Ik kan er weinig over vinden maar wat zijn hier de ervaringen over taxatiebedrijven.
Er zijn vast veel mensen met goede of minder goede ervaringen.
Mijn auto is wel geen oldtimer, maar ik heb de auto zo'n beetje teruggebracht in nieuwstaat dus dat wil ik vastleggen voor de verzekering.
Mogelijk kunnen meer mensen tegelijk laten taxaren?
Dan heb je een mini treffen en korting dus 2 vliegen in 1 klap.
Taxatiebedrijven
Ik heb mijn auto, net als een aantal mensen uit de Bodegraven groep, laten taxeren bij Steijn Sportscars Taxaties. Ik heb verder geen ervaring met andere bedrijven, maar ik ben wel tevreden over ze.
Goed dat je erover begint, want ik moet mijn auto opnieuw laten taxeren, binnenkort.
Combineren is makkelijker gezegd dan gedaan, want dan zul je allemaal op eenzelfde dag je auto beschikbaar moeten hebben. Taxaties in het weekend zijn sowieso al duurder dan doordeweeks, dus is het maar de vraag of je veel goedkoper uit bent.
Goed dat je erover begint, want ik moet mijn auto opnieuw laten taxeren, binnenkort.

Wij laten op het werk alles taxeren door Maikel de Munnik.
Zeer reeel en netjes. (heeft vroeger ook bij renault gewerkt)
Zeer reeel en netjes. (heeft vroeger ook bij renault gewerkt)
Die zal ik ook eens emailen.
Deze info kreeg ik van Maro Taxaties;
De kosten als clublid in Nijmegen komt op € 130, wel het liefst ruim plannen zodat er op de rit wat te combineren valt (zijn het meerdere auto's, valt dit er alvast onder).
Bij twee auto's tegelijk op dezelfde lokatie zijn de kosten per stuk: € 120 en bij drie is het € 110 en bij vier en meer houden we het op € 100 per auto. Zijn het er 10 is er nog ietsje speling qua verder delen van de reiskosten.
Deze info kreeg ik van Maro Taxaties;
De kosten als clublid in Nijmegen komt op € 130, wel het liefst ruim plannen zodat er op de rit wat te combineren valt (zijn het meerdere auto's, valt dit er alvast onder).
Bij twee auto's tegelijk op dezelfde lokatie zijn de kosten per stuk: € 120 en bij drie is het € 110 en bij vier en meer houden we het op € 100 per auto. Zijn het er 10 is er nog ietsje speling qua verder delen van de reiskosten.
ik laat mijn auto's taxeren door laagland taxaties
egbert laagland
0652568531
http://www.laaglandtaxaties.nl
info taxatie@kpnplanet.nl
egbert laagland
0652568531
http://www.laaglandtaxaties.nl
info taxatie@kpnplanet.nl
Een oud topic maar een nieuw leven inblazen aangezien ik mijn Clio een tijdje terug heb laten taxeren.
Ik heb het laten doen bij RDM voor 120 Euro.
Staat dacht ik te herinneren voor Reinders, Dol & Mandema.
Daar heb ik vroeger ook een gerestaureerde Opel Kadet Coupé en Opel Manta laten taxeren. Ik wist niet dat het bedrijf nog bestond en toen schoot de naam me ineens te binnen en bleken ze gewoon nog te bestaan.
De Clio is op €9.500 getaxeerd dus €3.500 meer dan dagwaarde en dus de moeite waard geweest.
Ik heb namelijk al 2x meegemaakt dat mijn auto van achter totallos werd gereden door een slaapkop en een zatlap en een Kadett Coupé is ooit afgebrand.
Dan wordt je met weinig afgescheept en ben je alles in 1 klap kwijt!
Manta was gelukkig wél getaxeerd dus de 8000 schade betekende daardoor geen totallos!
Ik heb het laten doen bij RDM voor 120 Euro.
Staat dacht ik te herinneren voor Reinders, Dol & Mandema.
Daar heb ik vroeger ook een gerestaureerde Opel Kadet Coupé en Opel Manta laten taxeren. Ik wist niet dat het bedrijf nog bestond en toen schoot de naam me ineens te binnen en bleken ze gewoon nog te bestaan.
De Clio is op €9.500 getaxeerd dus €3.500 meer dan dagwaarde en dus de moeite waard geweest.
Ik heb namelijk al 2x meegemaakt dat mijn auto van achter totallos werd gereden door een slaapkop en een zatlap en een Kadett Coupé is ooit afgebrand.
Dan wordt je met weinig afgescheept en ben je alles in 1 klap kwijt!
Manta was gelukkig wél getaxeerd dus de 8000 schade betekende daardoor geen totallos!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je moet vooraf wel met je verzekeraar/tussenpersoon/makelaar overleggen waar je hem laat taxeren, de verzekeraar moet namelijk wel akkoord gaan met de taxateur/taxatie.
En taxeren zonder hem daarna All-risk te verzekeren is redelijk zinloos. Niemand hoeft zich dan namelijk aan het rapport het houden.
En taxeren zonder hem daarna All-risk te verzekeren is redelijk zinloos. Niemand hoeft zich dan namelijk aan het rapport het houden.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
De auto is all-risk verzekerd.Wouter schreef:Je moet vooraf wel met je verzekeraar/tussenpersoon/makelaar overleggen waar je hem laat taxeren, de verzekeraar moet namelijk wel akkoord gaan met de taxateur/taxatie.
Dat van acceptatie van taxateur ben ik het niet eens.
Dat mag je zelf bepalen.
Als het een beëdigd taxatiebureau is, dan is de taxatiewaarde rechtsgeldig en daar kan de maatschappij naar mijn weten helemaal niks aan veranderen.
Zo wel dan ben ik verkeerd ingelicht.
Wel moet de verzekeringspremie op een hoger waarde dan dagwaarde worden afgestemd dus een hogere maandpremie.
Je zult het taxatierapport wel degelijk vooraf moeten overleggen aan je verzekeringsmaatschappij. Dat is bij mij in elk geval wel zo!
Deze week wordt mijn auto weer getaxeerd door Steijn. Eens kijken wat ze ervan vinden.
Deze week wordt mijn auto weer getaxeerd door Steijn. Eens kijken wat ze ervan vinden.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Ik zou het toch even checken voordat er wat gebeurd en achteraf blijkt dat ze het niet accepteren (ook al zou je gelijk hebben)Cliogek1970 schreef:De auto is all-risk verzekerd.Wouter schreef:Je moet vooraf wel met je verzekeraar/tussenpersoon/makelaar overleggen waar je hem laat taxeren, de verzekeraar moet namelijk wel akkoord gaan met de taxateur/taxatie.
Dat van acceptatie van taxateur ben ik het niet eens.
Dat mag je zelf bepalen.
Als het een beëdigd taxatiebureau is, dan is de taxatiewaarde rechtsgeldig en daar kan de maatschappij naar mijn weten helemaal niks aan veranderen.
Wel moet de verzekeringspremie op een hoger waarde dan dagwaarde worden afgestemd dus een hogere maandpremie.
Vaak werkt een verzekeringsmaatschappij met vaste taxateurs, heb je een buitenstaander zijn ze daar minder blij mee.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat hoop ik niet want ik werk er dagelijks meeCliogek1970 schreef: Dat van acceptatie van taxateur ben ik het niet eens.
Dat mag je zelf bepalen.

Er zijn een hoop taxateurs die door de verzekeraars niet worden geaccepteerd (bijvoorbeeld verkeerde ervaringen in het verleden of het bedrijf is bij de verzekeraar niet bekend), dan zou het mooi zuur zijn als je net hebt betaald voor een taxatie.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Precies, bel eerst je verzekering (en de meeste doen het niet) of ze wel willen verzekeren naar taxatie waarde. Ik heb ooit eens een hele rits opgebeld en alleen Unive wilde wel... mits deze getaxeerd werd door een door hun aangewezen taxateur.
Trust me. I know what I'm doing.
Als dat zo is dan ben ik - zoals ik noemde - verkeerd ingelicht.
Bij mijn Opel die totallos werd gereden heb ik de maatschappij niet eens op de hoogte gesteld van de taxatie.
Maar dan heb ik het over 1995.
De auto werd niet totallos verklaard omdat het rapport de waarde van de auto aangaf omdat het om een beëdigd taxateur ging.
Die zaak heb ik gewonnen en de schade is gerepareerd terwijl deze normaal totallos zou zijn.
Ik ga sowieso de maatschappij inlichten en de premie hierop laten aanpassen.
Accepteren ze het niet dan ben ik weg...simpel.
Want als een beëdigd taxateur niet wordt geaccepteerd. waar bestaan ze dan van?
Mensen als ik die verkeerd zijn ingelicht?
Bij mijn Opel die totallos werd gereden heb ik de maatschappij niet eens op de hoogte gesteld van de taxatie.
Maar dan heb ik het over 1995.
De auto werd niet totallos verklaard omdat het rapport de waarde van de auto aangaf omdat het om een beëdigd taxateur ging.
Die zaak heb ik gewonnen en de schade is gerepareerd terwijl deze normaal totallos zou zijn.
Ik ga sowieso de maatschappij inlichten en de premie hierop laten aanpassen.
Accepteren ze het niet dan ben ik weg...simpel.
Want als een beëdigd taxateur niet wordt geaccepteerd. waar bestaan ze dan van?
Mensen als ik die verkeerd zijn ingelicht?