ACT: Clio IV
Elke RS heeft nog een bredere bodie dan de tragere uitvoeringen. En me 16v ruilen doe je natuurlijk puur om de dagwaarde.tutuur schreef:Het kan aan mij liggen hoor maar geen enkele RS heeft een andere body dan de gewone uitvoeringen. Okey, geen Brembo's is jammer voor de looks maar of het echt nodig is voor het remvermogen?
Die versnellingsbak gaat gewoon mee met z'n tijd, vind het zelf ook een helaas maar kijk eens naar de concurrentie, daar moeten ze nou eenmaal tegen strijden.
Onderstel of stuurgedrag heeft nog niemand ervaren dus hoe kun je daar nu over oordelen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem ook niet zo vet als bv de Megane 3 RS maar om hem nu zo af te blaffen?
Zou je hem ruilen voor je 16v? Wss wel, dan istie blijkbaar dus toch vetter/beter/mooier etc...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Vooruit Merijn. Positief aan DSG is dat ze veel beter heel blijven dan de oude VAG bakken met koppelomvormer. Maar dat zegt wellicht meer over de troep die ze daarvoor automaat noemde
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Een paar plastic schermpjes is wat anders dan een bredere body...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Clio 1 16v/williams = brederGeert schreef:Elke RS heeft nog een bredere bodie dan de tragere uitvoeringen. En me 16v ruilen doe je natuurlijk puur om de dagwaarde.tutuur schreef:Het kan aan mij liggen hoor maar geen enkele RS heeft een andere body dan de gewone uitvoeringen. Okey, geen Brembo's is jammer voor de looks maar of het echt nodig is voor het remvermogen?
Die versnellingsbak gaat gewoon mee met z'n tijd, vind het zelf ook een helaas maar kijk eens naar de concurrentie, daar moeten ze nou eenmaal tegen strijden.
Onderstel of stuurgedrag heeft nog niemand ervaren dus hoe kun je daar nu over oordelen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem ook niet zo vet als bv de Megane 3 RS maar om hem nu zo af te blaffen?
Zou je hem ruilen voor je 16v? Wss wel, dan istie blijkbaar dus toch vetter/beter/mooier etc...
clio 2 rs = enkel vooraan breder (dus cas gelijk!)
clio 3 rs = compleet breder
clio 4 rs = zo te zien 0,0 breder
tsja. gemiste kans in mijn ogen. hoe hij dan rijd zal me jeuken, dat weet nog niemand momenteel. de eerste indruk is gewoon ruk (vind ik)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik ben heel benieuwd wat ik ervan ga vinden. Over een week of 2 krijg ik een S-tronic (DSG van Audi) en zal snel genoeg weten of ik het ruk vind. De reviews zijn niet zo best...Tom schreef:Vooruit Merijn. Positief aan DSG is dat ze veel beter heel blijven dan de oude VAG bakken met koppelomvormer. Maar dat zegt wellicht meer over de troep die ze daarvoor automaat noemde
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
vandaar dat gehap.
gaat de accuboot weg en komt er een kappers A1 of heb je wat meer penis uitgezocht?
gaat de accuboot weg en komt er een kappers A1 of heb je wat meer penis uitgezocht?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Tuurlijk niet, boerke... De kappersopleiding start binnenkort!
Maar dat gehap zit 'm daar niet in. Ik vind het een beetje kortzichtig als mensen de DSG afbranden, terwijl elk merk dit kei hard overneemt. Waarschijnlijk hebben de meeste mensen er nog nooit mee gereden, maar roepen wel heel hard dat het niks is.
Eerst effe afwachten, testen en dan roepen.
Maar dat gehap zit 'm daar niet in. Ik vind het een beetje kortzichtig als mensen de DSG afbranden, terwijl elk merk dit kei hard overneemt. Waarschijnlijk hebben de meeste mensen er nog nooit mee gereden, maar roepen wel heel hard dat het niks is.
Eerst effe afwachten, testen en dan roepen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
DSG, S-tronic, PDK, etc. Het werkt echt wel goed hoor. Mits de bak goed is afgesteld.
de DSG in een TTS was prima voor elkaar en reageerde lekker snel, evenals in een Z4 of Carrera. Paar weken terug in een SL was het weer wat minder. Nouja, hij deed het uiteraard nog prima in een auto van 170k, maar in de Sportstand kon je tussen het schakelen door nog even een frietje bestellen
DSG / EDC valt of staat bij de programmering. Hoe snel reageert de bak, hoe schakelt hij zelf terug en op. Ik ben heel benieuwd naar de combi met de RS. Wat ik wel jammer vind is dat het vermogen gelijk is gebleven. Al zijn nog geen gewichten bekend van de auto.
Het onderstel is vast wel weer goed voor elkaar, en ook het uiterlijk. Ik blijf erbij dat de auto i.r.l. er echt beter uitziet dan de foto's doen vermoeden. Het stuur incl. de schakelflippers liggen ook lekker in de hand.
Ik zal vandaag nog even wat interieurfoto's maken.
de DSG in een TTS was prima voor elkaar en reageerde lekker snel, evenals in een Z4 of Carrera. Paar weken terug in een SL was het weer wat minder. Nouja, hij deed het uiteraard nog prima in een auto van 170k, maar in de Sportstand kon je tussen het schakelen door nog even een frietje bestellen
DSG / EDC valt of staat bij de programmering. Hoe snel reageert de bak, hoe schakelt hij zelf terug en op. Ik ben heel benieuwd naar de combi met de RS. Wat ik wel jammer vind is dat het vermogen gelijk is gebleven. Al zijn nog geen gewichten bekend van de auto.
Het onderstel is vast wel weer goed voor elkaar, en ook het uiterlijk. Ik blijf erbij dat de auto i.r.l. er echt beter uitziet dan de foto's doen vermoeden. Het stuur incl. de schakelflippers liggen ook lekker in de hand.
Ik zal vandaag nog even wat interieurfoto's maken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Toen de lease slet (weer ) kapot was heb ik een weekje een golf VI gehad met DSG en ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegen viel. Heb hem wel vooral in de handmatige stand gebruikt (zelf flipperen) maar het viel opzich nog wel mee. Wat wel irritant was dat het ding zelfs in de handmatige stand ging opschakelen als je te lang hoog in toeren blijft maar dat is software.
Wat ook irritant was, hij wou s'ochtends nooit in de achteruit eerst 10 cm vooruit rijden en dan wou die wel in de achteruit. Maar dat is de duitse degelijkheid
Wat ook irritant was, hij wou s'ochtends nooit in de achteruit eerst 10 cm vooruit rijden en dan wou die wel in de achteruit. Maar dat is de duitse degelijkheid
Er is heel veel te fine-tunen aan een DSG-bak. Is inderdaad gewoon software... Helaas kost je dat weer extra geld, vrees ik.
Wanneer mijn Audi op de stoep staat ga ik eens op zoek naar een ODB kabel. Je schijnt echt heel veel te kunnen aanpassen! Of dat ook zover gaat als de DSG-bak zal ik eens onderzoeken.
Wanneer mijn Audi op de stoep staat ga ik eens op zoek naar een ODB kabel. Je schijnt echt heel veel te kunnen aanpassen! Of dat ook zover gaat als de DSG-bak zal ik eens onderzoeken.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Waar heb je die gezien antoine?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ohnee, op Paul Ricard.
Zal even de foto linken.
m.facebook.com/?_rdr#!/photo.php?fbid=10151180148917863&id=116825037862&set=a.172113817862.120209.116825037862&relevant_count=1&__user=100001743405944
Zal even de foto linken.
m.facebook.com/?_rdr#!/photo.php?fbid=10151180148917863&id=116825037862&set=a.172113817862.120209.116825037862&relevant_count=1&__user=100001743405944
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Op de renault sport site staat een stukje over de nieuwe cup auto, incl een mooie foto.
http://www.renaultsport.com/The-new-Cli ... s-its.html
http://www.renaultsport.com/The-new-Cli ... s-its.html
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
heb niet het hele topic gelezen, maar is de clio IV sowieso enkel in 5 deurs beschikbaar of..?
5 Alpine Turbo
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja, uitsluitend als 5 deurs. 94% van de verkochte Clio III was namelijk een 5-deurs. Renault vondt het daarom niet meer nodig dure kosten te maken om een drie-deurs te ontwikkelen. Wel hebben ze de handgreep van de achterportieren bovenin geplaatst om zo een 3-deurs look te krijgen.
Leverbare motoren:
900cc 3 cilinder TCe90 (zowel Eco2 als zonder, o.a. versnellingsbak is anders)
1.2TCe120 icm EDC komt begin volgend jaar
Dieselen kan met de dCi90 en er komt nog een sterkere versie.
Dan nog de RS met 1.6TCe 200 EDC, en er volgt nog een GT versie.
De Estate komt het eerste kwartaal, de RS ook.
Leverbare motoren:
900cc 3 cilinder TCe90 (zowel Eco2 als zonder, o.a. versnellingsbak is anders)
1.2TCe120 icm EDC komt begin volgend jaar
Dieselen kan met de dCi90 en er komt nog een sterkere versie.
Dan nog de RS met 1.6TCe 200 EDC, en er volgt nog een GT versie.
De Estate komt het eerste kwartaal, de RS ook.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Hmm, die Cup ziet er wat TE beschaafd uit.....
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
diesel sterkere versie?.....hoeveel sterker?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
In de wandelgangen wordt gesproken over de 1.6 dCi met 130 pk inderdaad. Maar zoals wel vaker, nergens bevestigd gekregen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
DCT is voor de fabrikanten makkelijk scoren op de verbruiksmetingen..plop naar de 5/6/7, en zuinig dat hij lijkt!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Sowieso slaat de rijcyclus nergens op. Een BMW gaat boven de 130 km/u (waar de rijcyclus niet komt) een compleet andere mapping gebruiken. Meer vermogen voor handen, en veel meer uitstoot. Maar dat maakt allemaal niet uit hè. Efficient Dynamics.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ach, mensen wordt verteld wat ze willen horen en kijken niet verder dan hun neus lang is he... Das met alles tegenwoordig
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nee, voor de mechatronic heb je een aparte kabel nodig en aparte software.Merijn schreef:Er is heel veel te fine-tunen aan een DSG-bak. Is inderdaad gewoon software... Helaas kost je dat weer extra geld, vrees ik.
Wanneer mijn Audi op de stoep staat ga ik eens op zoek naar een ODB kabel. Je schijnt echt heel veel te kunnen aanpassen! Of dat ook zover gaat als de DSG-bak zal ik eens onderzoeken.
Ow ik dacht dat je het over deze audi had
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op wo 31 okt 2012 9:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
POWERTRAINGeert schreef:[img]http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-p ... 6297_n.jpg[/img]
100% Standard engine
Low price and rebuilding costs
220 bhp / 270 Nm
Official engine tuner : Oreca Magny-Cours
100% Racing gearbox
6-speed sequential
LSD (ZF-type), fixed settings
Optional paddle-shift : brand new electrical system
AP Racing clutch
POWERTRAIN
100% Racing Electronics
Cosworth SQ7Di ECU
Locked mapping for perfect equity
Cosworth full color, high res TFT display + DL
High capacity logging
Full data acquisition as a standard
Optional GPS
CHASSIS
Enhanced Safety
Welded roll-cage
Aero devices
Roof scoop
Efficient rear wing : 40 kg downforce @ 200 km/h
CHASSIS
Specific suspension
1-way Adjustable dampers from ZF-Sachs
Fully rigid rods
Specific aluminium wishbones
Specific 17’’ wheels
High performance braking
320 x 28 mm AP Racing front discs
4-piston front calipers
Prijs:
- Clio EuroCup (met standaard shift paddles aan stuurkolom): €39.900,- (ex BTW)
- Clio NationalCup: (met als optie shift paddles aan stuurkolom): €37.800,- (ex BTW)
Enige opties zijn:
- paddle shift
- kleur (standaard=wit)
- kuipstoel in een andere maat dan de standaard maat L (M of XL)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Wat denk je zelf, heb drie jaar met zon zogenaamde waardeloze dsg bak geredenMerijn schreef:Waar komt die info vandaan, Luco?
Op de dsg bak zit een aparte ronde stekker waarmee je de mechatronic aan kan passen met de juiste software.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Inderdaad, via OBD ga je niks uithalen. Ja de leuke geintjes als needle-swap, aansturing van follow home verlichting etc. Maar de DSG ga je echt niet in komen.
De Mechatronic is de regelunit van de DSG-bak, en er zijn er maar weinig die daar mee om kunnen gaan. TVS engineering is daar erg bekend mee, ook wel DSG-dokter, en zo zijn er nog wel een paar. De moeite waard is zo'n bezoekje wel
De EDC van Renault, momenteel nog met de diesel in een Mégane, heeft ook wel eens gekke dingen. Bij 80 terug naar vier en zo op 4000 tpm uitkomen waar een diesel niet heel veel meer heeft te zoeken bijvoorbeeld.
De Mechatronic is de regelunit van de DSG-bak, en er zijn er maar weinig die daar mee om kunnen gaan. TVS engineering is daar erg bekend mee, ook wel DSG-dokter, en zo zijn er nog wel een paar. De moeite waard is zo'n bezoekje wel
De EDC van Renault, momenteel nog met de diesel in een Mégane, heeft ook wel eens gekke dingen. Bij 80 terug naar vier en zo op 4000 tpm uitkomen waar een diesel niet heel veel meer heeft te zoeken bijvoorbeeld.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik heb het over de info over de nieuwe Cup-clio.Luco/Alpine-racer schreef:Wat denk je zelf, heb drie jaar met zon zogenaamde waardeloze dsg bak geredenMerijn schreef:Waar komt die info vandaan, Luco?
Op de dsg bak zit een aparte ronde stekker waarmee je de mechatronic aan kan passen met de juiste software.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ow ik dacht dat je het over deze audi had.Luco/Alpine-racer schreef:Nee, voor de mechatronic heb je een aparte kabel nodig en aparte software.Merijn schreef:Er is heel veel te fine-tunen aan een DSG-bak. Is inderdaad gewoon software... Helaas kost je dat weer extra geld, vrees ik.
Wanneer mijn Audi op de stoep staat ga ik eens op zoek naar een ODB kabel. Je schijnt echt heel veel te kunnen aanpassen! Of dat ook zover gaat als de DSG-bak zal ik eens onderzoeken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
De info van de cup clio heb ik van joost op dfMerijn schreef:Waar komt die info vandaan, Luco?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.