Renault 5 GT Turbo Blue Sport 1990

Vertel hier alles over je project.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Handige donder die Michel...
Maare Mitch waar zijn de aktie foto's ?
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

[img]http://i47.tinypic.com/29wk6r4.jpg[/img]

[img]http://i46.tinypic.com/20uoq6e.jpg[/img]

[img]http://i47.tinypic.com/s6n9ch.jpg[/img]

[img]http://i45.tinypic.com/28cecfa.jpg[/img]

Ook had ik de schotels en lagers vervangen zoals jullie zagen zat dat lekker te klokken op onverharde wegen. Gelukkig nu opgelost. Ook had ik de kleppen gesteld.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zo Mitch die schotels was wel nodig:-) start ie alweer goed?
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

dat zeker :P

Is jou leidingkje of slang al binnen van frankrijk?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ja zijn binnen, binnenkort weer op voor APK en dan lekker rijden
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Heb je t al in de schuur liggen ivo ?
Kan ik t zaterdag monteren....
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mitchb schreef: [img]http://i47.tinypic.com/s6n9ch.jpg[/img]
Goh, waar heb ik zulke schotels eerder gezien :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Jochem de Haas schreef:Heb je t al in de schuur liggen ivo ?
Kan ik t zaterdag monteren....
Ik zorg dat je zaterdag aan de gang kan Haas... ;-)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ivo schreef:
Jochem de Haas schreef:Heb je t al in de schuur liggen ivo ?
Kan ik t zaterdag monteren....
Ik zorg dat je zaterdag aan de gang kan Haas... ;-)
Slavendrijver....

Inclu de voor-remmen ? :p
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Dat hoop ik wel ja...., maar zal wel lastig worden
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Daar zijn we weer na een aantal dingen te hebben gedaan.

Wat heb ik gedaan:

-Voor en achter verlaagt
Voor heb ik 30mm Apex veren gemonteerd en achter ongeveer op gelijke hoogte gebracht door de torsiestaaf te verdraaien. Was nog best een gedoe ten eerste omdat ze redelijk vast zaten en de vorige eigenaar had de zijskirt vast gekit en een naadje gespoten dus de zijskirt kon er niet af. Maar een collega had mij geholpen omdat ik hier nog weinig ervaring in heb. Maar ik ben er super blij mee hoe het uit eindelijk eruit ziet.

[img]http://i40.tinypic.com/ds8y1.jpg[/img]

-Nieuwe velgen gemonteerd
De velgen heb ik gemonteerd met spacers (helaas) voor heb ik 10 mm en achter 5mm. Kan het zijn dat hij hierdoor anders rijdt?(andere spoorbreedte van voor en achter) Ook de banden zijn dunner dan ik gewend ben maar in het begin leek het wel of de achterkant mee slingerde in een bocht.

Ook heb ik mooie naafstickers gevonden op marktplaats die gelukkig netjes pasten.


Kan iemand mij misschien vertellen wat ik het beste kan doen met roest. Want binnekort wil ik er toch is aan gaan beginnen want ik trok vandaag een kapje rechtsachter in mijn kofferbak eraf en daar zag ik het helaas zitten. Is er misschien een topic voor?
Ik heb zelf nog weinig ervaring met roest behandelen.

Als er meer te vertellen is komt dat zeker! En ik hoop op advies javascriptemoticon(':grin:')
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

http://www.hetlasforum.nl topics zat....... :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Bedankt!
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Ben nu bezig met wat klein dinggetjes. Maar helaas kom je dan ook vaak roest tegen. Mijn vraag is waar ik het roest mee kan behandelen ik heb het nu op de volgende plaatsen zitten waar ik van weet:

-Voorruit
-Achter-zij ruiten
-Binnekant achterwielkuipen

Me voorruit kwam ik vandaag achter dat er roest zat. Omdat er een steentje op de voorruit is gekomen en daarna gescheurd is. Dus ik dacht tijd voor een nieuwe ruit. Maar helaas de vorige eigenaar had die sierstrips vast gekit. Dus ben nu nog bezig met het weghalen van de kit (weet iemand nog goed spul om het weg te krijgen?). En als ik de kit weg is wil ik het graag netjes behandelen en gelijk goed doen niet dat hij er weer uit moet binnekort. Maar waarmee? En hoe?

Ik hoor graag van jullie!
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Ik heb een aantal dingen nu gedaan:
Ik heb de voorruit eruit gehaald. Alles netjes geschuurt en roest behandeld. Daarna alles netjes afgewerkt met ployester plamuur. De nieuwe voorruit erin gezet en alle rubbers vervangen. De vorige was al beschadigt wou deze toch al vervangen.

En nog een vraagje: Weet iemand welke Hoofdremcilinder merk er in zit? Ik kan het helaas niet terug lezen op de ouwe die er nu in zit.

Als er weer updates zijn laat ik het weten.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Mitchb schreef:Ik heb een aantal dingen nu gedaan:
Ik heb de voorruit eruit gehaald. Alles netjes geschuurt en roest behandeld. Daarna alles netjes afgewerkt met ployester plamuur. De nieuwe voorruit erin gezet en alle rubbers vervangen. De vorige was al beschadigt wou deze toch al vervangen.

En nog een vraagje: Weet iemand welke Hoofdremcilinder merk er in zit? Ik kan het helaas niet terug lezen op de ouwe die er nu in zit.

Als er weer updates zijn laat ik het weten.
Ik denk dat het merk Bendix is
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Oke bedankt ik zal er een paar foto's binnekort opzetten. Misschien dat er dan meer duidelijk wordt.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Bendix, Bosch, ATE hebben meestal dezelfde maatvoering. Als het een 19mm HRC is heb ik nog een goede. PM me bij interesse.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Gerald schreef:Welkom Mitch,

leuk om weer een Bleu Sport te zien.
HEb je ook foto's van je deurpanelen? Ik ben benieuwd.

gr. Gerald
Misschien een late reactie maar niet vergeten! :p


[img]http://i43.tinypic.com/2drxrh2.jpg[/img]
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Even na een lange tijd een update van wat ik gedaan heb.

Na een lange tijd niks te hebben gedaan. Vanwege drukte op werk en alles maar weer eens begonnen. Alle bekleding en achterbank los gemaakt om te kijken of er roest zat. Daar gelukkig niet maar bij de achterruiten wel wat roest. En wat lichte roest in de kofferbak. Deze eventjes netjes opgeschuurt en met novorox behandelt. Vandaag de kofferbak eventjes met Stone-Chip tectyle spray gespoten. Je ziet het niet maar wou het toch lekker netjes hebben.

[img]http://i42.tinypic.com/wcgtns.jpg[/img]

Ook heb ik een groot gapend gat van roest in mijn Rechts achter wielkuip. En vandaag maar is een betere kijk op genomen. En ook gelijk behandelt met novorox ook al weet ik nog niet precies wat ik wil gaan doen.

[img]http://i40.tinypic.com/15719i9.jpg[/img]
[img]http://i44.tinypic.com/9bgnf6.jpg[/img]

En toen zag ik daaronder ook al beginnende roest:
[img]http://i39.tinypic.com/1rvzol.jpg[/img]

Want ik zat te twijfelen of ik er een plaat staal voor moest kitten en dan goed afwerken. Of een nieuw stuk inlassen. Maar ik denk nu dat het beste is om er zoiezo een nieuw stuk in te lassen ook vanwege dat andere stuk roest. Iemand misschien advies? :p

En wat er nu voor de rest nog op de planning staat is :

-Zijskirts eraf en dan roest behandelen eronder
[img]http://i42.tinypic.com/9rhhly.jpg[/img]

-Krukas keering ketting zijde vervangen
[img]http://i40.tinypic.com/30xfkol.jpg[/img]

-En de middelste uitlaatdemper verwijderen en kijken hoe hard het is zonder.
Iemand ervaring mee? Open einddemper en dan geen middendemper?

-Hoofdremcilinder vervangen

-Voor remblokken vervangen door ferrodo en de schijven vervangen.

En weet iemand misschien een goede site voor Retro autoradio's ? Ik ben op zoek naar een radio met usb maar meer retro look beetje de tijd van de auto.

Ik zal het forum wat meer bijhouden vanaf nu.

Dit was het tot zover ik !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een plaatje kitten is natuurlijk zinloos en wellicht alleen maar slechter. Daar blijft lekker vocht achter zitten en het rot alleen maar harder weg.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

voor die radio is er zat te koop denk ik. Caliber heeft er eentje voor iets meer dan 100 euro volgens mij. Becker heeft ook wat mooi retro spul met hedendaagse techniek. Maar voor een 5 is dat wellicht wat te "oud".
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Tom schreef:een plaatje kitten is natuurlijk zinloos en wellicht alleen maar slechter. Daar blijft lekker vocht achter zitten en het rot alleen maar harder weg.
Ja daar heb je gelijk in dus ik ga het eerst goed schoonmaken om te kijken wat er nog van over is.
Tom schreef:Becker
Ja toppi ik heb iedergeval een beetje waar ik naar kan kijken nu.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

haal je achterbumper los. dan zie je waar die andere roest weg komt
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Op de foto's is het niet helemaal duidelijk, maar als je langer in je 5 wil blijven rijden zullen er op den duur nieuwe stukken ingelast moeten moeten, waar nu de roestige delen zitten.

Ik vind een open pijp echt een aanradertje op een gt turbo. Een heel karakteristiek geluid geeft dat. Ik weet alleen niet of je buren het er mee eens zijn :).
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Abel schreef:haal je achterbumper los. dan zie je waar die andere roest weg komt
Ga ik zeker doen. Eventjes een totaal plaatje maken van alle roest.
Johan schreef:Op de foto's is het niet helemaal duidelijk, maar als je langer in je 5 wil blijven rijden zullen er op den duur nieuwe stukken ingelast moeten moeten, waar nu de roestige delen zitten.

Ik vind een open pijp echt een aanradertje op een gt turbo. Een heel karakteristiek geluid geeft dat. Ik weet alleen niet of je buren het er mee eens zijn :).
haha. Daar maak ik me zoiezo al weinig zorgen om. Nu vinden ze het ook al vervelend af en toe duurt het wel eens even voordat hij aan wil slaan. Maar aan de andere kant vinden ze het ook weer leuk. Ik ga het zoiezo proberen als ik het niks vind zet ik de middedemper gewoon weer terug. Krijg je voor de rest geen klapperende oren op de snelweg als je de demper weg haalt?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee ik had ook alleen een achter demper, en ik werd er echt niet doof van. Dat ligt natuurlijk ook aan je eind demper he! :D
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Abel schreef:nee ik had ook alleen een achter demper, en ik werd er echt niet doof van. Dat ligt natuurlijk ook aan je eind demper he! :D
De einddemper die is open. Dus weinig die het tegenhoud maar we zullen het wel horen :D
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Juist op de snelweg met een gangetje van 140 hoor je het minst van je uitlaat. Iig bij mijn devil pijp.
Mitchb
Berichten: 31
Lid geworden op: di 14 aug 2012 16:12
Contacteer:

Zo na een lange tijd weer niks van me te laten horen. Heb ik nu weer wat te schrijven.
De 5 staat alweer vanaf November weer in de schuur. En omdat we wat mankementen hadden met de brug.
Heb ik helaas niet veel kunnen doen. Tot vandaag. Vandaag ben ik bezig geweest met de roest gaten in de rechter wielkast.
Wat eerst leek op 1 gat werden er al gouw 2 en meer. Maar dat blijkt normaal te zijn :grin:
[img]http://i61.tinypic.com/1sljtc.jpg[/img]
Vandaag iedergeval bezig geweest met goed schoonmaken van het roest op de chassis balken bij het reserve wiel.
[img]http://i59.tinypic.com/28s7hxl.jpg[/img]

Ik heb het een en het ander al uitgetekend wat ik van plan ben te gaan vervangen. Ik heb nog niet heel veel ervaring dus mochten jullie
de foto's zien en zeggen van 'Nee dat moet je zus of zo doen' graag. Ik hoor graag adviezen.
[img]http://i57.tinypic.com/14myl41.jpg[/img] [img]http://i58.tinypic.com/1el6qr.jpg[/img]
[img]http://i61.tinypic.com/2ap0dk.jpg[/img] [img]http://i62.tinypic.com/110gfm8.jpg[/img]

Als ik weer verder ben zal ik weer een foto posten.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Probeer alles zo recht mogelijk uit te slijpen.
Dus niet zoals bij dat ronde gat..
kan beter iets meer weg halen..wat als het materiaal te dun is on te lassen....dan brand je gat na gat.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Exacto, daarnaast is rond slijpen al een kriem en al helemaal om dan ook de plaat passend te krijgen.

Soms beter gewoon een compleet plaatveld eruit te halen.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat is er met je brug aan de hand?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jacques schreef:Wat is er met je brug aan de hand?
Waar doel je op Jacques? achterbrug of een betere oplossing als as-steunen
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

die Caliber radio heb ik in de 9, prima ding! Wel goedkoop plastic dus de klepjes voor het usb poortje en jack uitgang zijn aardig kwetsbaar...
Plaats reactie