Even voorstellen: renault15.17, Alpine V6 GTA

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja oke er zit natuurlijk wel een binnen frame in ...das waar.
Jajaja als ik langs kom dan zal het wel niet bij kijken blijven he :smile:
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Veel post ik hier niet, maar nu even een kleine update:

Mijn R17 en Alpine staan allebei gestald. Af en toe de accu aan de lader, wat heen en weer rollen en de bandenspanning controleren. Veel meer staat er niet op het programma tot maart-april (afhankelijk van het weer). Alleen de linker ruithefmotor van de Alpine moet ik controleren, de ruit opent niet volledig en loopt vast.

De Laguna maakt gewoon zijn kilometers, inmiddels zijn we ruim over de 265.000 km heen. Ook hier heeft het raammechanisme van de linker voorruit het begeven. :( Maar goed, veel kom ik niet in parkeergarages, dus die reparatie komt nog wel een keer.

En ook de R12 moet deze winter gewoon doorrijden. In december heb ik wat avonden met de spuitbus "unterbodenschutz" en de blanke tectyl onder de auto gelegen en tot nu toe heb ik haar elke week kunnen wassen. Maar met deze vorst zal dat niet lukken. Nou ja, laten we er het beste van hopen. In ieder geval start en rijdt ze onder deze winterse omstandigheden prima. (Y)

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQ3K67MX-D.jpg[/img]
Foto vanmiddag gemaakt (met de telefoon) bij mijn hobbyschuur.

Tenslotte de R15. Daar heb ik het carrosseriewerk weer serieus opgepakt. Sterker, ik heb me voorgenomen het echt goed te gaan doen. Dus een aantal zaken die ik in eerste instantie heb laten zitten, heb ik er alsnog uitgeslepen. En dat is maar goed ook. Tjonge, wat een roest en andere ellende zeg. :@ |:
Maar goed, vandaag hadden we een dagje de tijd om het een en ander aan te pakken. De linker deurstijl en de schetsplaat waar het binnenscherm aan vast zit, heb ik aangepakt. Op de eerste foto heb ik de complete schetsplaat (en een deel van de A-stijl) verwijderd.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EDIMVIOW-D.jpg[/img]
(Op deze foto zijn er al een 4-tal platen ingelast. Je kijkt hier zoals je ziet zo het interieur in.)

De volgende foto geeft ongeveer aan hoe de schetsplaat moet komen. De schetsplaat is hier nog niet in model en zit nog niet vast, maar dat heb ik vanmiddag wel al voor een groot deel kunnen doen (alleen was toen de batterij van de camera leeg :( )

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-E3JSQ7AG-D.jpg[/img]

Als de schetsplaat afgewerkt is, moet de A-stijl weer netjes dicht gemaakt worden. En dan vervolgens het binnenscherm maken. En dat afgewisseld met het continu passen van het (buiten) voorscherm, om zeker te wezen dat het dadelijk ook no netjes op de auto past / ligt.

Wordt vervolgd. Weet alleen niet wanneer
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt zeg!
En je pakt het ook flink aan :worship:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Poehh!! Respect hoor, zo'n klus! :worship:
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Tja, het is veel werk en ik heb dan ook geen streefdatum meer wanneer het klaar moet zijn. Dat heeft geen zin. Maar als het resultaat dan ongeveer zo is:

[img]http://amicale.15.17.pagesperso-orange. ... _78593.jpg[/img]

....dan kan ik de motivatie nog wel vinden.

Dave
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Wat een project (Y)
Welkom hier!
Ook aanwezig op de openingsmeeting van de RTC? (Y)
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Leon Cozijn schreef: Ook aanwezig op de openingsmeeting van de RTC? (Y)
Nou, in ieder geval niet met de R15. :grin: :smile: :lol:

Misschien met de Alpine. Maar dan moet ik wel een nieuw raammechanisme scoren (of in ieder geval de spiraal). Mijn linker portieraam ging maar zo'n 10 cm open en hield er dan mee op (met wat gekrak en gepiep). Hier onder is de oorzaak duidelijk te zien.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTHXUQBB-D.jpg[/img]

Nu op zoek naar een vervanger. Weet iemand of deze mechanismes / spiralen ook in andere Renault types zitten?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Simon Automobiltechnik in Duitsland heeft het wel gebruikt of nieuw liggen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Nieuws over de Alpine V6 GT:
Vandaag de auto naar de APK keuring gebracht. "Pinie" had er volgens mij zin in want de choke bleef wat langer hangen dan gebruikelijk en toen was het op de nog natte rotonde vechten wie er het eerst af mocht, de voorkant of de achterkant. :lol: :lol: Ach van zo'n beetje overstuur wordt je snel wakker. (S)

Maar uiteindelijk werd de GTA niet goedgekeurd, de achterbanden waren niet meer goed genoeg. Vandaar die driftpartij 's morgens dus. ;-) Nu snel op zoek naar wat anders. Gaan we weer voor de Michelins in 255/45 (2x > € 400,-), doen we een setje Toyo's of gaan we meteen voor een mooie set 16" of 17"?

Hmmm, keuzes, keuzes....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja ligt er aan of je je originele velgen wil houden, zo ja dan zou ik voor de toyo 's gaan . . . Iets minder breed maar t scheelt goed in prijs.

16 inch is nog ff makkelijker al zou je dan wel een setje 16 inch moeten hebben
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Goeiemorgen wat een geld!
En dat voor 2 banden....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja Willeon das weer een heel andere klasse .....die Alpinetjes, meteen duurder in alles :smile:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ik zat gisteren nog ff bij Erwin van Dijk op z'n site te kijken naar de restauratie van een paar Alpine's.
Van het eindresultaat loopt het water toch van in je mond!
Wil ik ook! :-) :grin:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Water in je mond en het Geld uit je portemonnee en van je bankrekening

In het algemeen gesproken .....ik heb het dus niet specifiek over Erwin :smile:
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op do 16 feb 2012 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Niet alleen duurder, ze worden nu ook zo oud dat onderdelenvoorziening lastiger wordt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

renault15.17 schreef:Niet alleen duurder, ze worden nu ook zo oud dat onderdelenvoorziening lastiger wordt.
Valt wel mee hoor :smile:

@Jochem, Erwin is echt niet duur, die snapt hoe het werkt.
En oog voor detail, hij doet niks half.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik wilde er nog bij zetten in het algemeen het restaureren van een ALPINE...
Doelde er niet op dat Erwin duur is ....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ik wilde er nog bij zetten in het algemeen het restaureren van een ALPINE...
Doelde er niet op dat Erwin duur is ....
:smile:
Zo vatte ik het ook niet op (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

renault15.17 schreef:Niet alleen duurder, ze worden nu ook zo oud dat onderdelenvoorziening lastiger wordt.
Dat is met specifieke delen voor bv een 5 of clio ook al het geval....
De prijzen worden over de jaren minimaal verdubbeld |:

Renault zou ons juist dankbaar moeten zijn dat we hun historie in eren houden, ipv daarvan gaan de prijzen procentueel omhoog evenredig met de voorraad die ze ervan hebben :(
Laatst gewijzigd door tutuur op do 16 feb 2012 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Oke mooi zo ..
Ik zou het ook niet weten of ie duur is, ben er nog nooit geweest met mijn perenkist...zal vanzelf nog wel eens gebeuren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Oke mooi zo ..
Ik zou het ook niet weten of ie duur is, ben er nog nooit geweest met mijn perenkist...zal vanzelf nog wel eens gebeuren.
35 euro per uur en bij restauratie vaak vaste prijsafspraak (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Je ( jij) kan er beter een tijdsafspraak van maken :p :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:
renault15.17 schreef:Niet alleen duurder, ze worden nu ook zo oud dat onderdelenvoorziening lastiger wordt.
Dat is met specifieke delen voor bv een 5 of clio ook al het geval....
De prijzen worden over de jaren minimaal verdubbeld |:

Renault zou ons juist dankbaar moeten zijn dat we hun historie in eren houden, ipv daarvan gaan de prijzen procentueel omhoog evenredig met de voorraad die ze ervan hebben :(
Dat is dus het verschil, van een 5 of clio is nog een heleboel nieuw te bestellen, van een Alpine bijna niks meer.
Is echt niet met elkaar te vergelijken, niet qua voorziening en niet qua prijzen.
Sommige onderdelen kan je beter zelf laten maken, is goedkoper.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Je ( jij) kan er beter een tijdsafspraak van maken :p :smile:
Dat is ook gedeeltelijk mijn eigen schuld 8)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sja, beter duur dan niet te krijgen zeggen ze wel eens!

Toch zonde, bij VW hebben ze dat toch beter (slimmer) voor elkaar, daar worden onderdelen voor de oldtimers nog gewoon geproduceert..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is wel een beetje jammer bij Renault inderdaad, zijn toch ook zat oldtimerclubjes die je bijv. nog een een hele restpartij of evt. de oude mallen kan geven voor plaatwerk. Ik heb dat ook nooit gesnapt met het stoppen van produceren van delen voor de GTT F1.

Maargoed even terug ontopic, die 12 ziet er ook geinig uit zeg, is toch ook wel leuk modelletje. Neem die maar mee naar de meeting zou ik zeggen :)
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

tutuur schreef:Sja, beter duur dan niet te krijgen zeggen ze wel eens!

Toch zonde, bij VW hebben ze dat toch beter (slimmer) voor elkaar, daar worden onderdelen voor de oldtimers nog gewoon geproduceert..
Bij Renault (in Frankrijk) begint het besef nu ook te komen dat je eigen historie erg belangrijk is en dat mensen die enthousiast zijn over je merk(verleden) een positieve bijdrage leveren aan het merkbeeld. Men wil nadrukkelijker de diverse clubs bij het merk betrekken. Het begin is gemaakt, er zijn al diverse bijeenkomsten geweest en in september volgt het eerste concrete resultaat: Festival Renault

Daarmee hebben we nog geen goede onderdelenvoorziening maar er zijn in ieder geval positieve ontwikkelingen.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

renault15.17 schreef:Gaan we weer voor de Michelins in 255/45 (2x > € 400,-), doen we een setje Toyo's of gaan we meteen voor een mooie set 16" of 17"?
Ga gewoon voor 225,scheelt je echt een bak geld.
Zijn de 255 uberhaupt nog leverbaar,zo ja welke DOT codering staat er dan op.

Volgens mij is de laatste productie van de 255 al een tijd terug gemaakt.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Toyo's (in 225) zijn besteld. Donderdag of vrijdag gaat ie voor de APK herhaling.

Verder gisteren de ruithefmotor gemaakt. De spiraal is vervangen door eentje uit een Renault 19. Die is, met wat kleine aanpassingen, prima te gebruiken. Helaas was ik m'n fototoestel vergeten.
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Gezocht: afgelopen maandag krijg ik een mail met de titel schuurvondst. blijkt het te gaan om meerdere R17's. Erg interessant dus (althans, dat vind ik :D ). Meteen teruggemaild, maar de beste man, Sander, zijn mailbox zit vol. Ik kan de melder dus niet bereiken (want geen telefoonnummer of andere contactgegevens bekend). Nu probeer ik maar via diverse sites / fora om in contact te komen met deze Sander.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZNPZPR68-D.jpg[/img]

Mocht je dus hier lezen Sander, meld je nog even a.u.b.
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Even hier een update met een vraagje: ik ben voor de Alpine nu op zoek naar de turbine velgen van een V6 Turbo. Zie foto hier onder. Wie weet er nog een set te koop?

[img]http://arcn.org/media/kunena/attachments/505/xxx.jpg[/img]
daveR1517
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 dec 2023 20:37
Car: Alpine A110

Inmiddels weer wat jaartjes verder, mijn oude account kon ik niet meer bij, dus nu onder forumnaam DaveR1517.

Het wagenpark bestaat nog steeds uit een aantal R15's en een R17. De Alpine V6 GT is echter verkocht, maar daarvoor in de plaats is er nu een Alpine A110. Fantastische auto.

Afbeelding
Alpine A110, 2023, Bleu Sierra 078 van 110
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooie A110 (F)
Plaats reactie