Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik rijdt net een lekker stukje en merk dat mijn koppeling bij hoge toeren in 2 en 3 een beetje begint te slippen... :sad: G&*@#$omme! :sad::sad::sad: Wil dat zeggen dat de koppeling gewoon op is of hoeven alleen de koppelingsplaten vervangen te worden? Of kan dat niet?

Hoe lang kan ik mee doorrijden als ik rustig aan doe? En als ie dan echt aan vervanging toe is, wat zal me zoiets gaan kosten?

Enneh, heeft iemand de kennis, tijd en zin om me daar eventueel mee te helpen voor minder dan de prijs waarmee de dealer me gaat afzetten? :sad: :sad:
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

nou nou merijn tis allemaal wat met je gtttje.
Heb je het andere probleem/en al gevonden?
Je moet die koppeling zo snel mogelijk laten maken. Ik geloof dat dat bij een garage ongeveer 1200 nl gld kost.ongeveer 550 euro.
suc6.
robert

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/search.php" TARGET="_blank">At your service!</A><!-- BBCode End -->
Merijn
Über-Spammer

Godverdomme... :sad: Dat heb ik dus echt niet op dit moment. Ik dacht een redelijk goeie wagen te hebben gekocht, maar het wordt steeds erger met die k*tbak... Ziet er leuk uit, maar als ik dat zo bekijk heb ik er toch nog wel minstens 2000 gulden werk aan. :sad:
Anonymous

Probleem is al heel vaak besproken dus een search levert een hele boel info op. Het nadeel van de GT is dat de gehele motor er uit moet bij het verangen van de koppeling (en drukgroep +lager), Dit is een dure bedoeling, als je het ergens voor Fl. 1500,-kan laten doen is dat niet errg duur.(wel veel geld maar niet duur).
robert

je kan het nog een tijdje rekken door de turbodruk flink terug te draaien, en een beetje cola over de koppelingplaat te gooien. (schijnt)

Niet lang door laten slippen!

:lol: budget drivin :lol:
Merijn
Über-Spammer

Hij doet het bij normaal gebruik helemaal niet, maar alleen als ik 'm goed doortrek. Ik rijd normaalgesproken heel rustig en kom amper boven de 3000 tpm. Dan is er niks aan de hand, maar ik weet nu in ieder geval dat het eraan zit te komen.

Ik zal eens informeren wat het me gaat kosten, want ik zal het toch een keer moeten maken.
Michel S.
Contacteer:

Normaal doe ik dat wel eens voor 750 piek. Dan heb je een splinternieuwe koppeling(compleet). Er komt ook nog eens een 3,5 liter versnellingsbak olie bij, want die moet dan meteen vervangen worden. Dus tel uit en dan zie je dat ik het niet doet om er rijk van te worden.
Hoelang het duurt is moeilijk te zeggen. Meestal doe ik nog wat extra dingen erbij. Zoals kleppen stellen, kleine beurt ofzo. Maar ik schat dat het binnen een 9 uur geklaard moet zijn. Het enige probleem is dat mijn huiduitslag niet mee werkt. Als dat een beetje beter is wil ik het wel voor je doen.

als mijn huiduitsalg weg trekt zoals ik hoop, dan laat ik het weten.

mzzl
Merijn
Über-Spammer

Dat zou ik echt heel erg op prijs stellen. Ik kan er denk ik nog wel een paar maandjes mee rijden, dus dan zien we tegen die tijd wel. Maar in ieder geval al heel erg bedankt voor het aanbod!
Rudo

On 2002-01-21 17:20, Mclain
wrote:
Het enige probleem is dat mijn huiduitslag niet mee werkt. Als dat een beetje beter is wil ik het wel voor je doen.

als mijn huiduitsalg weg trekt zoals ik hoop, dan laat ik het weten.

mzzl
O.k., alle doktoren op het forum opgelet! In ons aller belang en die van Mclain in het bijzonder: wie helpt Mclain van z'n huiduitslag af??!!!! :wink:
Abel
Über-Spammer

Nat houden.. dan kan het niet schilveren

:grin::grin:
Bart V

Beetje WD40 erop spuiten wil ook wel eens helpen :grin:
Merijn
Über-Spammer

:lol:

Al is die uitslag echt geen geintje als ik Mac mag geloven... :sad:
Bart V

Huiduitslag is echt kl*te. Ik krijg het altijd van kerstbomen :sad:
robert

der bestaan dunne handschoentjes speciaal hiervoor.
t sleutelt wel rot ivm zweethanden, + minder gevoel bij gepriegel.
Niet die tankstation dingen, maar elastischer.
Merijn
Über-Spammer

Vreemd... Vandaag deed mijn koppeling het gewoon goed. Gisteren deed 'ie het in de regen. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben gehad?
robert

gebeurt wel eens met een vette plaat.
Soms gaat het weer goed, en dan komt er weer een druppie olie op, en dan doet hij het weer een dagje slecht.
Merijn
Über-Spammer

Maar dat wil dus niet zeggen dat 'ie binnenkort niet aan vervanging toe is?
Jeroentje

waarschijnlijk is je keerring van je krukas hard geworden en lekt ie olie op je koppelingsplaat en dan gaatie slippen kosten koppeling + drukgroep ongeveel 350-400 GULDEN
keering ongeveer 40 GULDEN en olie 3x F20 gulden perliter is 60 gulden klaar om te starten .......
Kay
Contacteer:

ik heb pas ook mijn koppelingsplaat vernieuwd. Ik heb daarvoor ongeveer 3mnd. met een versleten plaat rondgereden. De ene keer merk je er niks van en de andere keer weer wel, dus het heeft niks met het weer te maken. Als je gewoon rustig optrekt en voor dat de turbo er in komt overschakelt(ja weet ik is soms moeilijk) kun je er nog ongeveer 3mnd. mee rijden. Maar dan is hij op het laatst wel helemaal op! Het beste is als je iemand kent die bij een Renault-dealer werkt. Met korting is de koppelingsplaat+drukgroep f198,-(gulden)
Maar ja de rest is zo'n penswerk!

Succes,
kay
Michel S.
Contacteer:

On 2002-01-22 21:30, Kay
wrote:
ik heb pas ook mijn koppelingsplaat vernieuwd. Ik heb daarvoor ongeveer 3mnd. met een versleten plaat rondgereden. De ene keer merk je er niks van en de andere keer weer wel, dus het heeft niks met het weer te maken. Als je gewoon rustig optrekt en voor dat de turbo er in komt overschakelt(ja weet ik is soms moeilijk) kun je er nog ongeveer 3mnd. mee rijden. Maar dan is hij op het laatst wel helemaal op! Het beste is als je iemand kent die bij een Renault-dealer werkt. Met korting is de koppelingsplaat+drukgroep f198,-(gulden)
Maar ja de rest is zo'n penswerk!

Succes,
kay
198 piek is wel heel goedkoop.Zie wel geen druklager erbij zitten:S
Ik krijg het voor 300 piek. dus compleet met lager. En dat is geloof ik toch al 30 %korting.

Wat betreft de huiduitslag. Het zit in mijn gezicht. Probleem is dat het op de meest onverwachte mommenten harstikke dik wordt, rood en begint vocht af te scheiden. Het doet dan verschrikkelijk pijn en jeukt als een gek. Heb niks aan mijn handen ofzo, dus handschoenen hoef ik niet.
Het probleem is dat als het pijn doet, ik bijna niet meer ermee kan werken, en ik weet niet hoelang het aanhoudt.
Ben nu weer flink in behandeling bij het ziekenhuis. Dus ik hoop dat het inde nu eindelijk eens in zicht is. Vindt 1 1/2 jaar toch meer als genoeg geweest.

mzzl
Kay
Contacteer:

is met drukgroep.
Werk zelf bij Renault dealer en dit bedrag is met 30% korting,geen geintje

kay
Kay
Contacteer:

ik heb de rekening effe gecheckt, is zelfs f193,98(gulden) met om precies te zijn 27% korting.
renault nummer:7711 134 046

Kay
Merijn
Über-Spammer

Als ik die koppeling laat vervangen, dan moet de hele motor eruit, lees ik hier. Kan ik dan ook meteen bij de ventilator die de lucht IN de auto blaast. Ik bedoel dus de lucht die in de cockpit komt. Die piept namelijk aardig. Hij doet het wel, maar na een tijdje wordt ik gek van dat gepiep. :sad: Is dat dan ook makkelijk te vervangen? Of moet dan mijn hele dash eruit?
Michel S.
Contacteer:

On 2002-01-22 22:48, Merijn
wrote:
Als ik die koppeling laat vervangen, dan moet de hele motor eruit, lees ik hier. Kan ik dan ook meteen bij de ventilator die de lucht IN de auto blaast. Ik bedoel dus de lucht die in de cockpit komt. Die piept namelijk aardig. Hij doet het wel, maar na een tijdje wordt ik gek van dat gepiep. :sad: Is dat dan ook makkelijk te vervangen? Of moet dan mijn hele dash eruit?
Die motor heb je binnen no time eruit
Je haalt die rubberen bescherming/afdichting strips van het schudbord af. Draait de 2 vleugelmoeren los die het netje van de ventilator los en haalt het netje eraf. Pakt de ventilator bij zijn vinnen en trekt hem zo eruit. Nu een beetje draaien en je hebt hem eruit.
Merijn
Über-Spammer

Aha! Ik dacht dat dat heel moeilijk zou zijn!
Bart V

On 2002-01-22 22:02, Kay
wrote:
is met drukgroep.
Werk zelf bij Renault dealer en dit bedrag is met 30% korting,geen geintje

kay
Je kan bij renault toch een zogenaamde reparatie set kopen, d.w.z nieuwe drukgroep, druklager, en plaat voor 150 € ofzo???

De koppeling van mijn gewone 19 is namelijk ook aan zijn einde aan het komen. Dus ben wel beniewd wat een drukgroep, druklager, plaat en krukas kering gaan kosten?
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-01-23 00:55 ]
Plaats reactie