg[/img]
-En de middelste uitlaatdemper verwijderen en kijken hoe hard het is zonder.
Iemand ervaring mee? Open einddemper en dan geen middendemper?
-Hoofdremcilinder vervangen
-Voor remblokken vervangen door ferrodo en de schijven vervangen.
En weet iemand misschien een goede site voor Retro autoradio's ? Ik ben op zoek naar een radio met usb maar meer retro look beetje de tijd van de auto.
Ik zal het forum wat meer bijhouden vanaf nu.
Dit was het tot zover ik !
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
voor die radio is er zat te koop denk ik. Caliber heeft er eentje voor iets meer dan 100 euro volgens mij. Becker heeft ook wat mooi retro spul met hedendaagse techniek. Maar voor een 5 is dat wellicht wat te "oud".
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ja daar heb je gelijk in dus ik ga het eerst goed schoonmaken om te kijken wat er nog van over is.Tom schreef:een plaatje kitten is natuurlijk zinloos en wellicht alleen maar slechter. Daar blijft lekker vocht achter zitten en het rot alleen maar harder weg.
Ja toppi ik heb iedergeval een beetje waar ik naar kan kijken nu.Tom schreef:Becker
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Op de foto's is het niet helemaal duidelijk, maar als je langer in je 5 wil blijven rijden zullen er op den duur nieuwe stukken ingelast moeten moeten, waar nu de roestige delen zitten.
Ik vind een open pijp echt een aanradertje op een gt turbo. Een heel karakteristiek geluid geeft dat. Ik weet alleen niet of je buren het er mee eens zijn .
Ik vind een open pijp echt een aanradertje op een gt turbo. Een heel karakteristiek geluid geeft dat. Ik weet alleen niet of je buren het er mee eens zijn .
Ga ik zeker doen. Eventjes een totaal plaatje maken van alle roest.Abel schreef:haal je achterbumper los. dan zie je waar die andere roest weg komt
haha. Daar maak ik me zoiezo al weinig zorgen om. Nu vinden ze het ook al vervelend af en toe duurt het wel eens even voordat hij aan wil slaan. Maar aan de andere kant vinden ze het ook weer leuk. Ik ga het zoiezo proberen als ik het niks vind zet ik de middedemper gewoon weer terug. Krijg je voor de rest geen klapperende oren op de snelweg als je de demper weg haalt?Johan schreef:Op de foto's is het niet helemaal duidelijk, maar als je langer in je 5 wil blijven rijden zullen er op den duur nieuwe stukken ingelast moeten moeten, waar nu de roestige delen zitten.
Ik vind een open pijp echt een aanradertje op een gt turbo. Een heel karakteristiek geluid geeft dat. Ik weet alleen niet of je buren het er mee eens zijn .
De einddemper die is open. Dus weinig die het tegenhoud maar we zullen het wel horenAbel schreef:nee ik had ook alleen een achter demper, en ik werd er echt niet doof van. Dat ligt natuurlijk ook aan je eind demper he!
Zo na een lange tijd weer niks van me te laten horen. Heb ik nu weer wat te schrijven.
De 5 staat alweer vanaf November weer in de schuur. En omdat we wat mankementen hadden met de brug.
Heb ik helaas niet veel kunnen doen. Tot vandaag. Vandaag ben ik bezig geweest met de roest gaten in de rechter wielkast.
Wat eerst leek op 1 gat werden er al gouw 2 en meer. Maar dat blijkt normaal te zijn
[img]http://i61.tinypic.com/1sljtc.jpg[/img]
Vandaag iedergeval bezig geweest met goed schoonmaken van het roest op de chassis balken bij het reserve wiel.
[img]http://i59.tinypic.com/28s7hxl.jpg[/img]
Ik heb het een en het ander al uitgetekend wat ik van plan ben te gaan vervangen. Ik heb nog niet heel veel ervaring dus mochten jullie
de foto's zien en zeggen van 'Nee dat moet je zus of zo doen' graag. Ik hoor graag adviezen.
[img]http://i57.tinypic.com/14myl41.jpg[/img] [img]http://i58.tinypic.com/1el6qr.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/2ap0dk.jpg[/img] [img]http://i62.tinypic.com/110gfm8.jpg[/img]
Als ik weer verder ben zal ik weer een foto posten.
De 5 staat alweer vanaf November weer in de schuur. En omdat we wat mankementen hadden met de brug.
Heb ik helaas niet veel kunnen doen. Tot vandaag. Vandaag ben ik bezig geweest met de roest gaten in de rechter wielkast.
Wat eerst leek op 1 gat werden er al gouw 2 en meer. Maar dat blijkt normaal te zijn
[img]http://i61.tinypic.com/1sljtc.jpg[/img]
Vandaag iedergeval bezig geweest met goed schoonmaken van het roest op de chassis balken bij het reserve wiel.
[img]http://i59.tinypic.com/28s7hxl.jpg[/img]
Ik heb het een en het ander al uitgetekend wat ik van plan ben te gaan vervangen. Ik heb nog niet heel veel ervaring dus mochten jullie
de foto's zien en zeggen van 'Nee dat moet je zus of zo doen' graag. Ik hoor graag adviezen.
[img]http://i57.tinypic.com/14myl41.jpg[/img] [img]http://i58.tinypic.com/1el6qr.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/2ap0dk.jpg[/img] [img]http://i62.tinypic.com/110gfm8.jpg[/img]
Als ik weer verder ben zal ik weer een foto posten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Probeer alles zo recht mogelijk uit te slijpen.
Dus niet zoals bij dat ronde gat..
kan beter iets meer weg halen..wat als het materiaal te dun is on te lassen....dan brand je gat na gat.
Dus niet zoals bij dat ronde gat..
kan beter iets meer weg halen..wat als het materiaal te dun is on te lassen....dan brand je gat na gat.
die Caliber radio heb ik in de 9, prima ding! Wel goedkoop plastic dus de klepjes voor het usb poortje en jack uitgang zijn aardig kwetsbaar...