Het gaat om een clio 16v 1991.
Doordat ik een andere bobine geplaatst hebt kan ik de voeding van de toerenteller niet meer ontvangen, omdat je ook de toeren van een dynamo kan halen ( als hij een W aansluiting heeft ) heb ik dat geprobeerd. Maar het probleem is dat als de motor stationair loopt, de toerenteller ongeveer 5000 toeren aangeeft.
Wie weet wat de weerstand is, die er voor zorgt dat de toerenteller het juiste toerental aangeeft, van de orginele bobine?
voeding toerenteller clio 16v
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
ik heb nog wel ergens een goeie bobine liggen .
kan ik evt ook wel verzenden PM maar voor details.
kan ik evt ook wel verzenden PM maar voor details.
@ Martijn.
De toerenteller meet een frequentie, niet een spanning.Wat je zoekt is het signaal voor de toerenteller. Een weerstand biedt geen oplossing. De W-aansluiting op je dynamo is meestal bedoeld voor dieselmotoren.
Maar een verse bobine lijkt me de simpelste oplossing.
De toerenteller meet een frequentie, niet een spanning.Wat je zoekt is het signaal voor de toerenteller. Een weerstand biedt geen oplossing. De W-aansluiting op je dynamo is meestal bedoeld voor dieselmotoren.
Maar een verse bobine lijkt me de simpelste oplossing.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Oke, hij meet de frequentie...vanuit de aansturing van de orginele bobine. Waar zou ik hem dan eventueel anders van dan kunnen halen? Bv. Sensor op het vliegwiel?
Originele bobine kan ik niks mee..heb er een andere ontstekingsmodule op zitten..
Wie heeft het eerder eens geprobeerd, of heeft een ander origineel systeem op zitten die het signaal ergens anders vandaan haald..?
Originele bobine kan ik niks mee..heb er een andere ontstekingsmodule op zitten..
Wie heeft het eerder eens geprobeerd, of heeft een ander origineel systeem op zitten die het signaal ergens anders vandaan haald..?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
autocrossers monteren er wel eens een vw ontsteking op.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Ik heb er een andere verdeler opzitten, dat komt omdat ik er dubbele webers op heb zitten en het hele injectiesysteem eraf gehaald hebt...
De aansturing voor de bobine komt uit de ecu zeg jij ( TTL 0-5V ), hij heeft zeker niet zelf die informatie...? toch? maar krijgt het binnen via een opname element...of zit ik verkeerd?
Bij welke opname element zou hij het dan binnen krijgen?
De aansturing voor de bobine komt uit de ecu zeg jij ( TTL 0-5V ), hij heeft zeker niet zelf die informatie...? toch? maar krijgt het binnen via een opname element...of zit ik verkeerd?
Bij welke opname element zou hij het dan binnen krijgen?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
vw ontsteking monteren.
probleem opgelost
ga ik ook doen met mijn nieuw te bouwen 2.0L16V
probleem opgelost
ga ik ook doen met mijn nieuw te bouwen 2.0L16V
Waarom VW ontsteking monteren als je gewoon de originele ontsteking nog kan gebruiken, tezamen met de ecu? Dan werkt de toerenteller gewoon. Verder heeft de OEM onsteking ook nog als voordeel dat je klopregeling nog werkt, en er nog een toerenbegrenzer is.
Je moet alleen zorgen dat je goed onderdruk meet met de MAP sensor wat een beetje lastiger is met tb's/webers, maar onderdruk om je motorlast te meten wil je sowieso, ook met een ander type ontsteking.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er in de eerste plaats een ander onstekingssysteem geplaatst is?
Je moet alleen zorgen dat je goed onderdruk meet met de MAP sensor wat een beetje lastiger is met tb's/webers, maar onderdruk om je motorlast te meten wil je sowieso, ook met een ander type ontsteking.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er in de eerste plaats een ander onstekingssysteem geplaatst is?
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Omdat ik het HELE injectie systeem eraf gegooid hebt...dus gewoon een kale motor. Waarom? Omdat ik dat niet nodig vindt met dubbele webers...wat heeft een VW ontsteking waardoor de toerenteller wel functioneerd?Ik begrijp eigenlijk niet waarom er in de eerste plaats een ander onstekingssysteem geplaatst is?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je kan ook zonder ecu de toerenteller laten werken.
Is bij mij ook zo, ik weet alleen niet precies hoe het zit
volgens mij de ontsteking van een gtt, kan dat?
Is bij mij ook zo, ik weet alleen niet precies hoe het zit

volgens mij de ontsteking van een gtt, kan dat?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dat vw ontsekeing verhaal komt bij mij weg denk ik.
Ik heb het om meedere redenen.
* ik rij met webers en heb geen injectiekabelboom nodig
* ik heb een 21 turbo vliegwiel dus de missende tand klopt niet
* ik heb een un1 bak (motor in de lengte haha)
* omdat het voor de cross is wil ik het koppelingshuis dicht dus geen bdp
sensor
* en met het systeem van een vw is gewoon simpeler voor ontsteking enz
te regelen
peugeot ontsteking past ook en werk het zelfde
toerenteller kan op aansluiting 1 van de bobine
Ik heb het om meedere redenen.
* ik rij met webers en heb geen injectiekabelboom nodig
* ik heb een 21 turbo vliegwiel dus de missende tand klopt niet
* ik heb een un1 bak (motor in de lengte haha)
* omdat het voor de cross is wil ik het koppelingshuis dicht dus geen bdp
sensor
* en met het systeem van een vw is gewoon simpeler voor ontsteking enz
te regelen
peugeot ontsteking past ook en werk het zelfde
toerenteller kan op aansluiting 1 van de bobine