Ongever 4 weken geleden heb ik mijn clio 1.8 16v GP (#225) ingeruild voor een clio II phII uit 2003. Bij aflevering heb ik er een nieuwe distributieriem omheen gekregen, aangezien de km-stand 124.000 was en niet duidelijk was of deze al vervangen was of niet.
Gisteren trok ik op nadat het stoplicht op groen ging, en na het schakelen naar de drie had hij geen aandrijving meer. Hoorde was rare geluiden en dacht eerst dat ik een rare schakelactie had uitgevoerd, dus opnieuw ontkoppelen en schakelen, maar geen aandrijvining meer...
Dus de auto uit laten rollen naar een parkeervak langs de weg en me naar huis laten slepen. Daar contact gezocht met de garage, waar ik hem heb gekocht, aangezien ik 3 maanden garantie heb op de motor en de versnellingsbak.
Omdat ik en de beste man van het autobedrijf denken dat het aan de distributieriem ligt heb ik mijn zorg over de mogelijke schade uitgesproken (kleppendeksel en cilinders). Hij had het er over dat de riem wellicht een tandje was verschoten en dat mijn type clio geen last kan hebben van de schade die het knappen of verschieten van een distributieriem kan veroorzaken???
Nu heb ik niet veel verstand van autotechniek, maar dit lijkt mij persoonlijk een vreemd verhaal? Hopelijk kunnen jullie mij hier meer over vertellen en waar ik eventueel rekening mee moet houden als ze de boel gaan repareren. En dan doel ik niet zozeer op de kosten, maar meer op WAT en HOE ze het moeten repareren. Ik hoorde weer van iemand dat ze dan mogelijk gaan reviseren en dat dit eigenlijk een tijdelijke oplossing is?
Een heel verhaal...hopelijk kunnen jullie mij wat kennis bijbrengen

Alvast bedankt!