Even voorstellen: renault15.17, Alpine V6 GTA

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Mijn naam is Dave en ik ben woonachtig in Uden. Vanaf kleins af aan ben ik al Renault fan en ik heb inmiddels zo'n 20 Renaults gehad. Op dit moment heb ik er 5. :smile:

Als dagelijkse auto gebruiken we (mijn vrouw en ik) de Renault Laguna Grandtour 1.6-16v Expression op LPG. Met deze fijne, betrouwbare auto uit 2003 maken we iets meer dan 22.000 km per jaar. Deze Laguna is nu ruim 4 jaar in bezit en heeft inmiddels meer dan 235.000 km op de teller. En het plan is om er nog zeker 4-5 jaar mee door te rijden.

Als tweede auto hebben we (nu nog) een Renault Avantime 3.0 V6-24v Privilege uit 2002. Al vanaf de introductie ben ik fan van deze auto en in 2007 hebben we de Clio van mijn vrouw weggedaan en heb ik mezelf deze klassieker in spé cadeau gedaan. De Avantime wordt drie dagen in de week gebruikt en voor alle verre reizen en vakanties. Per jaar komt dat uit op zo'n 12.000 km.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6TLZWKG-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KEC4RTUG-D.jpg[/img]

Mijn grote hobby echter zijn de Renaults 15 en 17. Op dit moment heb ik 1 rijdende Renault 17 en een Renault 15 TL die je als project mag bestempelen.
En zeer recent heb ik deze prachtige 73'-er Renault 12 TS uit Frankrijk gehaald.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEPN8RZ7-D.jpg[/img]

Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik een vervanger aan het zoeken ben voor de Avantime. En bovenaan mijn lijstje staat de Mégane RS. Dus zal ik met name in het Mégane topic te vinden zijn.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Welkom bij de RTC!! Mooie collectie heb je daar!! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Welkom en succes met zoeken naar de rs. Een aardige opvolger denk ik zo (Y)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Welkom! Mooie Avantime, blijft een unieke auto (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hey Dave,

Welkom hier met je eigen topic. Ik zag je reactie in het Mégane topic al staan. Er zijn nu dus 2 personen opzoek naar een RS 5-deurs? :lol:

De Avantime staat ook nog altijd op de wensenlijst hier, maar dat zal nog wel even duren. Zit nu nog vast aan het "RS-virus"


Overigens, nog iemand in de club die nog een R17 project zoekt?
We raken de boel maar niet kwijt... ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Dank jullie voor het welkom!

@adinsx: ik sla een mooie 3-deurs op voorhand ook niet af hoor!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

renault15.17 schreef:Dank jullie voor het welkom!

@adinsx: ik sla een mooie 3-deurs op voorhand ook niet af hoor!
Ik ook niet, maar 5-deurs of station is (nog) de enige eis van m'n vriendin. :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Miss is de matzwarte van soenzo wat voor Je dave (Y)
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Eh...matzwart. Nee dank je. Eigenlijk ben ik voorstander van meer kleur op de weg. Al dat grijs en zwart tegenwoordig vind ik niks.

Het liefst ga ik voor geel, maar dan zit je vast aan een R26. Oranje vind ik ook leuk, maar dan kom je bij een phase I. Blauw is dan de logische volgende keuze. Ach ja, we zien wel wat er voorbij komt. Een gris mahaka sluit ik niet uit, net zo min als een (glanzend :wink: ) zwarte.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Grijze en zwart 3 deurs zijn erg vet. 5 deurs zijn gewoon mislukt (N) die extra portieren verpesten de hele auto (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Dat vind ik nou ook Wouter :D
Megane R26 -> Megane 4 RS
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Leg het m'n vriendin ook even uit... (zie algemeen chattopic)
Pff....

Hier dus hetzelfde Dave, ook het liefst geel, en liever geen zwart of grijs, of non-metallic blauw. Maargoed, veel keus is er helaas niet :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Adinsx schreef:Leg het m'n vriendin ook even uit... (zie algemeen chattopic)
Pff....

Hier dus hetzelfde Dave, ook het liefst geel, en liever geen zwart of grijs, of non-metallic blauw. Maargoed, veel keus is er helaas niet :lol:
jij bent ook wispelturig. De ene x een gele dan weer een grijze 5 deurs. Make up your mind :p :D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Geel blijft favoriet, maar als ik daar op moet wachten... ;)

Het beste compromis: 5-deurs RS van 2007 of 2008. Dan mag het zwart of zilver zijn ;) xenon moet er wel op zitten. :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Een 3-deurs vind ik persoonlijk ook mooier, maar een 5-deurs komt mij wat braver over. Dat versterkt natuurlijk het "wolf in schaapskleren" effect. :lol:

In Nederland is het aanbod aan RS-en beperkt, maar ik kijk ook over de grens (heb recent nog ervaring opgedaan met een auto uit Frankrijk halen, ook een gele 8) ). Qua prijsniveau heb ik niet het idee dat je er veel voordeel uit haalt, maar je hebt tenminste wat te kiezen. :D

Zoals deze. Kent iemand deze diffuser? Is dat "thuisknutselwerk"? Ziet er wel gaaf uit. Zie tweede foto:

http://www.leboncoin.fr/voitures/133929515.htm?ca=12_s
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is een diffuser van een clio 3 rs ph.1, thuisknutselwerk dus. maar wel erg strak ziet het er uit!!!
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Megane R26 -> Megane 4 RS
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zal die wel zijn dan (Y)
Vinnie-G
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 1 jun 2007 17:55
Locatie: Rotterdam

Welkom! Leuk wagenpark! (Y)
Succes met het zoeken naar een Megane RS. Met een R26 moet je net het geluk hebben dat er één te koop staat in de 'juiste' kleur... Kan hem in ieder geval wel aanbevelen! :wink:

Trouwens zo een diffuser onder een Megane RS ziet er wel strak uit!
Sinds mei 2007 besmet met het RenaultSport virus.
Mei '07 - Oktober '10: Clio II ph2 RS. Oktober '10 - heden: Megane R26.
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Die diffuser vind ik ook heel erg stoer staan, maar toch zou ik hem er nooit onderzetten. Ben namelijk nogal een originaliteitsfreak. :D

Ik heb de Avantime te koop staan en al drie reacties gehad. Nog niks concreets, maar het valt me niet tegen.

Maar ik heb geen haast, en elke keer als ik de Avi weer zie staan denk ik, zo'n klassieker van de toekomst moet je niet wegdoen. Enfin, we kijken rustig verder.
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

De zoektocht naar een Mégane RS is weer hervat, de interesse voor de Avantime is nu zeer concreet. Ik heb ontdekt dat de phase II in Frankrijk wel in Orange Sanguine verkrijgbaar was..... Dit is dus een goede kanshebber:

http://www.leboncoin.fr/voitures/175029142.htm?ca=12_s

Alleen zit ik niet direct te kijken op zo'n schuifdak. Levert wss alleen maar gekraak op, of valt dat mee?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

er rijd er ook 1 in nl in deze kleur (ph2) Alleen het is toch iets anders oranje dan de ph1.

maar ik zeg gewoon doen (Y)
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Een foto :foto: zegt genoeg:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YDNGGOUP-D.jpg[/img]

Au revoir Avantime! :-(

Nu op zoek naar een Mégane RS. Maar moet nog wat masseren hier thuis, de vrouw vind een 2006 nog te duur als tweede auto. En ik wil geen phase I. wordt vervolgd.....
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Soms kan het raar lopen. Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Mégane RS phase II. Mooie en hele nette auto, 5-deurs, Cup onderstel, prima onderhouden, weinig kilometers, van een liefhebber. Eigenlijk niks op de auto aan te merken. Ik dacht van te voren dat het die zou worden echt waar.

Maar..... er was geen klik. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen, maar ik vond het (en nu moet ik me op dit forum natuurlijk tactisch en voorzichtig uitdrukken :smile: ) geen opwindende auto. (S) Snel, dat wel ja, maar verder veel te "gemakkelijk" en steriel.

Nee, geen Mégane RS. Wordt het waarschijnlijk toch weer iets ouds. :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

That's the spirit! :D

Verfraai de brabantse wegen maar met een GT Turbo! :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kan het me best voorstellen! Funfactor is the key :D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

renault15.17 schreef:Soms kan het raar lopen. Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Mégane RS phase II. Mooie en hele nette auto, 5-deurs, Cup onderstel, prima onderhouden, weinig kilometers, van een liefhebber. Eigenlijk niks op de auto aan te merken. Ik dacht van te voren dat het die zou worden echt waar.

Maar..... er was geen klik. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen, maar ik vond het (en nu moet ik me op dit forum natuurlijk tactisch en voorzichtig uitdrukken :smile: ) geen opwindende auto. (S) Snel, dat wel ja, maar verder veel te "gemakkelijk" en steriel.

Nee, geen Mégane RS. Wordt het waarschijnlijk toch weer iets ouds. :lol:
Welke heb je gereden dave?

Die van de monteur uit veghel? die op MP staat voor 15.950?
Ik krijg die 2006 er niet door thuis :(

Maar ben wel erg benieuwd naar hoe de auto reed, eruit zag etc...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Trouwens, een Clio 182 niks voor je?

Weer mooi blauw, van een liefhebber, alleen 138k gelopen, maar verder niks aan het handje hoor :)
Snelheidsbeleving zit het ook wel snor.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Nee Tom, Clio wordt het ook niet (alhoewel de proefrit laatst in de Clio RS Ragnotti wel indruk gemaakt heeft). Ik zit meer in de richting van een oude sloep (lees Renault 20) te denken of misschien toch iets uit het allernieuwste register van dit forum...... :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Renault 9 F7R :D
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Renault 9 zou kunnen ja, maar dan alleen als ze 100% origineel is. Dit bijvoorbeeld:
Zilvergrijze Renault 9 Turbo phase I in Noord Frankrijk
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vet! Ik zeg doen (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

erg nette auto
staat trouwens nog veel meer moois op die site (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

renault15.17 schreef:Nee Tom, Clio wordt het ook niet (alhoewel de proefrit laatst in de Clio RS Ragnotti wel indruk gemaakt heeft). Ik zit meer in de richting van een oude sloep (lees Renault 20) te denken of misschien toch iets uit het allernieuwste register van dit forum...... :wink:
Thanks voor je PM m.b.t. de Mégane (Y) :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik had net je topic gelezen en daarna hoorde ik van mn collega dat er iemand naar zijn megane rs was komen kijken uit uden met een blauwe avantime. Wel toevallig! Succes met het zoeken naar een opvolger.
Plaats reactie