Homokineet vervangen waar moet olie in?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
MJ1982
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een renault clio 1.4i RN uit 1990 waarvan ik vandaag de homokineet heb vervangen. Dit is na een hele dag klooien uiteindelijk gelukt...ook omdat 1 bout was doorgedraaid. Ik heb wel weer veel geleerd. :grin:

Maar nu weet ik niet waar ik die olie, de versnellingsbakolie wat ik heb opgevangen weer terug kan duwen in mijn cliootje :-( :-( . Ook heb ik geen handleiding meer van deze auto. (N)

Daarom wil ik aan jullie forummers/monteurs/techneuten/hobbyisten vragen of iemand van jullie me verder kan helpen zodat ik weer lekker kan rondkachellen in mijn clio.

Alvast bedankt want er zal me vast iemand kunnen helpen. (Y)
Robke
Car: Lexus IS250

Je moet er wel gewoon even nieuwe olie ingooien, kan sowieso geen kwaad om deze af en toe te verversen.
De vulnippel zit aan de voorkant en is een plastic vleugelmoer achtige dop.
Dat is ook gelijk de afvulmaat, dus gewoon die dop eruit draaien, stukje slang erin en een trechter eraan. Dan de olie erbij gooien en zo gauw de olie eruit komt gelopen als je de slang er weer uit haalt, is hij op peil.
Riël
Über-Spammer

Doe dit wel met de auto op een (rechte) grond en niet met een poot in de lucht ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MJ1982
Contacteer:

Robke en Riel bedankt voor jullie snelle reacties (Y). Als het morgen weer licht is ga ik een nieuwe fles olie kopen en kijk ik eens of ik die vleugelmoer-achtige plastic dop kan vinden vooraan in de clio. :)
Riël
Über-Spammer

Naja lekekr erbij kom je niet.

Haal je even bij heuts of brezan 1 of 2 van die 1-liter flesjes die hebben een lange slang die je kan uittrekken, deze kun je in het gat hangen. Of een trechter met slangetje.

maar kloten wordt t toch wel :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gabri van der Veen
Über-Spammer

en versnellingsbak olie ruikt ook nog eens lekker :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
jacques

Als je bak leeg is gaat er ca. 4 liter olie in. Wordt ook in de groothandel in 4 liter vaten verkocht. Merk MPM 75W80
Martijn Kool

jacques schreef:Als je bak leeg is gaat er ca. 4 liter olie in. Wordt ook in de groothandel in 4 liter vaten verkocht. Merk MPM 75W80
3,4l meestal

succes
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MJ1982
Contacteer:

thanks (Y) morgen eens zo'n 4 liter fles halen. :)
Plaats reactie