Even voorstellen: renault15.17, Alpine V6 GTA

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Nee, geen Mégane RS, geen Clio, ook geen R9. En een R5 GT Turbo wordt het ook niet. Maar wel een hele leuke auto uit hetzelfde tijdperk (en uit dezelfde fabriek).

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt, wel hebben heel wat verstandige, goedkoop te rijden auto's bekeken, maar we hebben weer gekozen voor "joie-de-vivre" (oftewel FUN!).

Volgende week ga ik deze beauty ophalen, Yes!

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XI6TEQN-D.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-D8KR6ZIM-D.jpg[/img]

De Alpine is helemaal origineel, ok de velgen zijn zo niet vanuit de fabriek geleverd, maar zaten er wel bij de aflevering in Nederland op. Ze is van 1987 en heeft nog geen 98.000 km gelopen. Ok, er zijn wel wat puntjes aan te verbeteren, mede doordat de laatste 10 jaar er maar ca. 2.000 km mee is gereden. Alles dient even goed schoongemaakt, afgesteld en ingeregeld te worden.

Maar ik ben er van overtuigd dat we er veel plezier aan zullen hebben.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Gefeliciteerd man!! In de juiste kleur ook!! Te zien op de openingsmeeting?? :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ziet er strak uit zeg! Wat voor motor hangt er in?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mooie kleur idd. Mooi ding. En nog belastingvrij ook :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

87 is niet belastingvrij...
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

87 kan wel degelijk belastingvrij zijn. Als de auto aantoonbaar in 1986 gefabriceerd is, krijg je van de belastingdienst gewoon vrijstelling. Op je kenteken veranderd er dan helemaal niets. Maar of deze Alpine belasting vrij is, daarvoor moeten we nog even gegevens in Dieppe opvragen. (Maakt me eigenlijk ook niet uit)

De motor is de 2849 cm[sup]3[/sup] V6 die ook in de R25 (en Volvo 760) ligt. Met eigenlijk super ouderwetse techniek er rondom heen. Twee carburateurs en transistor ontsteking. In deze configutratie levert ze 160 pk, daarmee is dit blok natuurlijk niet zwaar belast en dat maakt het mogelijk om zeer hoge kilometerstanden te halen. (mits goed onderhouden natuurlijk).
Laatst gewijzigd door renault15.17 op wo 16 mar 2011 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

oja, net verkeerd gedacht. moet van voor 87 zijn (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat van de productie is waar idd (Y)

Ach, 160pk is goed te doen toch :)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heerlijke auto om km's mee te maken,al moet je het onderstel wel even aanpakken voor een veilige wegligging. (draagarmbussen of verbeterde draagarmen doen wonderen)

Kijk even of er naast je olievuldop een zwart reservoir zit,is een tankje voor het opvangen van de caterventilatie.
Ding indien aanwezig verwijderen,hierdoor is al menig GTA afgefikt.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hey Dave,

Wat een geweldige keuze, héél wat anders als waar je zoektocht mee begon, maar zeker niet minder mooi (Y). Geniet ervan en wees er zuinig op, maar dat moet vast goed komen ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Veel plezier ermee! :worship:

Wel geinig dat je in principe naar een RS zocht en met een dikke Alpine thuis komt!

Neem je hem wel ff mee 10 april?! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Mooie keus Dave (Y) :worship:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Blijft toch zeker wat hebben die ouwe "tupperware" meuk...
Het is dat ik geen plek heb :smile:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

van harte!!
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Dank jullie voor de positieve reacties. Ik ben er erg blij mee 8) , maar ik moet nog een week wachten voordat ik haar op kan halen. :-(

En 160 pk is voor mij absoluut genoeg. Het gaat mij niet om de absolute snelheid, het gaat om de beleving. En geloof me, dan is dit gewoon een heerlijke auto. Geen stuurbekrachtiging, achterwielaandrijving, een fantastisch motorgeluid bij gasgeven (en heerlijke rust bij cruisen), pedalen in de juiste stand, namelijk staand (wel erg wennen :lol: ), enz.

Uiteraard ga ik dan een aantal zaken eens goed bekijken en waar nodig verbeteren. Eerste prioriteit is het vervangen van de brandstofslangen in het motorcompartiment. Ook moeten de kleppen denk ik nodig gesteld worden en de carburateurs moeten afgesteld en zuiver gemaakt worden. De laatste 10 jaar heeft deze auto maar een 2.000 km gereden.

Tja, en zo'n RS......misschien over 20 jaar :lol: :D :lol:
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

gefeliciteerd met de aankoop,leuk om te zien dat er toch nog meer
(on)verstandige rtc'ers zijn die het durven om een Alpine te kopen.
Zeker een wijze bak (Y)

Als je nog een keer naar Dieppe gaat,pas dan op met aankopen doen bij het magazijn van de RS afdeling,doet pijn in je portomonnee :grin:
en mocht je nog een nieuwe bougiekabelset zoeken voor weinig,ik heb er 1 liggen.
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tjabel schreef:)

Als je nog een keer naar Dieppe gaat,pas dan op met aankopen doen bij het magazijn van de RS afdeling,doet pijn in je portomonnee :grin:
Hahaha als een kind in de snoepwinkel, ik zie Tjabel nog staan ....en maar zoeken/bladeren door dat onderdelen boek.
Euh die en die ene die ene die en dat...enz

De verkoper/magazijnman kreeg het er warm van, het zweet parelde op zijn kop ....later was dat het geval bij Tjabel toen ie betalen moest ..... :lol:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:lol: :lol:

Die gezichten had ik wel willen zien....
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Man man dat is vet, veel plezier ermee....je ziet jezelf al rijden in de lente denk ik (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Vandaag heb ik haar opgehaald. Nee, ik moet zeggen: wij hebben haar opgehaald. Met het hele gezin dus. En het werd uiteindelijk een uitstapje van bijna een hele dag. Om 11:00 uur hadden we afgesproken in Valkenswaard waar de auto stond. En na de formaliteiten zou de garage-eigenaar de Alpine voor mij naar buiten rijden...... Niet dus. :-(

Ze wilde met geen mogelijkheid starten. Na controle bleek er wel een vonk te zijn, maar geen benzine. We hadden allebei het idee dat het ingebouwde alarm / startonderbreker wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Maar eerst maar eens de benzinepomp zoeken. Aangezien ik ook nog niet wist waar deze te zoeken, heeft de opgetrommelde monteur er toch zo'n 15 minuten over gedaan om het ding te vinden. :lol: Een pluskabeltje erheen leerde dat er op zich niks mis was met de pomp. Dus toch die startonderbreker. OK, dan halen we die er tussen uit toch? Nou..... Nadat de bagageruimte compleet, en het dashboard half gedemonteerd was bleek dat de hele alarminstallatie dusdanig complex was (althans voor mij en de monteur) dat we besloten om het anders te doen. Een extra, over het contact geschakelde plusdraad naar de benzinepomp moest het gaan worden. In de zekeringenkast zochten we naar een geschakelde plusdraad, verbindinkje gemaakt en JA JA JA ze liep meteen. Goed contact weer uit, eh:huh: het contact was uit, maar de motor niet. Ze liep nu gewoon door. Hmmm, duidelijk de verkeerde draad te pakken. Maar gelukkig lukte het met een andere wel.

Dus, nadat we het interieur en de bagageruimte weer in elkaar hadden geknutseld, kon ze uiteindelijk naar buiten. Het was inmiddels ca. half 3. De rit naar huis ging via een vriend, mijn moeder en het tankstation en het merendeel heeft mijn vrouw in de Alpine gereden. Zij is ook super enthousiast geworden over de V6 GT en ik hoop maar dat ik haar ook nog af en toe mee krijg. (de auto bedoel ik dan) :wink: :smile:

Maar eind goed, al goed, ze staat op in de garage. Hier nog een foto als bewijs: op mijn inrit met de R17 er voor.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MPEYO3E8-D.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gefeliciteerd!
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooi exemplaar, dat gaat veel genieten worden! (Y)
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Miammie mooi 8)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Leuke oprit hoor! :grin:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ha goed begin.....je bent meteen bekend met de eerste "problemen"
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ha goed begin.....je bent meteen bekend met de eerste "problemen"
Hoort erbij,binnenkort gaat mijn GTA ook weer de schuur uit,zal wel weer een verassing worden of die het doet...
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tuurlijk doet ie het..., anders ff de dealer bellen waar je hem gekocht heb joh.... :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

@Tjabel: Ja je moet je APK zeker ? .....AFKEUR ....dorpels doorgerot :p :smile: :wink:
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:@Tjabel: Ja je moet je APK zeker ? .....AFKEUR ....dorpels doorgerot :p :smile: :wink:
joh,zeik niet.................... :(
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ooit geleverd door Hemcar. (Y) Alphen aan den Rijn was destijds een soort Alpine dealer. Zal eens kijken of ik nog wat info terug kan halen voor je.

Was je er 10 april bij?! 8)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Chris schreef:Ooit geleverd door Hemcar. (Y) Alphen aan den Rijn was destijds een soort Alpine dealer. Zal eens kijken of ik nog wat info terug kan halen voor je.

Was je er 10 april bij?! 8)
Dat waren nog is tijden..... :wink:

Mijn pa heeft heel lang bij Hemcar Lisse gewerkt en daarna in Leiden
VLK Groep
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tjabel schreef:
Jochem de Haas schreef:@Tjabel: Ja je moet je APK zeker ? .....AFKEUR ....dorpels doorgerot :p :smile: :wink:
joh,zeik niet.................... :(
Hahahaha de dorpels kunnen niet door rotten ...das nou eens polyester.
:smile: :smile:
Ik denk eens kijken of ie hapt ... :lol:
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Chris schreef:Ooit geleverd door Hemcar. (Y) Alphen aan den Rijn was destijds een soort Alpine dealer. Zal eens kijken of ik nog wat info terug kan halen voor je.

Was je er 10 april bij?! 8)
Dat weet ik nog niet. Op dit moment vertrouw ik haar nog niet helemaal. Als de motor warm is, draait die niet mooi en ook het oppakken bij gasgeven is niet in orde lijkt me. Aangezien de auto de laatste 10 jaar ook nog geen 3.000 km heeft gereden, zal er wel het een en ander afgesteld, ingelopen en op orde moeten worden gebracht.

Dus 10 april komt waarschijnlijk te vroeg....
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Doe je best! :)

Helaas geen verder info...
nee, werd al niet meer bewaard op de vestiging die wij overnamen
Dit klopt ook wel. Mijn 5je komt daar ook vandaan, maar toen ik er ooit eens ging informeren in de Hemcar tijd, was helaas ook alles al weg...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Hahahaha de dorpels kunnen niet door rotten ...das nou eens polyester.
:smile: :smile:
Ik denk eens kijken of ie hapt ... :lol:
Kom kijken en ik zal je het tegendeel bewijzen,
binnenwerk van de dorpel is een stalen hoeklijn.
Deze zit dmv 2 stalen U-profielen weer vast aan de rug van het chassis.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Plaats reactie