Brandstofpomp defect Renault Megane Coupe?

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Draconian
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 5 dec 2011 20:09
Contacteer:

Goedenavond,

Het gaat om een Renault Megane Coupe 1.6 16v benzine uit 1999.

De auto van mijn vrouw wilt niet meer aan slaan. Starten gaat goed maar het lijkt wel of hij geen benzine krijgt om aan te slaan. Nu wil ik natuurlijk een bevestiging of inderdaad de brandstofpomp stuk is. Ik heb al de BDP sensor helemaal los gehad en weer terug gemonteerd maar deze is denk ik goed. Nu heb ik de achterbank eraf gehaald om bij de brandstofpomp te komen. Deze pomp maakt helemaal geen geluid als je het contact aanzet. Normaal hoor je juist toch zo een korte zoemtoon van inspuiten? Op het stekkertje staat wel stroom maar de pomp geeft helemaal geen geluid als ik het contact aanzet of de motor wil starten(slaat alleen niet aan natuurlijk).

Kan ik hieruit concluderen dat de pomp stuk is als je geen korte zoemtoon hoort?
Soms begint er ook een relais in de zekeringkast onder de motorkap zo een haperend geluid maken, ook als ik de relais uitwisselt met een andere dan gebeurt het precies op dezelfde aansluiting voor het relais. Zo een rood vierkant kastje wat je erin steekt. Komt zeker omdat de pomp vaststaat?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Blijft ie niet op de startblokkering staan ? (rood lampje wat blijft knipperen). Je kunt de pomp eens rechtstreeks 12V geven om uit te sluiten of de pomp het is.

Pomp wordt massa aangestuurd via de computer, knipperen er verder geen storingslampjes ?
Draconian
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 5 dec 2011 20:09
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Blijft ie niet op de startblokkering staan ? (rood lampje wat blijft knipperen). Je kunt de pomp eens rechtstreeks 12V geven om uit te sluiten of de pomp het is.

Pomp wordt massa aangestuurd via de computer, knipperen er verder geen storingslampjes ?
Startblokkering blijft hij niet op staan aangezien het rode lampje na een paar seconden uit gaat na het contact te hebben aangezet. Dit lijkt mij goed te zijn want anders had het rode lampje aan moeten blijven of knipperen.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

lijkt idd verdacht veel op je pomp,. je kan eens proberen een paar keer boven op je vlotter te slaan, niet te hard maar met beleid bijv met je vuist. soms wil de pomp dan wel inslaan. wat is de km stand? heb er al verschillende meegemaakt maar dan meestal wel met een 190.000 + kmstand
Draconian
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 5 dec 2011 20:09
Contacteer:

Het is opgelost!

De dealers konden mij niet helpen met de juiste tips. Auto Zeeuw Naaldwijk wilde geen informatie over de telefoon geven alsof het geheim was. Dealers Den Haag waren veel behulpzamer maar ze waren vergeten één belangrijk deel te melden. Ik zei al dat ik 12 volt rechtstreeks vanaf de accu naar de brandstofpomp had gebracht en hij deed het super. Maar de dealers zeiden dat er een kabel expert er aan te pas moet komen omdat de bekabeling niet goed is want op de stekker was er maar geen 12 volt. Dus met andere woorden langs brengen en laten onderzoeken.

Ik zag mijn spaarcenten al slinken. Ik heb niet opgegeven en ben de kabels gaan volgen. Kom ik ineens een derde zekeringkast tegen met hoofdzekeringen naast de accu zeer verdekt opgesteld en lastig bij te komen. Ik zag gelijk al dat de 30 A zekering niet goed eruit zag vanwege corrosie waardoor een pin letterlijk was afgerot. Dat verklaarde dus ook dat relais aan de andere kant van het blok wat was gaan knetteren. Voor €2,50 een nieuwe zekering gehaald en op een andere plek samen met de rode kabel in de rail geprikt en alles deed het:-0) Gelijk starten.

Komt natuurlijk door het regenwater wat wel eens er langs sijpelt. Pinnetje is gaan verteren en uiteindelijk helemaal geen contact meer.

Hadden ze nu gelijk gezegd dat er een derde zekeringkast aanwezig is naast de accu dan had het een hoop werk gescheeld.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ow sorry dat wist ik wel maar je zei al dat je gemeten had en er gewoon plus op de stekker kwam vandaar dat ik ook dacht aan de pomp... komt idd vaker voor . sowwy :-(
Draconian
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 5 dec 2011 20:09
Contacteer:

the reaper schreef:ow sorry dat wist ik wel maar je zei al dat je gemeten had en er gewoon plus op de stekker kwam vandaar dat ik ook dacht aan de pomp... komt idd vaker voor . sowwy :-(
Maakt niet uit :grin:
Ik ben allang blij dat hij gemaakt is na drie dagen zoeken. Ik ben meer teleurgesteld dat er bij deze auto's zo slecht gedacht is aan vocht. Dus dat de hoofdzekeringen gewoon vlak tegen de wand gemonteerd zitten waar regenwater kan komen aangezien al deze types natte bodems hebben bij de accu. Dan nog niet te spreken hoe moeilijk het is om een accu te wisselen. Blaadjes en allerlei troep vind je er wat nat wordt.
Draconian
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 5 dec 2011 20:09
Contacteer:

the reaper schreef:ow sorry dat wist ik wel maar je zei al dat je gemeten had en er gewoon plus op de stekker kwam vandaar dat ik ook dacht aan de pomp... komt idd vaker voor . sowwy :-(
Plus op de stekker klopte trouwens maar dat was 5 volt en dat is voor alleen de benzinemeter. Er zijn totaal 4 draden. Twee dunne(oranje en wit) 5 volt voor de benzinemeter en twee dikke(zwart en wit) voor de pomp zelf van 12 volt.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

oke ja meten kun je ook beter met multimeter doen,. accu verwisselen is toch niet zo moeilijk,. effe dat zwarte kapje met t torxboutje loshalen en je hebt zeeen met ruimte toch?
Draconian
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 5 dec 2011 20:09
Contacteer:

the reaper schreef:oke ja meten kun je ook beter met multimeter doen,. accu verwisselen is toch niet zo moeilijk,. effe dat zwarte kapje met t torxboutje loshalen en je hebt zeeen met ruimte toch?
Vind ik wel meevallen maar het probleem is opgelost en ik ga geen Megane afkraken hier :-) Kijk wel uit. Deze Megane was van mijn vrouw maar zelf zou ik er nooit één willen hebben vanwege de hele constructie. Ik heb het liever op andere merken zoals Ford en BMW.

Half jaar terug was er ook al wat aan de hand met deze Megane. De motorsteun was gescheurd(dat rubber). De steun welke bovenop zit zeg maar en het hele blok kwam tegen de wielkast aan met een bocht. Je kon niet meer sturen en harde klappen omdat natuurlijk het hele zooitje van zijn plek was.

Zelf alles toen vervangen zoals distributieriem, waterpomp, spanrol en snaar. Motorsteun ook nieuw gekocht en uitgewisseld. Kun je trouwens makkelijk zelf allemaal doen als je een beetje handig bent.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Stonden die zekeringen niet gewoon in het boekje vermeld dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

en een gescheurde motorsteun is ook geen onderhoud om over te gaan miepen natuurlijk.

snap ook je beredenering niet, zo slecht zit een megane 1 niet in elkaar, ze hebben geen ingewikkelde electronica en je kunt hier prima zelf aan sleutelen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zit zelfs prima in elkaar en gaat weinig aan stuk en als het stuk gaat kun je het inderdaad eenvoudig zelf vervangen zoals Martijn al aangeeft.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nee joh, bmw is veel meer premium.

Premium uitlopen van lagerschalen van krukas
Premium gescheurde chassis
Premium waardeloze draagarmen
Premium gescheurde zuigerbussen
Premium vastlopen vanos
Premium geen garantie
Premium geen service
Zo kan je nog wel even doorgaan :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De prijzen voor reparatie zijn ook premium :p :smile:

Over Ford zullen we maar niet beginnen :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ach, ieder merk heeft zo zijn plus en minpunten. Daar kun je boeken over blijven schrijven. Gemiddeld genomen denk ik dat reno zo slecht nog niet is met onderhoud en onderdeelprijzen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Tuurlijk, het blijft gemaakt en ontworpen door mensen. Over het algemeen steekt het prima in elkaar bij renault en onderdelen zijn meestal ook betaalbaar.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

In elkaar gezet door mensen..........klopt ja.....uit Frankrijk, vandaar ook: met de franse slag... :lol: :lol:
Maar zullen er nog veel mensenhanden aan te pas komen om een auto te bouwen?

Dat premium vind ik trouwens zo een geleuter...........alles kan kapot.
Het is allemaal mechanisch en aan slijtage onderhevig.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Premium is puur door marketing bedacht, zodat de klant nog dieper moet bukken en nog harder genomen kan worden.

Eigenlijk zijn bmw rijders dus erg dom :D (0)
Want die sukkels trappen erin.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Draconian
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 5 dec 2011 20:09
Contacteer:

Tom schreef:Stonden die zekeringen niet gewoon in het boekje vermeld dan?
Nee, deze stonden niet vermeld. Er waren totaal maar twee pagina's besteed over de zekeringen. Uit mijn hoofd waren dat pagina 5.14 en 5.15. Alleen de zekeringkast bij het stuur dus.

Ik denk omdat je als particulier niet aan de anderen mag zitten en dus ook niet vermeld zijn in het boekje.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

vandaar dat ze ook zo "verstopt" zitten natuurlijk je ziet pas een zwart kastje zitten als de accu eruit is. ik ben al 13 jaar ofzo monteur bij renault en van alle keren dat ik een accu gewisseld heb bij een megane ,.heb ik pas dit jaar opgemerkt dat daar een zekeringkastje zat (voel me best dom nu) ook zelf nog nooit de storing meegemaakt van de weggerotte zekering tot dit jaar .

och,' nooit te oud om te leren zeggen' ze toch?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

heb het ook gehad met de megane van mijn vriendin destijds. die deed helemaal niets meer, dashboard hoofdzekering lag eruit toen uit
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Draconian
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 5 dec 2011 20:09
Contacteer:

the reaper schreef:vandaar dat ze ook zo "verstopt" zitten natuurlijk je ziet pas een zwart kastje zitten als de accu eruit is. ik ben al 13 jaar ofzo monteur bij renault en van alle keren dat ik een accu gewisseld heb bij een megane ,.heb ik pas dit jaar opgemerkt dat daar een zekeringkastje zat (voel me best dom nu) ook zelf nog nooit de storing meegemaakt van de weggerotte zekering tot dit jaar .

och,' nooit te oud om te leren zeggen' ze toch?
Niemand is dom :smile:
Ik denk wel dat het verstandig is om aan de bovenkant van dit kastje een siliconekit rand aan te brengen zodat het vocht niet direct op deze rails kan lopen waardoor in de loop der jaren deze pinnetjes wegrotten van de zekeringen. Het was natuurlijk al een tijdje aan het rotten geweest daar dus dat verklaard een hoop. Nu rijd hij weer als nieuw.
Plaats reactie