Wat ik er eigenlijk eerst aan wil doen zijn winterslofjes. Ik las dat velgen van een Clio III RS passen mocht ik voor 17" gaan. Maar passen dan alle type velgen? En als ik voor dezelfde 18" velgen ga die erop zitten, kom ik bij de wintersport dan niet met mijn kettingen in de knoei?
Clio rs velgen is idd geen probeem. De meeste andere 17" velgen passen niet bij mijn weten. Sneeuwkettingen zijn bij Renault sport modellen sowieso een no go(volgens het boekje en de dealer, heb zelf geen ervaring) Iig met de 18 inch velgen. Bij 17" zal dat niet heel veel anders zijn lijkt me. De veerpoten zitten vrij dicht op de band waardoor er niet veel ruimte is.
Topsysteem! Die heeft m'n pa ook op zn BMW E46 Coupe, nomale kettingen kreeg je er met geen mogelijkheid omheen met het m-Tech onderstel, die kettingen druk je er zo omheen, even rondom goed om de band drukken en touwtje aantrekken en klaar Je lacht iedereen uit met de wintersport
Die kettingen? 300 euries volgens mij. Mijn pa gaat ze proberen op z'n BMW in januari. Als het bevalt ga ik ze ook bestellen.
Nog een vraagje trouwens, de geperforeerde remschijven hebben onwijze groeven erin zitten ter hoogte van de gaten. Hoort dit zo? Of moeten ze vlak afslijten? Remt verder prima hoor