Als ik alles goed heb is er in een Renault 9 en 11 een verbruiksmeter geweest.
In welke types kwam dit voor ?
Is die eventueel ook in een renault 5 te plaatsen
zoals ik na kon gaan in een service medeling dan zijn er verbruiksmeters geweest in een R5, 9 / 11, 18 en Fuego. tevens leswagens
Ik wil mijn Renault 5 Cabrio hiermee uitrusten en zoek het verbruiksmeter dan ook compleet.
verbruiksmeter
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Renault 11 TSE/TXE Electronique o.a.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Is dat niet ook die boardcomputer die op de plaats van het digitale klokje zit?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
In de 19 is het toch ook geleverd? al zat wellicht iets nieuwer zijn.
Vraag me overigens af wat je met die info moet. Ok, het is een leuke optie om te hebben om te hebben maar verder heb je er geen fluit aan.
Vraag me overigens af wat je met die info moet. Ok, het is een leuke optie om te hebben om te hebben maar verder heb je er geen fluit aan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb 't ook in de Race-19 idd
was wel een optie toendertijd 


De pest is dat je een brandstof flow meter moet hebben voor de modellen met carburateur, en die zijn lastig te vinden. Nieuwere modellen met injectie hebben het verbruikssignaal uit de ECU, en dan is het dus een kwestie van aansluiten.
Zat laatst wat oude Renault folders door te lezen, en daar zag ik inderdaad de verbruiksmeter voorbij komen in de R9/11.
Zat laatst wat oude Renault folders door te lezen, en daar zag ik inderdaad de verbruiksmeter voorbij komen in de R9/11.
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 23:02
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 23:02
R9 en/of 11. Voornamelijk de luxe types (Turbo/GTE)Abel schreef:waar komt die uit?
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 3 mar 2004 23:02
Excuus voor de late reactie: Om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet precies aan de hand waarvan dit wordt berekend. Mijn R11T is niet uitgerust met deze computer. Ik zal de boeken er eens op naslaan om te kijken of ik dit kan vinden.
Bart V schreef:De pest is dat je een brandstof flow meter moet hebben voor de modellen met carburateur, en die zijn lastig te vinden. Nieuwere modellen met injectie hebben het verbruikssignaal uit de ECU, en dan is het dus een kwestie van aansluiten.
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Sja...
Het is een berekening afhankelijk van verbruikssignaal (idd brandstof-flow) , rijsnelheid/gemid snelheid/afstand en brandstof peil.
Denk er om dat dit soort systemen een specifieke brandstof hoeveelheid meting in de tank hebben in deze jaren (1984 - 1988 max)
vanaf eind 1986 is het een extra en werd niet meer standaard gemonteerd af fabriek bij de meest luxe modellen.
Wil je dit dus werkende hebben op bv een 11 dan moet je hebben.....
Electronisch snelheids signaal danwel via een pulsgever in de kabel of zoals een 11 Turbo een electronisch opname element in de bak (in dit geval is de boom al voorbereid op een verbruiksmeter)
Een brandstof peil zender (van de tank) specifiek voor zo een auto ....
en een flow meter (pulsteller) welke in de leiding geplaatst zal moeten worden.
Oja.. en natuurlijk de rekeneenheid (display)
Ik heb hem werkende maar voor hoe lang.. de pulsteller in deze is de meest zwakste schakel.
Deze delen vinden is een hele uitdaging....
Het is een berekening afhankelijk van verbruikssignaal (idd brandstof-flow) , rijsnelheid/gemid snelheid/afstand en brandstof peil.
Denk er om dat dit soort systemen een specifieke brandstof hoeveelheid meting in de tank hebben in deze jaren (1984 - 1988 max)
vanaf eind 1986 is het een extra en werd niet meer standaard gemonteerd af fabriek bij de meest luxe modellen.
Wil je dit dus werkende hebben op bv een 11 dan moet je hebben.....
Electronisch snelheids signaal danwel via een pulsgever in de kabel of zoals een 11 Turbo een electronisch opname element in de bak (in dit geval is de boom al voorbereid op een verbruiksmeter)
Een brandstof peil zender (van de tank) specifiek voor zo een auto ....
en een flow meter (pulsteller) welke in de leiding geplaatst zal moeten worden.
Oja.. en natuurlijk de rekeneenheid (display)
Ik heb hem werkende maar voor hoe lang.. de pulsteller in deze is de meest zwakste schakel.
Deze delen vinden is een hele uitdaging....
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Geen GTE.qauckemoly schreef:R9 en/of 11. Voornamelijk de luxe types (Turbo/GTE)Abel schreef:waar komt die uit?
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Geen GTE.qauckemoly schreef:R9 en/of 11. Voornamelijk de luxe types (Turbo/GTE)Abel schreef:waar komt die uit?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Blijft wel supertof zo'n boardcomputer. Als ik er eentje tegenkom dan zou ik hem ook graag in m'n GT willen 

-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Dat 'kan'
Er zijn Super 5 TSE geweest (zeer zeldzaam) met de optie?? Verbruiksmeter .
Althans, ik heb er een foto van dat het er was maar in welke 5 TSE ook in Nederland heb ik dit niet gezien. Wel eens in een 5 GT Turbo de stekker voor verbruiksmeter tegen gekomen, dit was in een model met elec bed. voorportier ramen en cpv dus kan zijn dat de boom voorbereid was.. (groene stekker) waarvan ik dacht 15 polen maar kunnen er ook meer zijn, dit weet ik niet meer uit mijn hoofd.
Er zijn Super 5 TSE geweest (zeer zeldzaam) met de optie?? Verbruiksmeter .
Althans, ik heb er een foto van dat het er was maar in welke 5 TSE ook in Nederland heb ik dit niet gezien. Wel eens in een 5 GT Turbo de stekker voor verbruiksmeter tegen gekomen, dit was in een model met elec bed. voorportier ramen en cpv dus kan zijn dat de boom voorbereid was.. (groene stekker) waarvan ik dacht 15 polen maar kunnen er ook meer zijn, dit weet ik niet meer uit mijn hoofd.
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
De lesauto versie van de 11 (GTL) had ook een verbruiksmeter maar deze had minder functies dan de TXE (niet electronic) en Turbo.
Dit overigens alleen in de begin jaren van de 11 en NIET in de fase 2
Dit overigens alleen in de begin jaren van de 11 en NIET in de fase 2